2 צפייה בגלריה
בדיקות קורונה לילדים בירושלים
בדיקות קורונה לילדים בירושלים
בדיקות קורונה לילדים בירושלים
(צילום: AFP)
נוכח הקריאות הגוברות של אנשי חינוך והורים, והלחץ שמפעילה שרת החינוך, מסתמן כי בקרוב יופסקו הבידודים במערכת החינוך. משרד הבריאות מגבש תוכנית להפסקת הבידודים במערכת החינוך לתלמידים לא מחוסנים שנחשפו למאומתים לקורונה. התוכנית המתגבשת תתבסס על בדיקות תכופות לתלמידים. המהלך מתואם עם ראש הממשלה נפתלי בנט ושרת החינוך יפעת שאשא ביטון.
אנשי משרד הבריאות מקיימים מתחילת השבוע התייעצויות עם רופאי ילדים על מנת לגבש את המתווה להפסקת הבידודים. ככל הנראה במסגרת המהלך יעברו התלמידים בדיקות קורונה שלוש פעמים בשבוע. בבתי הספר היסודיים יערכו את הבדיקות נאמני הקורונה, ואילו בחטיבות הביניים והתיכונים יעשו התלמידים את הבדיקות בבית.
המורות שמלמדות בזום - ביחד עם הילדים שלהן בבידוד
(צילום: ירון ברנר)

2 צפייה בגלריה
יפעת שאשא ביטון בעצרת הנוער הממלכתית לציון 26 שנים לרצח יצחק רבין
יפעת שאשא ביטון בעצרת הנוער הממלכתית לציון 26 שנים לרצח יצחק רבין
הישג לשרת החינוך שאשא ביטון
(צילום: מוטי קמחי)
עם זאת במשרד הבריאות מעוניינים להמתין כדי לקבל נתונים על תחלואת ילדים בישראל בגל הנוכחי. בבריטניה וניו יורק התקבלו נתונים על תחלואה רבה של ילדים ועל עלייה בתסמונת PIMS. אם תמונת המצב בישראל תהיה שונה והנתונים לא יצביעו על תחלואת ילדים קשה ונרחבת, תתחיל היערכות להפסקת בידודי הילדים לקראת סוף החודש.
שרת החינוך שאשא ביטון נאבקת כבר זמן מה להפסקה מוחלטת של הבידודים. אתמול היא אמרה: "המדיניות של משרד הבריאות שולחת מאות-אלפי תלמידים לבידודים ללא צורך. לא אפסיק להילחם עד שיבטלו את הבידודים המיותרים לילדים בריאים".
השרה טענה בשבוע שעבר כי למרות הבידודים, כ-90% מהתלמידים עדיין מגיעים לבתי הספר. עם זאת בידי הנהגת ההורים הארצית ישנם נתונים אחרים ולפיהם הנוכחות בחטיבות הביניים והתיכונים עומדת על כ-70%, ואילו בבתי הספר היסודיים על 50-40%. גם גני ילדים רבים נסגרים בזה אחר זה. למשל ברמת גן היו בתחילת השבוע 112 גנים עירוניים סגורים מתוך 230. בפתח תקווה נסגרו כ-150 גנים מתוך 380.
גנץ: "נבחן בימים הקרובים את מדיניות הבידוד לילדים שאינם חולים"
(צילום: ניקול לסקבי, משרד הביטחון)

לסוגיית הבידוד לתלמידים התייחס היום גם שר הביטחון בני גנץ, שאמר כי היא "תיבחן" בימים הקרובים: "אנחנו מתמקדים באוכלוסייה המבוגרת שנמצאת בסיכון – אבל גם לא שוכחים את הצעירים והילדים. אנחנו מחזקים את מערכת הבריאות, ומסתכלים גם על הכלכלה וגם על החינוך. לכן קיצרנו את משך הבידוד, לכן שר האוצר מוביל מתווה סיוע לענפים השונים, ולכן אני מניח שנבחן בימים הקרובים את מדיניות הבידוד לילדים שאינם חולים – וכולנו רוצים וצריכים לראות אותם בגנים ובבתי הספר".
גנץ, שדיבר בתום ביקור שערך בחמ"ל מחלקת הקורונה בבית החולים מאיר בכפר סבא, הוסיף כי מערכת הביטחון תרחיב את הסיוע שהיא מעניקה למערכת הבריאות בהתמודדות עם התפשטות זן האומיקרון. "ככל שהגל עולה - מערכת הביטחון מעלה את מאמצי הסיוע", אמר. "אנחנו נערכים להפעלה של מערך סיוע למאושפזי הבית, אנחנו מרחיבים את מספר החובשים שמסייעים במאמץ החיסונים ובקרוב פיקוד העורף יסייע גם בחלוקת ערכות בדיקה מהירה ברחבי הארץ".
יואב זיתון השתתף בהכנת הכתבה