דבריו של עודה בשער שכם
(מתוך פייסבוק)

יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה קרא הערב (ראשון) לערבים שמשרתים בכוחות הביטחון "להניח את הנשק ולחזור לבני עמו". בסרטון שפרסם משער שכם בירושלים, בצל המתיחות הביטחונית, אמר עודה כי "תושבים בני עמנו בירושלים הביעו בפניי את חוסר שביעות רצונם מהתעללויות מצד כמה ערבים המעורבים בכוחות הכיבוש", כלשונו. כוונתו של עודה הייתה לצעירים ערבים שמשרתים בין היתר במג"ב ובמשטרה, ומוצבים בשער שכם ובעיר העתיקה.
1 צפייה בגלריה
איימן עודה
איימן עודה
עודה בשער שכם
(מתוך פייסבוק)
"אנחנו יודעים שמספרם (של אנשי כוחות הביטחון הערבים - ע"ח) לא מגיע ל-1% מכלל הצעירים שלנו, אבל אני שולח מסר הומניטרי ופטריוטי לכל בני עמנו, שעמדתנו היא עם העם הפלסטיני שנאבק על חירותו. אני קורא לכל מי שהצטרף להניח את הנשק מול הצבא ולחזור לבני העם המקוריים שלו, שנאבקים להסרת העוול - סיום הכיבוש".
דבריו של עודה, שיכולים להתפרש בתור המרדה, ייבחנו בפרקליטות לבקשת המשטרה. במקרה שהפרקליטות תאפשר - ייתכן שעודה יזומן לחקירה במשטרה.
ח"כ ישראל כץ מהליכוד כתב בחשבון הטוויטר שלו בעקבות דבריו של עודה: "קריאתו לשוטרים מוסלמים להשליך את הנשק, בזמן שישראל נמצאת בעיצומו של מאבק מול טרור פנימי וחיצוני, היא הסתה חמורה שעלולה להוביל לאלימות כנגד השוטרים ולפגיעה בבטחון המדינה. מקומו של עודה אינו בכנסת, אלא בבית הסוהר".
יו"ר תנועת אם תרצו, מתן פלג, קרא לחקור את עודה ולעצור אותו. "איימן עודה צריך להיחקר עוד הלילה, להיעצר ולעמוד לדין על הסתה והמרדה. למילים שלו יש משמעות מיידית: הן מסכנות את חייהם של ערבים המשרתים בכוחות הביטחון. לא ייתכן שנמשיך להכיל המרדה והסתה תוך כדי לחימה".