בית משפט בריו דה ז'ניירו גזר אתמול (יום א') 50 שנות מאסר על פלורדליס דוס סנטוס דה סוזה, חברת קונגרס לשעבר, שהורשעה ברצח בעלה בשנת 2019.
דה סוזה בת ה-61 ובעלה, הכומר אנדרסון דו קרמו, היו הורים ל-55 ילדים – רבים מהם ילדים מאומצים שגדלו ברחובות בשכונות העוני של ריו. פלורדליס הורתה לחלק מילדיה להתנקש בחייו של אנדרסון, ושלושה מהם מרצים עונש מאסר על חלקם ברצח.
3 צפייה בגלריה
ברזיל חברת קונגרס פלורדליס חשודה ב רצח בעלה
ברזיל חברת קונגרס פלורדליס חשודה ב רצח בעלה
ניסתה להרעיל את בעלה בציאניד לפחות שש פעמים. דה סוזה
(צילום: AFP)
דה סוזה ודו קרמו נפגשו בשנת 1993. דה סוזה הכירה את בעלה לעתיד בגיל 32, אחרי שנפרדה מבעלה הקודם, הביאה לעולם שלושה ילדים ואימצה עוד חמישה. אנדרסון היה אז בן 16 בלבד. במשך השנים הפכו השניים לזוג מוכר בקהילה האוונגליסטית של ברזיל. דה סוזה התפרסמה כזמרת גוספל, והקימה עם בעלה רשת של כנסיות.
בשנת 2018 דה סוזה רצה לקונגרס מטעם המפלגה הסוציאל-דמוקרטית, וזכתה במושב בבית התחתון של הקונגרס. לפי חוקרי המשטרה, זמן קצר אחרי שנבחרה לקונגרס – ובעקבות כך קיבלה חסינות – היא החלה לתכנן את הרצח של בעלה.
3 צפייה בגלריה
ברזיל חברת קונגרס פלורדליס חשודה ב רצח בעלה
ברזיל חברת קונגרס פלורדליס חשודה ב רצח בעלה
קיבלה חסינות כשנבחרה לקונגרס - והתחילה לתכנן את ההתנקשות
דה קרמו נורה למוות בפתח ביתם של הזוג בריו בשעת בוקר מוקדמת, ב-16 ביוני 2019. דה סוזה טענה כי שודדים חמושים שרכבו על אופנועים רדפו אחרי בעלה וירו בו. בחקירה גילתה המשטרה כי דה סוזה הזמינה את רצח בעלה, שנורה 30 פעמים.
שעות אחרי הרצח נעצר אחד מילדיה הביולוגים של פלורדליס, ובהמשך נעצרו ילדים נוספים. שלושה מהם נשלחו למאסר על חלקם ברצח: בנה הביולוגי שלחץ על ההדק, וירה במי שהיה אביו החורג, נשלח ל-33 שנות מאסר. בת ביולוגית של דה סוזה נשפטה ל-31 שנות מאסר על חלקה בהתנקשות. על אחד מבניה המאומצים נגזרו שבע שנות מאסר מכיוון שסייע לרכוש את האקדח.
3 צפייה בגלריה
ברזיל חברת קונגרס פלורדליס חשודה ב רצח בעלה תחנת משטרה שבה עצורים נאשמים בפרשה
ברזיל חברת קונגרס פלורדליס חשודה ב רצח בעלה תחנת משטרה שבה עצורים נאשמים בפרשה
תחנת משטרה שאליה הגיעו עצורים בפרשת הרצח
(צילום: רויטרס)
פרשת הרצח של הכומר זעזעה את ברזיל. ביוני 2021 נשללה מדה סוזה החסינות שלה היא זכאית כחברת קונגרס, מה שסלל את הדרך למעצרה. לפי התובעים במשפטה של פלורדליס, היא החליטה לרצוח את בעלה ביריות אחרי לפחות שש פעמים שבהן לא הצליחה להרעיל אותו באמצעות ציאניד. עורך דינה אמר שהיא תערער על העונש שנגזר עליה.
לא ברור מתי החל השבר ביחסים של הזוג. בבית המשפט נטען כי הרקע לרצח הוא בין השאר סכסוך כספי. לדברי המשטרה והתובעים, הבעל ניסה למנוע מדה סוזה לתת יחס מועדף לילדים המועדפים עליה, ואילו דה סוזה ובעלי בריתה בתוך המשפחה כעסו על האופן שבו נהג דו קרמו בכספי המשפחה.