בית משפט השלום בתל אביב האריך היום (רביעי) את מעצרה של סיגל יאנה איצקוביץ, האם החשודה ברצח בנה ליאם בן ה-6 בביתם שבהרצליה, והיא תשהה במעצר תשעה ימים נוספים. כמו כן, הוא התיר את שמה לפרסום. האם, כך נודע, לא נכחה באולם בית המשפט, וגורם המעורב בפרשה אמר כי "החשודה לא מתקשרת ואי-אפשר לתקשר איתה".
4 צפייה בגלריה
הדירה בה נרצח הילד, הרצליה
הדירה בה נרצח הילד, הרצליה
מחוץ לדירה בה נרצח ליאם. משמאל: אימו החשודה יחד איתו
(צילום: יריב כץ)
השכנים בהרצליה מדברים, אחרי רצח בן ה-6
(צילום: יריב כץ )
איצקוביץ, כאמור, לא הגיעה לדיון בהארכת מעצרה בבית משפט השלום בתל אביב. עו"ד בנימין מלכא, שמייצג את החשודה, אמר לפני הדיון כי "לצערי מדובר בטרגדיה נוראית. משפחה שאיבדה את הילד שלה. ילד קטן. אנחנו רק מתחילים ללמוד את המקרה המזעזע והנוראי הזה ובעיקר את מה שקדם לו. בשלב הזה רב הנסתר על הגלוי. אנחנו בקצה של הקצה. זה לא הזמן. כולם כואבים ושבורים. כמובן שמצבה הנפשי הוא כיוון שנבדק - ורצוי שייבדק".
נציג המשטרה פירט בדיון על המסע הקטלני של החשודה: "החשודה רצחה את בנה והכלב שלה ולאחר מכן הגיעה לקניון שבעת הכוכבים, ניסתה לפגוע בעוברי אורח ולבסוף הגיעה למאבטח וניסתה לרצוח אותו באמצעות כלי מסוכן. היא נעצרה והועברה לבית החולים, מאז המעצר ועד עכשיו התבצעו עשרות פעולות חקירה דוגמת לקיחת עדויות ומצלמות. עקב מסוכנות החשודה וריבוי פעולות החקירה מבקשים להאריך את מעצרה ב-15 יום". הנציג ציין כי החשודה עדיין לא נחקרה אך מהעדויות עולה כי היא ביצעה את המעשים בכוונה.
עוד ביקשה המשטרה לקחת דגימות שתן ודם מהאם החשודה ולהעבירן למעבדה לטוקסיקולוגיה, מאחר שלא מן הנמנע שיש חשד לשימוש בחומרים מסוכנים. עוד אמר הנציג כי למשטרה אין התראות לאזהרות קודמות לפשע או פשע חמור, אך יש בדו"ח הסודי שהוגש לבית המשפט נתונים נוספים.
השופטת רוית פלג בר-דיין: "מדובר במקרה מזעזע וחמור. עיון בחומר החקירה לפניי מעיד על חשד סביר לקיום העבירות המיוחסות לה. החשודה רצחה באכזריות קטין בן 6, בנה הקטין, וכן גרמה למותו של הכלב המשפחתי. לאחר מכן יצאה מביתה, הלכה לכיוון קניון שבעת הכוכבים שם באמצעות גרזן תקפה עוברי אורח ואת מאבטח הקניון. ישנן פעולות חקירה רבות לביצוע ובפיקוח שיפוטי על החקירה. יש לתת את הדעת על כך ששני הצדדים מבקשים שהחשודה תיבדק על-ידי הפסיכיאטר המחוזי והאם היא כשירה למעצר. מעצרה הוארך עד ל-25.7". אחרי שתשוחרר מאשפוז היא תועבר לידי שב"ס. בהנחה שתוכל פיזית, היא תגיע לדיון הבא.
מקרה הרצח היכה בהלם את תושבי שכונת גליל ים בעיר, שמספרים כי המשפחה הייתה נורמטיבית והאם הייתה מסורה לבנה. אחת השכנות סיפרה הבוקר ל-ynet כי "הם אנשים טובים מאוד. היא אם אוהבת ולא ברור מה קרה כאן. זה ממש טרגדיה. הוא היה ילד מתוק. האירוע מאוד הפתיע. יש כאן מקרה פסיכוטי, לא יכול להיות אחרת". לדבריה, "זו אמא שמאוהבת בילד שלה. נשבר הלב. היא אף פעם לא התנהגה מוזר. לא ברור מה קרה".
לגבי הדיווחים על אירועי אלימות קודמים בין בני הזוג, אומר אחד השכנים: "זה היה לפני שנתיים. היו צעקות מהבית והזעיקו משטרה ולא יודע מה יצא מזה. היא אישה מקסימה. זה לא מובן. הדבר הראשון ששמענו זה שאחת השכנות בבניין אמרה שתקפו אותה ליד הקניון. לא עשינו חיבור. אחר כך הסבתא הגיעה לבניין ושאלה אם ראינו את הבת שלה".
"הבעל הקפיץ את הסבתא והסבתא נכנסה לבית וראתה את הזוועה. ואז הגיעו מלא ניידות. הם נראים משפחה טובה, משפחה נורמטיבית. הסבתא מגיעה לא מעט לבקר את הנכד. משפחה רגילה לגמרי".
לגבי הרצח עצמו הוא אומר כי "לא שמענו כלום. אף אחד מהשכנים לא שמע כלום. לא היו צעקות. באזור השעה 7 בערב אחת השכנות דיווחה שתקפו אותה אבל לא הבנו מה בדיוק קרה. הבנו שזה קשור לבניין, ראינו כתמי דם בלובי".
4 צפייה בגלריה
הילד שנרצח בהרצליה
הילד שנרצח בהרצליה
ליאם, בן ה-6 שנרצח בהרצליה
(צילום: טל שחר)
סגן ניצב עדי ברקוביץ ויריב פישר ראש העיר הרצליה בראיון לאולפן וינט
(צילום: מיקי שמידט)

4 צפייה בגלריה
 זירת הרצח בהרצליה
 זירת הרצח בהרצליה
זירת הרצח בהרצליה. השכנים מתארים משפחה נורמטיבית
(צילום: טל שחר)
4 צפייה בגלריה
הדירה בה נרצח הילד, הרצליה
הדירה בה נרצח הילד, הרצליה
הדירה שבה נרצח הילד, הרצליה
(צילום: יריב כץ )
ל-ynet נודע הבוקר כי למשטרה נמסרו בעבר דיווחים משכנים על מספר אירועי אלימות בין הורי הילד שנרצח אמש בדקירות על-ידי אימו בהרצליה, אך לא הוגשו תלונות. כרגע לא ברור אם אירועי האלימות הקודמים הופנו גם כלפי ליאם בן ה-6, וככל הידוע בשעה זו - לא דווח על מקרה דומה בעבר. על-פי החשד, ייתכן שהאם הייתה בהתקף פסיכוטי.
מפקד משטרת גלילות, סגן-ניצב יניב וולבוביץ', אישר את הפרטים בריאיון לגלי צה"ל הבוקר. "בעבר היו מספר אירועים של אלימות במשפחה", סיפר, אך ציין כי "כל הפרטים עדיין נבדקים בחקירה". בהמשך היום יתקיים דיון בהארכת מעצרה בבית משפט השלום בתל אביב, אך היא לא תובא לשם עקב מצבה. "מדובר בזירה מאוד קשה לצפייה, אירוע לא פשוט", אמר סנ"צ וולבוביץ'.
סנ"צ עדי ברקוביץ, קצין אח"מ מרחב ירקון, הוסיף: "זו הייתה זירה מזעזעת, האם פונתה לבית חולים לקבלת טיפול רפואי. היא בהכרה וקושרת עצמה למקום".
פורסם לראשונה: 11:37, 17.07.24