5 צפייה בגלריה
הזירה בתל אביב רעד חאזם מחבל ג'נין פיגוע
הזירה בתל אביב רעד חאזם מחבל ג'נין פיגוע
המחבל שחוסל, רעד חאזם, וזירת הפיגוע בתל אביב
(צילום: אריק מרמור)
חמאס יצא אמש (שישי) נגד הגינוי של שגרירות טורקיה בישראל ושל משרד החוץ של בחריין על הפיגוע שאירע שלשום בבר האילקה ברחוב דיזנגוף בתל אביב, שבו נרצחו ביריות שלושה ישראלים - תומר מורד, איתם מגיני וברק לופן - ונפצעו עוד 14, בהם שלושה במצב קשה.
5 צפייה בגלריה
נרצחי הפיגוע: תומר מורד, איתם מגיני וברק לופן
נרצחי הפיגוע: תומר מורד, איתם מגיני וברק לופן
נרצחי הפיגוע: תומר מורד, איתם מגיני וברק לופן
"הופתענו מהגינוי", אמרו בארגון הטרור. "ההתנגדות היא הגנה על אנשים ועל המקומות הקדושים, והיא זכות מעוגנת בחוקים הבינלאומיים. המדיניות הישראלית התוקפנית נגד העם הפלסטיני היא אחד מגורמי הטרור והגזענות בעולם".

הפיגוע בתל אביב - כתבות נוספות

לילה אחרי הפיגוע בדיזנגוף: אווירה קודרת בברים שנפתחו
(צילום: טל שמעוני)

בחריין כאמור גינתה אמש את הפיגוע, תיארה אותו כ"פעולת טרור" ושלחה ניחומים למשפחות הקורבנות ולממשלה. "אנו חוזרים על עמדתה של ממלכת בחריין, המתנגדת לכל צורות הטרור והאלימות ללא קשר למניעים וההצדקות", נכתב בהודעת משרד החוץ של הממלכה. משגרירות טורקיה בישראל נמסר: "מגנים את מתקפת הטרור בת"א ומוטרדים מהעלייה במספר האירועים בתקופה האחרונה. אנו שולחים תנחומים לאנשים בישראל".
גם שגרירות איחוד האמירויות בישראל גינתה אמש את הפיגוע שהתרחש בתל אביב: "השגרירות מגנה את פיגוע הטרור שהתרחש ברחוב דיזנגוף, ומביעה את תנחומיה למשפחות קורבנות המעשה הנתעב. יהי זכרם ברוך והחלמה מהירה לפצועים". נשיא צרפת עמנואל מקרון גינה גם הוא את הפיגוע, ובעמוד הפייסבוק שלו פרסם: "עוד פיגוע רצחני בישראל. בעקבות מתקפת הטרור בלב תל אביב אתמול, צרפת עומדת יותר מתמיד לצדם של אזרחי ישראל".
5 צפייה בגלריה
מפה זירה פיגוע תל אביב דיזנגוף
מפה זירה פיגוע תל אביב דיזנגוף
(המפה באדיבות המרכז למיפוי ישראל)
בנט: "אין ולא יהיו מגבלות למלחמה בטרור, לעולם לא נישבר"
(צילום: לע"מ)

אמש התייחס מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן לפיגוע בתל אביב ואמר כי "אנחנו מגנים בחריפות את מתקפת הטרור בתל אביב ואבלים עם הציבור בישראל עקב הפיגוע הקטלני, שגבה את חייהם של שלושה אזרחים תמימים, ופצע נוספים. ליבנו עם משפחות הנרצחים, אנחנו מאחלים החלמה מהירה לפצועים". הוא הוסיף כי "אנחנו עוקבים אחר ההתפתחויות, ונישאר בקשר עם שותפינו הישראלים, איתם אנחנו עומדים בנחישות מול הטרור והאלימות".
בפיגוע שלשום נרצחו שלושה בני אדם. מותם של תומר מורד ואיתם מגיני, בני 27 מכפר סבא, נקבע זמן קצר לאחר הירי. תומר ובת זוגו אריאל הכירו לפני שש שנים, איתם הציע בחודש שעבר נישואין לבת זוגו איילה. מותו של ברק לופן, בן 35 מגבעת שמואל וספורטאי ומאמן בתחום חתירת קיאקים, נקבע בצהריים בבית החולים איכילוב שבו אושפז. הוא הותיר אחריו אישה ושלושה ילדים. בבית החולים איכילוב מאושפזים שלושה פצועים נוספים במצב קשה. מצבם של ארבעה פצועים נוספים מוגדר קל עד בינוני.
5 צפייה בגלריה
עמנואל מקרון בחירות צרפת ריאיון טלוויזיה 4 ב אפריל
עמנואל מקרון בחירות צרפת ריאיון טלוויזיה 4 ב אפריל
"צרפת עומדת יותר מתמיד לצדם של אזרחי ישראל". מקרון
(צילום: EPA)
5 צפייה בגלריה
אווירה קודרת בברים ברחוב דיזנגוף, תל אביב
אווירה קודרת בברים ברחוב דיזנגוף, תל אביב
מניחים זרים סמוך לזירת הפיגוע
(צילום: טל שחר)
מסע הירי של המחבל רעד חאזם ממחנה הפליטים בג'נין החל ברחוב דיזנגוף, סמוך לבר אילקה, בסביבות השעה 21:00 בערב. עדי ראייה סיפרו כי לאחר מכן המחבל קפץ מעל חומה והמשיך לכיוון רחוב הירשנברג. ההערכה היא כי הכיר את האזור, ולכן ידע לפנות לרחוב הצר הזה. השכנים ראו אדם חמוש באקדח יורה לעבר גבר שטייל עם כלבו, וסיפרו כי לא פגע בו אלא ברכב סמוך. במצוד אחריו השתתפו מאות שוטרים וגם חיילים מיחידות מובחרות כמו סיירת מטכ"ל. הוא אותר בסופו של דבר ביפו - וחוסל בקרב יריות.
סמוך לשעה 05:30, שני לוחמים מהיחידה המבצעית של שב"כ שנכנסו לאחד המסגדים באזור כיכר השעון ביפו הבחינו בחשוד במרחק של 20-10 מטרים מהם, קראו לו לעצור - וכשהסתובב לעברם הבינו שמדובר במחבל. חאזם הרים את ידיו - ונמלט לעבר מכונית חונה כדי לתפוס מחסה, תוך כדי שירה לעברם כ-10 כדורים. שני הלוחמים השיבו אש מדויקת, וחיסלו אותו במקום. לפי החשד, המחבל היה ביפו עוד לפני הפיגוע, התפלל - ויצא לרצוח לפני שנמלט בחזרה למסגדים.