משפחות של חטופים שנמצאים בשבי חמאס 347 ימים נדהמו לגלות כי שמות יקיריהן הוצאו מפנקס הבוחרים לקראת הבחירות שנדחו בכמה רשויות מקומיות בדרום ובצפון בגלל המלחמה ל-19 בנובמבר. משמעות הדברים היא שמבחינת משרד הפנים, אותם חטופים לא זכאים להצביע.
2 צפייה בגלריה
קית' סיגל, אמילי דמארי, צחי עידן, עמרי מירן, דורון שטיינברכר, גלי וזיו ברמן
קית' סיגל, אמילי דמארי, צחי עידן, עמרי מירן, דורון שטיינברכר, גלי וזיו ברמן
השמות הוסרו. למעלה מימין: קית' סיגל, גלי וזיו ברמן ואמילי דמארי. למטה מימין: צחי עידן, עמרי מירן ודורון שטיינברכר
2 צפייה בגלריה
השמטת שמות החטופים מפנקסי הבוחרים
השמטת שמות החטופים מפנקסי הבוחרים
המכתב של ממלא-מקום ראש מועצת שער הנגב

שר הפנים משה ארבל קבע שלנוכח הימשכות המלחמה, הבחירות בשמונה מועצת אזוריות ובעיר שדרות יידחו מפברואר השנה לחודש נובמבר. הבחירות באזור הדרום יכללו את המועצה האזורית שער הנגב, ששבעה מתושביה שמתגוררים בקיבוצים כפר עזה ונחל עוז נחטפו ב-7 באוקטובר לעזה ומאז נמצאים כאמור בשבי חמאס. השבעה הם קית' סיגל, אמילי דמארי, צחי עידן, עמרי מירן, דורון שטיינברכר, והאחים גלי וזיו ברמן.
יוסי קרן, ממלא-מקום ראש המועצה האזורית שער הנגב, פנה הבוקר (שלישי) למשרד הפנים: "הזדעזעתי לגלות כי מפנקס הבוחרים לקראת הבחירות המקומיות שתתקיימנה, הושמטו שמות החטופות והחטופים תושבי המועצה האזורית שער הנגב. לא יעלה על הדעת ולא אסכים שמדינת ישראל תראה בשבעת תושבי המועצה - אבות לילדים, בנות ובנים להורים, חברי קהילה משמעותיים שנחטפו ממיטותיהם ב-7 באוקטובר, לא כאזרחים שווי זכויות מדינה דמוקרטית".
קרן ציין עוד במכתבו: "יתרה, חטופינו חיים וניתן להצילם ולא אתן ולא אסכים שיתייחסו אליהם אחרת. אני דורש ממשרד הפנים וכל העוסקים במלאכת הבחירות המקומיות לתקן טעות זו לאלתר ולהחזיר את קית', אמילי, צחי, עמרי, דורון, גלי, זיו וכל החטופים והחטופות לפנקסי הבוחרים של המועצה ויפה שעה אחת קודם".
ממשרד הפנים נמסר בתגובה: "הזכות לבחור ולהיבחר היא אבן הדרך של הדמוקרטיה ומשרד הפנים מחויב לקיום זכות זו באופן מלא. לנוכח אתגרי המלחמה ובשיתוף פעולה עם גורמי הביטחון ומתוך מטרה לשמירה על ביטחונם, החטופים משער הנגב ומיישובי העוטף יופיעו בפנקס המודפס שיופיע ביום הבחירות בקלפיות ולא קודם לכן כדי למנוע זליגת מידע אישי שלהם חלילה. ואנו נושאים תפילה שאכן יממשו את זכותם להצביע כבר במועד הבחירות הקרוב".