ארגון הטרור אל-קאעידה קרא למוסלמים ברחבי העולם להחרים את המונדיאל שייפתח היום (א') בקטאר.
"אל-קאעידה בחצי האי ערב", הזרוע של ארגון הטרור בתימן, ביקר את קטאר על כך שהיא "מביאה לחצי האי ערב אנשים לא מוסריים, הומוסקסואלים, זורעי שחיתות ואתאיזם". לפי אל-קאעידה, המונדיאל נועד להסיט את תשומת הלב מ"כיבוש של מדינות מוסלמיות ומהדיכוי שלהן".
2 צפייה בגלריה
אצטדיון לוסייל ב קטאר שיארח את גמר ה מונדיאל
אצטדיון לוסייל ב קטאר שיארח את גמר ה מונדיאל
אצטדיון לוסייל, שיארח את גמר המונדיאל
(צילום: AFP)
"אנחנו מזהירים את אחינו המוסלמים ממעקב אחרי האירוע הזה או מהשתתפות בו", נכתב אתמול בהצהרת ארגון הטרור. בהודעת אל-קאעידה לא הופיעו איומים על פיגועים או קריאה מפורשת למעשי אלימות במהלך משחקי הגביע העולמי בכדורגל, שיתקיימו לראשונה במדינה ערבית.
הבחירה בקטאר כמדינה המארחת של המונדיאל הייתה שנויה במחלוקת מהרגע הראשון. לקראת שריקת הפתיחה של המשחקים הביקורת נגד מארגני הטורניר הלכה וגברה, והמבקרים טענו שקטאר מנצלת את הטורניר כדי "להלבין את תדמיתה" ולטשטש את יחסה הבעייתי לזכויות אדם.
2 צפייה בגלריה
דוחא קטאר
דוחא קטאר
נשים בדוחא, בירת קטאר, על רקע פרסומת לקראת הטורניר
(צילום: AFP)
יותר ממיליון בני אדם אמורים להגיע לקטאר מרחבי העולם ולצפות במשחקים, בהם גם אנשים מקהילת הלהט"ב. לקראת הטורניר פורסמו עדויות קשות על רדיפת להט"בים בקטאר, שאוסרת על יחסים הומוסקסואליים. מארגני הטורניר אמרו כי "כולם מוזמנים" להגיע למדינה ולצפות במשחקים.
פחות מ-3 מיליון איש חיים בקטאר, רובם המכריע הם זרים. לקראת המונדיאל אמרה קטאר שהיא העניקה הכשרה ליותר מ-50,000 בני אדם שיאבטחו את המשחקים, בסיוע מאבטחים ממדינות זרות שהסכימו לסייע לה.