רוברט פ' קנדי ג'וניור, המועמד העצמאי בבחירות לנשיאות ארה"ב שזכה בסקרים לתמיכה לא מבוטלת, מתכוון לפרוש בסוף השבוע הקרוב – ולהכריז על תמיכתו במועמד הרפובליקני והנשיא לשעבר דונלד טראמפ. כך דיווחה הערב (יום ד') רשת ABC.
3 צפייה בגלריה
ארה"ב המועמד העצמאי רוברט קנדי ג'וניור ב עצרת הכרזה על ניקול שנהאן כמועמדת ל סגנית הנשיא
ארה"ב המועמד העצמאי רוברט קנדי ג'וניור ב עצרת הכרזה על ניקול שנהאן כמועמדת ל סגנית הנשיא
רוברט קנדי ג'וניור. יאחד כוחות עם טראמפ?
(צילום: JOSH EDELSON / AFP JOSH EDELSON / AFP)
הדיווח של הרשת מתבסס על גורמים אנונימיים, וקנדי עצמו סירב להשיב לשאלה בנושא שהפנה אליו הערב כתב של ABC: "לא אאשר או אכחיש את זה", אמר. הדיווח מגיע יממה אחרי שסגניתו המיועדת של קנדי ג'וניור במרוץ, ניקול שנהאן, אמרה כי הוא שוקל "לאחד כוחות" עם טראמפ במטרה לצמצם את סיכוייה של המועמדת הדמוקרטית קמלה האריס לנצח בבחירות בנובמבר – כשברקע המהפך שהתחולל בסקרים לטובת האריס, מאז שהחליפה את הנשיא ג'ו ביידן כמועמדת המפלגה.
במקביל לדיווח של ABC, הערב הודיע הקמפיין של קנדי ג'וניור כי הוא מתכוון לשאת ביום שישי הקרוב נאום שיעסוק ב"רגע ההיסטורי הנוכחי ובדרך קדימה". הנאום ייערך בפיניקס שבאריזונה – שעות לפני עצרת שטראמפ עצמו יערוך בעיר הסמוכה גלנדייל.
3 צפייה בגלריה
קמלה האריס בוועדה הדמוקרטית בשיקגו
קמלה האריס בוועדה הדמוקרטית בשיקגו
המטרה: לסכל ניצחון של האריס
(צילום: Robyn Beck / AFP)
לפי ABC, קנדי שוקל בין היתר להופיע על הבמה עם טראמפ באותו כינוס בפיניקס – אבל הגורמים ששוחחו עם הרשת הדגישו כי התוכניות הללו טרם גובשו סופית. לצד זאת, לדבריהם קנדי כן מעוניין להגיע להחלטה במהירות, על מנת "לבלום את המומנטום" שממנו צפויה האריס ליהנות בעקבות הוועידה הדמוקרטית בשיקגו – שתיחתם בלילה שבין חמישי לשישי עם נאום קבלת המועמדות שתישא. הלילה, בין רביעי לחמישי, ינאם בוועידה הדמוקרטית הסגן המיועד טים וולז.
גם גורמים שמקורבים לטראמפ אמרו כי טרם סוכם על הופעה משותפת עם קנדי, אבל בשבועות האחרונים כבר דווח על קשר שמתהדק בין השניים: אחרי ניסיון ההתנקשות הכושל בטראמפ בחודש שעבר השניים שוחחו בטלפון, ולפי הקלטה שהודלפה הנשיא לשעבר הפציר במועמד העצמאי לפרוש – כדי לסייע לו לנצח את ביידן (השיחה נערכה עוד לפני שהנשיא הדמוקרטי פרש מהמרוץ): "הייתי שמח שתעשה משהו, ואני חושב שזה יהיה טוב לך וטוב כל כך עבורך", טראמפ נשמע אומר לקנדי. לאחרונה אמר הנשיא לשעבר לרשת CNN כי יהיה "פתוח" להעניק לקנדי תפקיד כלשהו בממשל שלו, אם יביס את האריס.
הקלטת השיחה בין טראמפ לקנדי ג'וניור, בחודש שעבר
(צילום: X)

קנדי עצמו תקף בריאיון הקצר שהעניק הערב ל-ABC את האריס, ואמר שהוועידה הדמוקרטית שבה תוכרז רשמית כמועמדת המפלגה בבחירות היא בגדר "הכתרה, לא דמוקרטיה" – כיוון שהאריס לא קיבלה את קולותיהם של הבוחרים הפשוטים בפריימריז, אלא רק את קולות הצירים. "מי בחר בקמלה? לא הבוחרים", אמר – ותהה גם מדוע היא נמנעת מלערוך ריאיונות לתקשורת.
אם קנדי אכן יפרוש מהמרוץ ויכריז על תמיכתו בטראמפ, תהיה זו השלמת מהפך דרמטי מצידו: המועמד העצמאי בן ה-70 היה במשך רוב חייו איש המפלגה הדמוקרטית, והוא גם נצר לשושלת מפורסמת (ומוכת אסונות) של דמוקרטים: אביו הוא הסנאטור רוברט פ' קנדי שנרצח ב-1968 על-ידי מתנקש פלסטיני בזמן שהתמודד בפריימריז הדמוקרטיים לנשיאות, ודודו הוא הנשיא לשעבר ג'ון פ' קנדי, שנרצח חמש שנים לפני כן בעודו מכהן.
3 צפייה בגלריה
דונלד טראמפ בעצרת למען המאבק באנטישמיות בניו ג'רזי
דונלד טראמפ בעצרת למען המאבק באנטישמיות בניו ג'רזי
טראמפ. "פתוח" לתפקיד בממשל עבור קנדי ג'וניור, אם ינצח בבחירות
(צילום: AP Photo/Julia Nikhinson)
את מסע הבחירות הנוכחי שלו החל קנדי ג'וניור כדמוקרט, והוא ניסה לאתגר את הנשיא ביידן בפריימריז הדמוקרטיים בשנה שעברה – אך בסופו של דבר בחר בריצה עצמאית. מאז שהכריז על כך באוקטובר אשתקד הוא נתפס כמי שעשוי "לגנוב" קולות קריטיים הן מהצד הדמוקרטי והן מהצד הרפובליקני, ובסקרים מוקדם יותר השנה קיבל שיעורי תמיכה גדולים במיוחד, של יותר מ-10%. עם זאת, בחודשים האחרונים התמודד עם שערוריות ואמירות מביכות, ושיעור התמיכה בו צנח לכ-4% בסקר שנערך החודש על-ידי מכון איפסוס. הקמפיין שלו גם התקשה מבחינה לוגיסטית והוא טרם הצליח להבטיח ששמו יופיע על פתקי הצבעה במדינות רבות בארה"ב.
קנדי ג'וניור נודע כפעיל נגד חיסונים ונחסם בעבר על-ידי אינסטגרם משום שפרסם מידע כוזב על מגפת הקורונה, ואשתקד הואשם באנטישמיות אחרי שטען כי "ביהודים הקורונה פגעה פחות". מנגד, הוא הביע תמיכה נחרצת בישראל במלחמתה נגד חמאס.