ילד כבן 4 אותר משוטט לבדו ברחוב בחריש, כשהוא יחף, בזמן מזג אוויר סוער, סמוך לשעה 06:20 בבוקר. הפיג'מה שלבש הייתה ספוגה במים, ולפי אזרח שמצא אותו בגדיו היו קרועים. צוותי מד"א ושוטרים אספו אותו משם, והוא הועבר לבית החולים הלל יפה בחדרה כשמצבו קל.
בהמשך, כשלוש שעות לאחר שנמצא, עדכנה המשטרה כי הוריו של הילד אותרו. לטענת השניים, הם לא מבינים כיצד קרה שבנם יצא מחוץ לבית. ככל הנראה, האב יצא לבית הכנסת בשעות הבוקר המוקדמות, והילד שהתעורר יצא אחריו. המשטרה חוקרת את המקרה.
2 צפייה בגלריה
פעוט אותר משוטט בחריש
פעוט אותר משוטט בחריש
"ניסה לכוון אותנו לגן". איש מד"א עם הילד
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
2 צפייה בגלריה
פעוט אותר משוטט בחריש
פעוט אותר משוטט בחריש
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
תושב חריש שמצא את הפעוט סיפר: "יצאתי בשש בבוקר לטייל עם הכלבים, ואז ראיתי את הילד בגשם זוחל על המדרכה. הוא לבש פיג'מה וגרביים. המכנסיים והגרביים שלו היו קרועים, כנראה בגלל שהוא זחל הרבה. קראתי לו והוא נעמד, התחלתי לדבר איתו בעדינות כדי שלא ייבהל. הצגתי את עצמי וניסיתי לשאול אותו איפה הוא גר, אבל הוא לא תקשר איתי".
לדבריו, "הוא היה כולו רטוב, קפוא, רועד ובוכה. הוא הסכים לבוא איתי ולקחתי אותו אלינו הביתה. כיסיתי אותו בשמיכה, הפעלתי את המזגן על חום גבוה והזעקתי את מד"א והמשטרה. ניסינו להבין איפה הוא גר ללא הצלחה, והוא פונה לבית חולים. אין לי מושג באיזה מרחק הוא היה מהבית שלו וכמה זמן הוא שוטט ברחוב, אבל הוא היה ספוג במים וקפוא".
פראמדיק מד"א איל דרורי, וחובש רפואת החירום רפאל בוהדנה, סיפרו כי לפני שהגיעו "הילד התהלך ברחוב כשהוא יחף ובגדיו רטובים מהגשם". לדבריהם, "מיד הכנסנו אותו לניידת טיפול נמרץ המחוממת, ייבשנו אותו וביצענו בדיקות רפואיות ראשוניות על מנת לשלול מצב של היפותרמיה שיכולה הייתה להיות מסכנת חיים ולוודא שמצבו יציב. לשמחתנו הוא לא נזקק לטיפול רפואי דחוף".
השניים סיפרו שהפעילו את הסירנה של האמבולנס ברחוב, כדי לנסות ולמשוך את תשומת ליבם של בני משפחתו של הילד, במקרה שהם מחפשים אותו. "עצרנו ליד בית כנסת סמוך כדי לנסות ולאתר אנשים שמכירים אותו, אבל השעה הייתה מוקדמת מאוד ובית הכנסת היה ריק מכיוון שהתפילה עדיין לא התחילה", אמרו. "בהמשך הילד ניסה לכוון אותנו להגיע לגן ילדים שהוא כנראה לומד בו, אבל המקום גם היה סגור. הבנו שאי אפשר להשאיר אותו ככה ברחוב והחלטנו לפנות אותו לבית החולים שם הוא יהיה תחת השגחה עד שמשפחתו תאותר".
לדברי דרורי, "במהלך הנסיעה לבית החולים הצלחתי ליצור קשר ולתקשר עם הילד והבנתי שהוא רעב וצמא. עצרנו בתחנת דלק וקניתי לו במבה, חטיף שוקולד וקולה. מצבו היה יציב. למרות הסיטאוציה, שיכולה הייתה להסתיים בהיפותרמיה ופגיעה קשה, הוא ביקש גם גלידה".
מהמשטרה נמסר כי לאחר שאותר הילד נעשו כמה ניסיונות לאתר את הוריו, אך בשל מזג האוויר הסוער הוא הועבר על-ידי גורמי הרפואה לבית החולים. "במקביל, הועבר דיווח לצוות עובדי הרווחה להמשך טיפול", אמרו במשטרה - וכשלוש שעות לאחר מכן, כאמור, איתרו את ההורים.