ניק בוסטיק, שליח פיצה בן 25 מאינדיאנה, הפך השבוע לגיבור לאומי בארצות הברית, בעקבות סרטון המתעד שריפה שבה רץ לתוך בית בוער והציל חמישה בני אדם – בהם ילדה בת שש שאיתה קפץ מהחלון. הוא ספג פגיעות לא פשוטות, אבל בכמה ראיונות אמר אמש: "זה היה שווה את זה". בוסטיק אמר כי הוא אינו מחשיב את עצמו לגיבור.
רגעי הדרמה: ניק מוסר את הילדה וקורס על המדרכה

3 צפייה בגלריה
ארה"ב אינדיאנה ניק בוסטיק הציל 5 בני אדם משריפה
ארה"ב אינדיאנה ניק בוסטיק הציל 5 בני אדם משריפה
ניק בריאיון לרשת "פוקס", ולצדו הבית הבוער. "שמעתי יללה חלשה, קול בכי"
האירוע התחולל ב-11 ביולי בעיר לפאייט שבצפון-מערב אינדיאנה: בוסטיק נסע בכביש כשלפתע ראה בית עולה בלהבות. הוא עצר את מכוניתו כדי להזעיק את כוחות החירום, אבל אז גילה ששכח את הטלפון בבית. במקום זאת רץ פנימה כדי לחלץ את הדיירים. "לחצתי על הבלמים, סובבתי את ההגה ועשיתי פנייה של 180 מעלות. רצתי אל החלק האחורי של הבית וצעקתי לכל מי שהיה שם", סיפר לערוץ WLFI-TV. "פתאום ראיתי ארבעה בני אדם, שלושה או ארבעה, עומדים למעלה".
בזמן שבוסטיק הגיע למקום, צעירה בת 18 הייתה בתוך הבית ושימשה כשמרטפית לשלושת אחיה ואחיותיה, בני שנה, שש ו-13, ולחברה בת 13 של אחותה. ההורים היו באותה העת בבילוי. בוסטיק פינה את הצעירה בת ה-18, ששמה סיונה, עם שלושה מהילדים, אבל היא אמרה לו שילדה אחת, אחותה בת השש קיילנה, עדיין נמצאת בפנים. הוא החל לסרוק את הבית אפוף העשן ולחפש אותה. "שמעתי יללה חלשה, קול בכי חלש, וחיפשתי אותה עד שמצאתי".
3 צפייה בגלריה
ארה"ב אינדיאנה ניק בוסטיק עם המשפחה שהציל מ שריפה
ארה"ב אינדיאנה ניק בוסטיק עם המשפחה שהציל מ שריפה
בפגישה עם המשפחה שהציל, בסוף השבוע. ניק ומשפחת בארט
בוסטיק סיפר כי בשל העשן הסמיך, הדרך היחידה שלו לצאת הייתה מבעד לחלון בקומה השנייה. הוא חבט בזכוכית, ניפץ אותה – וקפץ למטה כשהילדה בת השש בזרועותיו. הוא הטיל את גופו לפנים כך שלא תיפגע, וספג פגיעות בכמה איברים. קיילנה ספגה רק חתך קל ברגלה.
בסרטון ממצלמת הראש של אחד השוטרים שהגיעו לזירת האירוע תועדו הרגעים שאחרי הקפיצה של בוסטיק החוצה: הוא נראה רץ לעבר אנשי ההצלה כשהילדה בזרועותיו ומאחוריו הבית בוער. בשלב זה לוקח השוטר את הילדה הבוכה מידיו של בוסטיק, והצעיר, שנראה מתקשה לנשום ודם מכתים את בגדיו, מתיישב על המדרכה ואומר "אני צריך חמצן".
אחרי ששוטר מרחיק את בוסטיק למקום בטוח יותר בצד השני של הרחוב מצמידים לו אנשי ההצלה חוסם עורקים והוא שוכב על הדשא. בשלב זה שואל בוסטיק: "הילדה בסדר? בבקשה תגידו לי שהילדה בסדר". מישהו שאינו נראה בצילום מדווח לו שהיא בסדר גמור. "עשית יופי של עבודה, אחי. בסדר?", אומר אחד השוטרים לבוסטיק.
3 צפייה בגלריה
ארה"ב אינדיאנה ניק בוסטיק מאושפז בית חולים אחרי שהציל משפחה משריפה
ארה"ב אינדיאנה ניק בוסטיק מאושפז בית חולים אחרי שהציל משפחה משריפה
בוסטיק מאושפז בבית החולים. במבצע ההתרמה שאפו ל-100 אלף דולר, והגיעו להרבה יותר
בוסטיק סבל משאיפת עשן, מפציעה ברגלו ומפציעות נוספות, ופונה במסוק לבית חולים באינדיאנפוליס. הוא שוחרר אחרי יומיים. בריאיון אתמול טען שהוא אינו גיבור, אלא רק עשה את מה שהיה רוצה שכל אדם אחר יעשה עבורו ועבור משפחתו אם ביתם היה עולה באש: "הכול היה שווה את זה. הזכרתי לעצמי כל הזמן איזו הקרבה קטנה זו הכאב הזמני הזה, זה היה כול כך שווה את זה". לרשת "פוקס" סיפר שאין לו הכשרה מקצועית בשיטות הצלה, אבל שלאורך חייו היה צופה אדוק של סדרות העוסקות בכוחות ההצלה.
באתר גיוס התרומות GoFundMe נפתח מבצע גיוס עבור כיסוי עלויות הטיפול בבוסטיק בבית החולים, ונכון להלילה כבר גויסו עבורו יותר מ-470 אלף דולר – הרבה יותר מ-100 אלף הדולרים שנקבעו כיעד. ביום שבת האחרון נפגש ראשונה עם המשפחה שהציל, בטקס בכנסייה.
דייוויד בארט, אביהם של ארבעת האחים והאחיות, אמר ל"וושינגטון פוסט" שמשפחתו חשה זכות גדולה על מה שניק עשה עבורה: "הוא גיבור אמיתי והבת שלי הייתה גיבורה אמיתית בכך שהעירה את הילדים. אני לא רוצה לחשוב מה היה קורה אם ניק לא היה צץ שם. אין לי מילים לתאר כמה אני אסיר תודה".