תיעוד הפורצים בבית איל
(צילום: הפריצה לבית איל)

"שיא הנבזות": שלושה רעולי פנים פרצו בלילה שבין שישי לשבת למרכז הספורט "בית איל" בקיבוץ אשדות יעקב שבעמק הירדן, המשמש אלפי נכים ואנשים עם מוגבלויות, ועקרו את הכספת במקום שהכילה כ-50 אלף שקלים במזומן ועוד עשרות אלפי שקלים בשיקים. מייסדת המרכז אורנה שמעוני, שהקימה אותו לזכר בנה שנפל בלבנון, הגישה תלונה ואמרה: "צריך לב אטום ורשע כדי לפרוץ למקום כזה".
שמעוני סיפרה: "בשתיים וחצי בלילה הייתה אזעקה. מנהל בית איל קפץ למקום, ראה את הפריצה וצפה בסרטונים שמתעדים את הפורצים. עבורי זה יום שחור, בחיים לא דמיינתי שעבריינים מסוגלים להיות כל כך רעים ולגנוב כסף שמשמש אלפי נכים ואנשים עם מוגבלויות מכל הצפון.
2 צפייה בגלריה
בית איל
בית איל
רעולי פנים, בדרכם לכספת. "לב אטום ורשע"
(צילום: אלעד גרשגורן והפריצה לבית איל)
"הקמנו את הבית לזכר כל חללי לבנון, והבית הזה נותן מענה אישי ואנושי לכל נכה או איש עם מוגבלות שמגיע אליו. הצלחנו לבנות מקום מיוחד שאין כמוהו במדינה, שנותן מענה בכל תחומי הספורט ותרבות הבריאות לכל הציבור".
בית איל הוקם ב-2002 לזכר סגן איל שמעוני ז"ל, קצין שריון שנהרג במוצב ריחן בלבנון ב-1997. המקום הפך במהלך השנים לבית עבור אלפי נכים ואנשים עם מוגבלויות, בני כל העדות והגילים, שמגיעים לבית מידי יום לפעילויות ספורט, מים ועיון.
2 צפייה בגלריה
תיעוד: גונבים כסף המיועד לנכים ולבעלי מוגבלויות - הפריצה לבית איל
תיעוד: גונבים כסף המיועד לנכים ולבעלי מוגבלויות - הפריצה לבית איל
אחד הפורצים אוחז בלום. מתוך התיעוד
(צילום: הפריצה לבית איל)
"זו פעם ראשונה שאנו חווים אירוע כל כך מכוער וקשה, ועצוב לי מאוד ברמה האישית. בית איל הוא לא עוד מקום, עבורי הוא מצוות חיים. את כל כוחותיי השקעתי בהקמת המרכז ובתחזוקתו, אני גאה במקום המדהים הזה. צריך לב אטום ורשע כדי לפרוץ למקום שמשרת את כל תושבי הצפון, ומהווה בית חם וטיפולי עבורם. זה שיא הנבזות לגנוב כסף שמשמש נכים ואנשים עם מוגבלויות. אני מקווה שהפושעים האלה ייתפסו בקרוב וישיבו את הכסף שגזלו מנכי הצפון", סיכמה.