מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה נפגש היום (שישי) עם שר החוץ של איראן חוסיין אמיר עבדוללהיאן בביירות, בירת לבנון, שם דנו השניים במצב ברצועת עזה ו"התייעצו לגבי ההתפתחויות המסוכנות". במקביל, בעקבות קריאת הנהגת חמאס לקיים "יום זעם" היום, יצאו מפגינים ברחבי העולם - הערבי והמוסלמי - להפגנות תמיכה בעזה.
6 צפייה בגלריה
נסראללה עם שר החוץ האיראני
נסראללה עם שר החוץ האיראני
( צילום: Hezbollah Media Office)
תיעוד מירדן: מפגינים בדרך לגבול עם ישראל

בפגישה בין נסראללה לשר החוץ האיראני נכחו גם עוזר שר החוץ האיראני והשגריר האיראני בביירות. הארבעה דנו בהתפתחויות האחרונות באזור, "בתוקפנות הישראלית המתמשכת בעזה ובאירועי אל-אקצא והגדה המערבית".
כאמור, בחמאס קראו לצאת ולפגוע בישראלים וביהודים, והיום הוכרז כיום סולידריות עם העם הפלסטיני. לאורך היום התקיימו מחאות נרחבות בעולם הערבי. באיראן הגיעו מאות אלפים לרחוב אינקלאב להבעת סולידריות עם עזה. בסוכנות הידיעות AFP דיווחו כי בטהרן התאספו אלפי איראנים, חמושים בדגלי איראן, פלסטין וחיזבאללה, והחזיקו שלטים שעליהם נכתב בין היתר "מוות לאמריקה" ו"מוות לישראל". עוד נכתב בדיווח כי גם בערים נוספות במדינה החלו הפגנות שבמהלכן שרפו המוחים את דגלי ישראל וארצות הברית.
6 צפייה בגלריה
הפגנה נגד ישראל בפקיסטן
הפגנה נגד ישראל בפקיסטן
הפגנה נגד ישראל בפקיסטן
(צילום: Aamir QURESH/AFP)
6 צפייה בגלריה
הפגנה נגד ישראל בבגדד
הפגנה נגד ישראל בבגדד
הפגנה נגד ישראל בבגדד
(צילום: AP Photo/Anmar Khalil)
6 צפייה בגלריה
הפגנה נגד ישראל בסרי לנקה
הפגנה נגד ישראל בסרי לנקה
הפגנה נגד ישראל בסרי לנקה
(צילום: Ishara S. KODIKARA/AFP)
6 צפייה בגלריה
הפגנה נגד ישראל באינדונזיה
הפגנה נגד ישראל באינדונזיה
הפגנה נגד ישראל באינדונזיה
(צילום: Ulet Ifansasti/Getty Images)
6 צפייה בגלריה
הפגנה נגד ישראל בבנגלדש
הפגנה נגד ישראל בבנגלדש
הפגנה נגד ישראל בבנגלדש
(צילום: EPA/MONIRUL ALAM)
בבגדאד, בירת עיראק, הגיעו אלפי תושבים לכיכר תחריר. בתימן יצאו המונים לרחובות, וגם מדוחה שבקטאר פורסמו סרטוני מחאות ברחובות לתמיכה בעם הפלסטיני.
במצרים דיווחו על הפגנה רחבה לתמיכה באל-אקצא במסגד אל-אזהר, וציינו כי הביטחון המצרי מונע מהמתפללים לעזוב. בירדן קראו אתמול לצאת בשישי לגבול עם ישראל. היום המונים יצאו לרחובות במדינה ואף נסעו בשיירות לעבר הגבול, מה שהביא לעימותים עם כוחות הביטחון הירדנים שניסו לעצור אותם בעזרת שימוש בגז מדמיע.
במלזיה יצאו לרחוב כ-1,000 מוסלמים להפגנה בבירה קואלה לומפור. הם קראו "לשחרר את פלסטין" ו"למחוץ את הציונים", כאשר בין המפגינים היה גם ראש הממשלה לשעבר מהאתיר מוחמד בן ה-98. "לפני 75 שנים הם לקחו אדמות פלסטיניות כדי להקים את מדינת ישראל. אבל זה לא הספיק להם ובכל פעם לקחו עוד ועוד אדמות", הוא אמר. "תושבי פלסטין נתונים לעינויים, מאסרים ורצח. חמאס עשו מה שהם עשו בגלל עשורים רבים על דיכוי מצד ישראל".
באינדונזיה מסגדים רבים צפויים לערוך תפילות ענק למען העם הפלסטיני כאות תמיכה והזדהות.
בינתיים, ברויטרס דיווחו שגם ברחבי אירופה מתוכננות הפגנות תמיכה בפלסטינים ונגד התקיפות בעזה. בין הערים שעליהן מדובר נמצאות רומא, מינכן, איסטנבול ובלגרד. למעשה, כבר אתמול החלו התפרעויות של מפגינים תומכי פלסטין, כשהמשטרה בפריז נאלצה לירות גז מדמיע והשתמשה בזרנוקי מים כדי לפרק את ההפגנה האלימה.
במטה לביטחון לאומי הוציאו אזהרה שבה נאמר כי "סביר שיתקיימו במדינות שונות בעולם אירועי מחאה העלולים להתפתח לאירועים אלימים. לאור זאת, המטה לביטחון לאומי ומשרד החוץ ממליצים לכלל הישראלים השוהים בחו"ל לגלות ערנות, להתרחק מהפגנות ומחאות ובמידת הצורך להתעדכן עם כוחות הביטחון המקומיים על אודות הפגנה או אירועי הפרת סדר אפשרית בסביבתם".
בצה"ל קיים חשש ממשי שבשעות הקרובות יחלו תהלוכות "אזרחיות" לגבול עזה. הכוחות בשטח נדרשו להגביר ערנות, אך בצבא מעריכים שחמאס מנסה להשיג תמונות של אזרחים "מרוססים" על ידי כוחות צה"ל. במקביל, בצה"ל הבהירו לעזתים שלא להתקרב.