שמונה שעות אחרי האזעקה הראשונה בנוף הגליל זה חצי שנה, הודו בצה"ל כי כטב"ם של חיזבאללה חדר לעומק של כ-40 ק"מ והתפוצץ - לאחר שניסיון יירוט שלו נכשל.
שריפה בעקבות שברי יירוט, בכפר כנא

בצה"ל אמרו כי מתחקור המקרה שאירע אתמול (שישי) ב-14:30 בצהריים עלה כי הכטב"ם חצה מלבנון ונפל בשטחים פתוחים במרחב עמק יזרעאל. כיפת ברזל ניסתה ליירטו, אבל לא הצליחה. האזעקות הופעלו בין היתר בנוף הגליל וביישובים נוספים ליד נצרת, כריינה ומשהד. בכפר כנא פרצה שריפה בעקבות נפילת שברי יירוט.
כטב"ם נוסף שחצה מלבנון התפוצץ באזור שומרה שבגליל המערבי. בצה"ל ציינו כי בשני המקרים לא נגרם נזק ולא היו נפגעים, ואמרו כי האירועים מתוחקרים.
על האזעקה אמש ב-20:34 באזור חורפיש, שם מתקפת כטב"מים קטלנית בשבוע האחרון גרמה לנפילתו של חייל המילואים רפאל קאודרס, אמרו כי זוהו שני שיגורים מלבנון. הם התפוצצו בשטחים פתוחים.
תיעוד התקיפות בדרום לבנון
(צילום: דובר צה"ל)

1 צפייה בגלריה
יירוט בצפון
יירוט בצפון
ניסיון היירוט בצפון
במקביל, מטוסי קרב תקפו אתמול תשתית טרור של חיזבאללה במרחב רויסת אבו לבן, לצד משגר של הארגון במרחב אל-חריבה שבדרום לבנון. בנוסף, כוחות צה"ל ביצעו ירי ארטילרי וירי מרגמות להסרת איום בעלמא א-שעב וא-נקורה.
בינתיים, בחיזבאללה המשיכו באיומים על ישראל. סגנו של חסן נסראללה, נעים קאסם, אמר: "אין לנו תכנית לגלוש למלחמה, אבל אם ישראל תפתח במלחמה, נתמודד עם זה. העימות שלנו מול ישראל הוא לתמיכה בעזה והגנה. העם הפלסטיני איתן ועדיין עומד מול ישראל. ישראל חסרת אונים. הכוחות הפוליטיים והעממיים שלה מתפוררים. נוצר בה כאוס".
בכיר חיזבאללה נואף אל-מוסאווי הוסיף: "לאויב אין את הנשק הדרוש למלחמה בלבנון. הוא יזדקק לנשק מוושינגטון. כל מלחמה עם לבנון לא תחזיר את האזור למה שהיה לפני. המלחמה הבאה עם ישראל תהיה סופית".
פורסם לראשונה: 23:06, 07.06.24