דובר צה"ל עדכן היום (שלישי) כי מטוסי קרב של חיל האוויר תוקפים מטרות טרור של חמאס, במקביל לכוחות קרקעיים שפועלים באופן ממוקד ובהכוונה מודיעינית, במרחב אל-בורייג' שבמרכז רצועת עזה. הפלסטינים מדווחים על "חגורת אש" בכמה אזורים במרכז הרצועה.
תיעוד מפעילות הכוחות במרכז הרצועה
(צילום: דובר צה"ל)

נכון לשלב זה הפשיטה במרכז הרצועה מתמקדת רק במחנה אל-בורייג'. צוות הקרב החטיבתי של חטיבה 7 פועל במרחב, אך ייתכן כי הפעולה תורחב בימים הבאים.
מוקדם יותר דיווחו הפלסטינים כי צה"ל החל בפשיטה קרקעית על עיירות מרכז הרצועה, באזור מחנה הפליטים נוסייראת. בנוסף, הם דיווחו על הפגזות ארטילריה אינטנסיביות בתוך שכונות מגורים במחנה אל-בורייג', שם דובר צה"ל אישר כי מתקיימת פעילות.
הפלסטינים דיווחו גם על הרוגים בפעילות במרחב, וסוכנות הידיעות הפלסטינית "שהאב" דיווחה כי שניים נהרגו כתוצאה מתקיפה ארטילרית על מרפאת סוכנות אונר"א במחנה אל-בורייג'. דובר צה"ל הודיע לפני כן כי במהלך הלילה בוצעה תקיפה באמצעות כטב"ם לעבר מתחם ששימש את חמאס בבית הספר "אבו אלחלו" של אונר"א, באזור אל-בורייג', שבו שהו מחבלי הארגון.
זו לא הפעם הראשונה שכוחות צה"ל פועלים במרחב אל-בורייג', וכבר לפני כחצי שנה פעלה שם אוגדה 36. הפעילות אז נועדה להביא להכרעת גדודי חטיבת מחנות המרכז של חמאס, שמורכבים משכונות אזרחיות צפופות שרוויות בתשתיות המהוות קן טרור מבוסס של ארגון הטרור. בעיירה אל-בורייג' לבדה, הסמוכה לגבול עם ישראל ומקבילה למרכז העוטף, היו אז לפי הערכות צה"ל כ-1,000 מחבלי חמאס שערוכים במתחמי מארבים מבוצרים.
1 צפייה בגלריה
פיר מנהרה ואמצעי לחימה שאיתרו הלוחמים במחנה אל בורייג׳ ממחנות המרכז
פיר מנהרה ואמצעי לחימה שאיתרו הלוחמים במחנה אל בורייג׳ ממחנות המרכז
פיר מנהרה שאותר במחנה אל בורייג
(צילום: דובר צה"ל)
לכניסה הקרקעית קדמה מתקפות "חגורות אש" נרחבות של חיל האוויר וארטילריה. בקרבות ראשונים באל-בורייג' נפגעו עשרות מחבלים, חלקם ניסו לשגר הבוקר טילי נ"ט ארוכי טווח לעבר הכוחות - אך זוהו וחוסלו במארב. בשעות הראשונות של הלחימה במחנה כוחות חטיבת בית הספר לחי"ר איתרו פיר מנהרה שמוביל לתוואי תת-קרקעי רחב, כמו גם מתחם אימונים של חמאס ובו אמצעי לחימה רבים.
בתוך כך, לוחמי צוות הקרב של חטיבה 679, שנלחמים במרחב המסדרון במרכז רצועת עזה תחת אוגדה 99, ממשיכים בפעילות במרחב, וביצעו בשבוע האחרון פשיטות ממוקדות במרחב שכונת אל זהארה (צברא) במסגרת מבצע אוגדתי. במהלך הפשיטות, איתרו הכוחות ראשי קרב של רקטות בשקי אונר״א ואמצעי לחימה רבים ביניהם רקטות וטיל נ״מ.
במהלך הפעילות, חוליית מחבלים ביצעה ירי RPG לעבר הכוחות, אשר הגיבו במהירות על-ידי ירי טנקים, ובהכוונת מכלול האש החטיבתי - כלי טיס של חיל האוויר חיסל את המחבלים.
אמש, כוחות החטיבה השלימו בשיתוף כוחות יהל"ם את השמדת התוואי התת-קרקעי באורך קילומטר וחצי ובעומק 23 מטרים. התוואי שימש את חמאס ועבר בסמוך למרחב המסדרון בו שוהים כוחות צה״ל. לוחמי החטיבה בשיתוף חיל האוויר חיסלו עשרות רבות של מחבלים והשמידו יותר מ-70 תשתיות טרור בשיתוף יחידת יהל"ם.