תיעוד מתפיסת המכשיר
(צילום: דוברות המשטרה)

המשטרה הודיעה הבוקר (יום שני) כי תפסה מכשיר שבאמצעותו הופצו לציבור מאות אלפי הודעות SMS של סחר בסמים, בעיקר מסוג קנאביס, וכי אחרי כתב האישום שהוגש נגד שלושה חשודים - הבוקר נעצר גם "ראש ההתארגנות העבריינית".
2 צפייה בגלריה
תיעוד מעצר ומציאת המכשיר ששומש לשליחת מסרונים המפרסמים סחר בסמים
תיעוד מעצר ומציאת המכשיר ששומש לשליחת מסרונים המפרסמים סחר בסמים
המכשיר שאותר
(צילום: דוברות המשטרה, EPA)
2 צפייה בגלריה
אחת מהודעות הספאם שישראלים קיבלו לאחרונה
אחת מהודעות הספאם שישראלים קיבלו לאחרונה
(תמונה: צילום מסך)
לפי המשטרה, "ביחידת הסייבר הארצית בלהב 433 התנהלה במהלך החודשים האחרונים חקירה סמויה שבמהלכה התחקו החוקרים אחר גורמים שהיו מעורבים בהפצתן של מאות אלפי הודעות SMS, באמצעותן הוצע לציבור לרכוש סמים. ב-13 ביוני נעצרו 3 חשודים ממרכז הארץ בחשד שהיו מעורבים בהפצת ההודעות והסמים, ובעת מעצרם נתפסה ברשותם כמות סמים גדולה. ב-23 ביוני הוגש נגד כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים".
במשטרה מציינים שהנאשמים לא שיתפו פעולה עם החקירה, אך חוקרי יחידת הסייבר בלהב 433 הצליחו לאתר לפני כמה ימים במחסן במרכז הארץ את המכשיר שבאמצעותו הופצו הודעות הסחר בסמים. "היום עצרו חוקרי היחידה גבר מפתח תקווה שחשוד כמי שעמד בראש ההתארגנות העבריינית, והיה אחראי על תפעולו של המכשיר ומי שניהל את הפעילות בכללותה", נמסר.
החשוד, בשנות השלושים לחייו, הועבר לחקירה ובהמשך יובא להארכת מעצר בבית משפט השלום בראשון לציון.
(צילום: גיל יוחנן, חגי דקל)

מסרוני ספאם עם הצעות לרכישת קנאביס הפכו כבר מזמן לדבר שבשגרה עבור ישראלים רבים, וחלקם אף כוללים לינקים זדוניים שמאפשרים גישה לרשימת אנשי הקשר של בעל הטלפון. מנכ"לית משרד התקשורת עצמה הזהירה בעבר באולפן ynet משיתוף פעולה עם המתבקש במסרונים, וכי לעיתים ייתכן שמדובר גם ב"פישינג" - ניסיון לדוג את פרטי המקבל.