התיעוד החדש: גוטליב יוצאת אתמול למפגינים

תיעוד חדש שם באור מעט שונה את העימות מחוץ לביתה של טלי גוטליב. בתיעוד נראית חברת הכנסת מהליכוד יוצאת למפגינים אתמול בבוקר ואומרת להם: "אתם יכולים להפגין בכיף. יש לי רק דבר אחד לבקש מכם - יש לי ילדה אוטיסטית בתפקוד נמוך. אני מוציאה אותה למסגרת ב-7:35, אני משאירה את הדלת פתוחה, אתם יכולים לעשות מה שאתם רוצים. רק כשאני יוצאת מכאן, תהיו בשקט, אתם יכולים להישאר כאן. פשוט כשאני עוברת כאן, לא לדבר איתה".
המוחים חסמו את דלת ביתה של הח"כית בגבעת שמואל. בשלב מסוים לאחר מכן, כשזו יצאה אליהם שוב וביקשה שיעזבו כדי שתוכל לקחת את בתה בעלת הצרכים המיוחדת למסגרת, הם השיבו לה: "את נשארת היום בבית, תמצאי מי שייקח את הילדה". בהמשך נעצרו שם שני מפגינים.
התיעוד שפורסם אתמול מהמחאה בכניסה לבית גוטליב

גוטליב זועמת בוועדת החוקה, אחרי חסימת דלת ביתה

בתגובה תקף ראש האופוזיציה יאיר לפיד את המפגינים. "אני מגנה בתוקף את המצור על ביתה של ח"כ טלי גוטליב, אם לילדה עם צרכים מיוחדים, ואת העובדה שלא איפשרו לה להוציא את הילדה למסגרת", אמר. "זו אינה דרכנו. זו אינה דרכה של המחאה. שולח לטלי חיזוק ולבתה חיבוק".
גוטליב עצמה אמרה הבוקר ב-ynet radio כי המפגינים מחוץ לביתה הם "מופרעים, חיות אדם". לדבריה, "פתחתי את הדלת ב-6:10, ואני גרה בבניין, לא באיזו וילה שיש לה גדר ששם המפגינים יפגינו כאוות נפשם. האנרכיסטים ישבו בכניסה לדלת של הבית שלי, כשהוצאתי שקית זבל עם כותונת לילה שלי. סגרתי את הדלת והתקשרתי למשטרה, אחר כך אמרתי להם שיהיו בשקט כי יש לי ילדה אוטיסטית בתפקוד נמוך. זה מה שהניע אותי".
לדבריה, "הבת שלי עכשיו במסגרת, ברוך השם. כבר שמעתי מהמטפלים שלה שהמצב של הידרדר כתוצאה מההפגנה הזו, זה ערער בה את השגרה והביטחון. מי הבהמה הזו, תת-רמה של בן אדם שמעז לדבר בצורה כזו לכלוא אותי כליאת שווא בבית שלי? בשם מה?".
בפתח הדיון בוועדת החוקה, ח"כ גוטליב אמרה על התקרית: "אם חלילה הייתי מאבדת עשתונות זה היה עלול להיגמר ברע, לא הייתי מסוגלת להגן על עצמי. קחו אוויר ותעשו את זה נכון. תפגינו כאוות נפשכם, אבל בהתאם לחוק". ח"כ אורנה ברביאי (יש עתיד) קראה לה בתגובה, "אם את רוצה למגר אלימות, זה צריך להיות מכל הכיוונים. חזרי בך מקשירת הקשר בין נשיאת העליון אסתר חיות לפיגוע הטרור, זה התחיל את ההסתה". גוטליב דחתה את דבריה של ברביבאי בכעס ואמרה "ממש לא, אני עדיין קושרת בינה לבין הפיגוע - אז צריך לרצוח אותי?".