מטה משפחות החטופים מתכוון להחריף דרמטית כבר מהיום את המאבק, לאחר הודעת צה"ל אמש (שבת) על איתור גופות - שתהליך החילוץ והזיהוי שלהן עדיין נמשך. "נתניהו הפקיר את החטופים! זו כעת עובדה", אמרו במטה משפחות החטופים. "המדינה תרעד. אנחנו קוראים לציבור להיערך. עוצרים את המדינה. נגמרה ההפקרה!". הם הוסיפו כי הודעות נוספות ומפורטות יותר יפורסמו בשעות הבוקר.
אתמול אחר הצהריים, בהצהרה מחוץ לבסיס הקריה, תקפו בני משפחות חטופים בחריפות את השרים שהיו שותפים להחלטה על הישארות צה"ל ציר פילדלפי, וקראו להחלפתו המיידית של ראש הממשלה בנימין נתניהו. בהצהרה שנשאו הם אמרו כי משמעות אותה החלטה היא "גזר דין מוות לחטופים".
"ציר פילדלפי - קבר אחים". הצהרת המשפחות
(צילום: מיקי שמידט )

התיעוד הדרמטי של רמיסת נטלי צנגאוקר
(צילום: ג׳רמי פורטנוי)

מעצרו של ד"ר טנק שטיפל בנטלי צנגאוקר
(צילום: דפנה חזון )

עינב צנגאוקר, אמו של מתן המוחזק בידי חמאס מאז 7 באוקטובר, אמרה: "מתן שלי נחטף בחיים, אבל ראש הממשלה והקבינט החליטו לגזור על בני גזר דין מוות. למעט שר הביטחון שהיה צדיק אחד בסדום, נתניהו והשפוטים שלו בקבינט החליטו לטרפד את העסקה באמצעות ספין פילדלפי, ובכך הם גזרו על החטופים גזר דין מוות ביודעין, בכוונת מכוון. נתניהו הוא לא מר ביטחון – הוא מר מוות".
דני אלגרט, אחיו של החטוף איציק אלגרט, התייחס גם הוא לחברי הקבינט: "כולכם חברי קבינט המוות. ‏אתם שותפים מלאים להפקרה: מעכשיו, כל חטוף שיוצא להורג, המשמעות היא שאצבעותיכם לחצו על ההדק. ‏הפכתם את ציר פילדלפי לקבר האחים של החטופים".
אתמול דווח בעיתון א-שרק מפי מקורות בחמאס, כי המשא ומתן בין ארגון הטרור לבין ישראל בדוחא "לא השיג שום התקדמות או פריצת דרך" באף אחד מהנושאים הבולטים. לטענת הגורמים בחמאס, ישראל מתעקשת על חמש נקודות תצפית לאורך ציר פילדלפי, בעומק של 400-300 מטרים בלב שכונות העיר רפיח, דבר שהארגון לא מוכן להסכים לו. גורמים מצרים אישרו שגם קהיר דוחה כל נוכחות ישראלית בציר פילדלפי על גבול מצרים.
1 צפייה בגלריה
עצרת מחאה בכיכר החטופים 330 ימים בשבי
עצרת מחאה בכיכר החטופים 330 ימים בשבי
העצרת בכיכר החטופים, אמש בתל אביב
הגורמים בחמאס הוסיפו כי ההצבעה בקבינט על הישארות צה"ל בציר פילדלפי, שרק שר הביטחון יואב גלנט התנגד לה, פירושה "סגירה מוחלטת של הדלת למשא ומתן". אחד מהם הוסיף בדבריו לאל-שרק: "ציר פילדלפי הוא נושא המשא ומתן המרכזי בינינו לבין ישראל. אם הצבא יישאר בציר זה, ובעומק הזה בעיר רפיח, זה יסגור את המשא ומתן".
בתום עצרת המשפחות בכיכר החטופים בתל אביב אתמול, החלו מול שער בגין עימותים אלימים בין מפגינים לבין המשטרה. נטלי צנגאוקר, אחותו מתן, נפצעה מפגיעה של פרש משטרתי ופונתה לבית החולים. במקום נכח סגן מנהל מחלקת השתלות בבית החולים בילינסון, ד"ר ולדימיר טנק, והוא טיפל בצנגאוקר. בעקבות זאת הוא תועד נעצר על ידי המשטרה.
קבוצת נערים תומכי ימין הגיעו למקום, צעקו "בן גביר" והתעמתו עם המוחים נגד הממשלה. מפגינים טענו שהנערים ריססו עליהם גז מדמיע. לקראת השעה 22:45 חסמו מפגינים לזמן קצר את נתיבי איילון לכיוון דרום מתחת לתחנת סבידור.
פורסם לראשונה: 23:38, 31.08.24