אתיה דימנטמן אלמנתו של יהודה בהצהרה לתקשורת
(צילום: אלי מנדלבאום)

שעות לאחר לכידת המחבלים שרצחו את בעלה יהודה דימנטמן, רעייתו אתיה התייחסה הבוקר (ראשון) למעצר החולייה לפנות בוקר בכפר הפלסטיני סילת אל חרתיה, שלא רחוק מהמאחז חומש. "יהודה לא השאיר לי צוואה, הוא היה בן 25", אמרה בהצהרה לכלי התקשורת מאוהל האבלים במבשרת ציון.
"אי אפשר לחזור לשגרה אחרי שדם של נשמה טהורה כזאת נשפך", אמרה דימנטמן באוהל האבלים וקראה לראש הממשלה נפתלי בנט להסדיר את הישיבה במאחז הבלתי חוקי שבו נרצח בעלה. "צריך להסדיר אותה, לאבטח אותה. יש שם בחורים צדיקים שמוסרים את הנפש בשביל כל עם ישראל, כל מי שיושב בתל אביב, בנגב בניו יורק. הם הסיירת מטכ"ל שלנו, חיילים ללא מדים". בעודה מחזיקה את בנם הפעוט דוד, אמרה אתיה כי "הוא לא נשאר לבד לחינם. אני מרגישה את יהודה כל הזמן, והוא מבקש דרכי לבנות את חומש".
4 צפייה בגלריה
בית האבלים מבשרת ציון ירושלים
בית האבלים מבשרת ציון ירושלים
אתיה דימנטמן
(צילום: אלי מנדלבאום)
אביו של יהודה, מרדכי, הודה בפתח דבריו לכוחות הביטחון שתפסו את רוצחי בנו, ואמר כי מבחינתו ההרתעה היא הנשק העיקרי של ישראל. "המפגעים צריכים לדעת שיגיעו אליהם וזה עשוי להרתיע אותם מלעשות את הרצח הבא. תודה רבה לכוחות הביטחון ולממשלת ישראל".
האב ציין כי מבחינת המשפחה צוואתו של יהודה היא הסדרת המאחז. "הישיבה הזו תוסדר וצה"ל יאבטח אותה. אחרת אנחנו מרגישים שקורבן העולה התמים הזה היה לשווא. אם חס וחלילה ימשיכו להרוס את מה שהחלוצים האלה בונים זה - יהיה ניצחון לטרור. האמא של המחבל תגיד ששווה שהבן יישב כמה שנים בשביל לזרוק את היהודים מחומש. אנחנו צריכים לדאוג שהיא לא תהיה גאה בו. את יהודה לא יחזירו אלינו, אבל אם הטרגדיה שעברנו תסגור את הסיפור הזה ותהיה ישיבה משגשגת - בזה נתנחם.
4 צפייה בגלריה
יהודה דימנטמן ז"ל, בנו דוד ואשתו אתיה
יהודה דימנטמן ז"ל, בנו דוד ואשתו אתיה
יהודה דימנטמן ז"ל, בנו דוד ואשתו אתיה
(באדיבות המשפחה)
4 צפייה בגלריה
הכוחות בשטח בחיפושים אחר המחבלים
הכוחות בשטח בחיפושים אחר המחבלים
לכידת המחבלים לפנות בוקר
(צילום: דובר צה"ל)
4 צפייה בגלריה
תיעוד מזירת האירוע סמוך ליישוב חומש בשומרון
תיעוד מזירת האירוע סמוך ליישוב חומש בשומרון
הרכב שהותקל במארב הירי
(צילום: טל שחר)
"כולנו היינו חיילים קרביים, וברוך ה' חזרנו בריאים ושלמים מכל המקומות שהיינו בהם. דווקא יהודה שלנו, בן הזקונים, צירף אותנו למשפחת השכול. אנחנו נרגיש מאוד פגועים אם קורבנו יהיה לשווא", הוסיף האב וסיפר כי שלוש שעות אחרי ההלוויה, נולד להם נכד חדש. "זכינו לנחמה משפחתית ואני רואה בזה סמליות גדולה מאוד".
(צילום: נויל האריס)

אביגדור, אחיו של יהודה, אמר לאולפן ynet כי "מה שמשמח אותנו זה שנתפסה חולייה שעניינה לרצוח יהודים - והם לא ירצחו יותר יהודים. אבל נחמה גדולה זה לא נותן אני מקווה שממשלת ישראל תחזק את המקום הזה, את הישיבה שפועלת במקום כבר למעלה מעשור, שתנחה את צה"ל לתגבר את האבטחה, זה מה שינחם אותנו".
ראש מועצת שומרון יוסי דגן שישב עם בני המשפחה בהצהרה תקף את הממשלה שלא גובה מחיר מהרשות הפלסטינית בגלל הפיגוע. "אין שום הרתעה ומנוס מהדבר הבא", טען. "אני מתחנן בפני ממשלת ישראל, תאמצו בשתי ידיים את מה שהמשפחה היקרה הזו אומרת".
אביה אנטמן, שהיה עם יהודה ברכב ונפצע באורח קל, בירך גם הוא הבוקר על לכידת המחבלים. "אם כבר תפסו אותם צריך למצות איתם את הדין", אמר אנטמן. "הם צריך להבין שהם עשו את טעות חייהם כשפגעו ביהודים".