פרופ' אריה לוין בבית המשפט
(צילום: שחר גולדשטיין)

אישה שביקשה להתלונן במשטרה על פרופ' אריה לוין, הרופא הבכיר מבית החולים וולפסון שחשוד באונס ובניצול מיני של מטופלותיו - נשלחה לתחנה אחרת. זאת, בטענה שהיומנאי בתחנת מרחב איילון לא הכיר את הפרשה. המקרה מגיע לאחר כמה עדויות נוספות של נשים שביקשו להגיש תלונה במשטרה במקרים דומים - ונדחו.
בתחילת השבוע פרסמה המשטרה את פרטי הפרשה בה מעורב לוין, שעל פי החשד תקף מינית מטופלות שהגיעו למרפאה שלו. בעקבות הפרסום בכלי התקשורת, חייגה המתלוננת לטלפון של מרחב איילון וביקשה להגיש תלונה, ונענתה בידי יומנאי.
3 צפייה בגלריה
תחנת משטרת מרחב יפתח
תחנת משטרת מרחב יפתח
הצוות לא תודרך. תחנת משטרת מחוז תל אביב
(צילום: מתוך ויקיפדיה )
3 צפייה בגלריה
פרופסור אריה לוין בהארכת המעצר
פרופסור אריה לוין בהארכת המעצר
פרופ' אריה לוין בהארכת מעצר
(צילום: מוטי קמחי)
למרות שהחקירה מתנהלת במרחב איילון עצמו, לא הוכן צוות שיקבל מתלוננות - והיומנאים לא תודרכו. כך, במענה לפנייתה, אמר היומנאי כי הוא לא מכיר את המקרה וכי חקירות לא מתנהלות במבנה שלהם. במקום זאת, הוא המליץ לה להתקשר למשטרת בת ים ולהגיש שם את התלונה. לבסוף, בשימוש ברשתות החברתיות ובפנייה ל-ynet, חוקרי המשטרה יצרו איתה קשר.
התנהלות המשטרה אל מול ניסיון הגשת התלונה התרחשה למרות המקרה המהדהד של גל גברעם, שהגיעה להגיש תלונה נגד סוכן הדוגמניות שי אביטל ונתבקשה לחכות. לצד זאת, ב-ynet ו"ידיעות אחרונות" נחשף גם סיפורה של קשישה בת 80 שהגיעה למרחב איילון להגיש תלונה, ונשלחה לביתה כדי למלא אותה באינטרנט. המקרים הובילו להתייחסותו של המפכ"ל רב-ניצב קובי שבתאי, שהבטיח שהמשטרה תרענן את הנהלים בנושא.
3 צפייה בגלריה
גל גברעם בתחנת המשטרה
גל גברעם בתחנת המשטרה
גל גברעם בתחנת המשטרה.
(צילום: יריב כץ )
מוקדם יותר היום האריך בית משפט השלום בתל אביב את מעצרו של לוין בשישה ימים. לוין, מנהל היחידה לגסטרואנטרולוגיה ותזונה בילדים בוולפסון, חשוד בבעילת קטינה מתחת לגיל 14, בעילה שלא בהסכמה ומעשה מגונה. כמו כן, היום נודע כי ישנן 10 מתלוננות בתיק - בהן חמש שהגישו תלונה בימים האחרונים. אחת מהמתלוננות נגד לוין תיארה אירוע שהתרחש בשנה וחצי האחרונות.
במשטרה אמרו כי הרופא הבכיר ביצע את המיוחס לו לאורך שנים במסווה של אבחון וטיפול רפואי. החקירה נגד פרופ' לוין נפתחה עם קבלת תלונות במשטרה לצד איתור ואיסוף עדויות מכמה נשים נוספות, שמהן עלה החשד כי החשוד ביצע בהן עבירות מין שונות בבית החולים ובקליניקה פרטית, תוך הצגת "המגע" כהליך אבחון וטיפול לכאורה נדרש.
מהמשטרה נמסר בתגובה: "בניגוד לנטען ובכדי למנוע את הטעיית הציבור, נדגיש כי פניית האזרחית נעשתה אל מטה מרחב איילון בחולון, שעה שמערך החקירות פועל בבת ים. לפיכך - ההפניה המקצועית אל יחידת החקירות הרלוונטית בבת ים הייתה נכונה ונדרשת, וכל טענה אחרת חוטאת לאמת".