נועה ארגמני ואביה יעקב, שהצטרפו לביקור ראש הממשלה בנימין נתניהו בארה"ב, נתונים ביממה האחרונה למתקפה בעקבות הצעד, בין היתר מאנשי תקשורת. במטה משפחות החטופים גינו את האמירות, בנוסף לגינויים מכל קצוות הקשת הפוליטית.
רוטמן יצא נגד המתקפה, קריב השיב לו: "טלו קורה מבין עיניכם"
(צילום: ערוץ כנסת )

2 צפייה בגלריה
נועה ארגמני ואביה בטיסה לארה"ב עם נתניהו
נועה ארגמני ואביה בטיסה לארה"ב עם נתניהו
נועה ארגמני ואביה יעקב בטיסה לארה"ב
(צילום: איתמר אייכנר )
איש העסקים רוני מאנה תקף בחריפות את ארגמני, ובציוץ שהעלה ברשת X (טוויטר לשעבר) ומחק לאחר מכן, אף כתב: "הייתי מעדיף שתישאר בשבי וזמורה ז"ל היה בחיים. למה הוא נפל, למה הוא הקריב את חייו, בשביל שאבא שלה הביביסט יוביל את נועה למטוס הראוותני של משפחת נתניהו?". מאוחר יותר מאנה כתב: "אני רוצה להתנצל בפני נועה ארגמני על הדברים שכתבתי בעניינה או כלפיה, אין לזה שום מקום, אני מבקש את סליחתה".
עיתונאי "הארץ" אורי משגב תקף גם הוא את ארגמני ואביה, וכתב: "נועה ארגמני ואביה צריכים להתבייש בהסכמתם לשמש תפאורה בטיסת הזוג המטורלל והמחויך הזה, בדיוק בבוקר שבו התבשרנו על עוד שני חטופים שאיתרע מזלם למות בשבי ולא לטוס לוושינגטון עם מפקיר החטופים". איש התקשורת דן מרגלית הסכים איתו, וצייץ: "חרפה לנועה ארגמני ולאביה שמשמשים מרצונם תפאורה לתצוגת ביבי בוושינגטון".
במטה המשפחות להחזרת החטופים גינו את המתקפות נגד בני משפחות החטופים, ונגד נועה ואביה בפרט. "ההחלטה לקחת חלק במשלחת רה"מ לוושינגטון היא החלטה אישית של כל משפחה. נועה ארגמני נחטפה באכזריות והוחזקה במשך 246 ימים בשבי החמאס. אל לנו לשפוט אותה על החלטתה לטוס ולזעוק את זעקתם של 120 החטופים", נכתב בהודעתם.
עוד נכתב: "עמדת מטה המשפחות להחזרת החטופים הייתה ועודנה היא שאנו נמצאים בישורת האחרונה לחתימת העסקה ומצפים לנאומו של ראש הממשלה בקונגרס בתקווה שיביא עימו בשורה על סגירת העסקה להשבת כל החטופים - החיים לשיקום והנרצחים והחללים לקבורה ראויה בארצם".
הגינויים למתקפה הגיעו כאמור מכל קצוות הקשת הפוליטית. יו"ר הימין הממלכתי ח"כ גדעון סער כתב כי "המתגוללים על נועה ארגמני ואביה מאמינים שהם סוג של תו תקן מוסרי'. האמת היא כמובן הפוכה: זו תחתית של שפל מוסרי. הניסיון לחלק את החטופים ובני משפחותיהם לפי מפתח פוליטי הוא מתועב. מי שפועל כך מעיד על עצמו שעבורו הם רק כלי או מכשיר להגשמת מטרות אחרות לגמרי".
2 צפייה בגלריה
נועה ארגמני עם אביה, יעקב
נועה ארגמני עם אביה, יעקב
ארגמני ואביה יעקב. "איש מאיתנו לא יבין את הגיהינום שעברה"
(צילום: זיו קורן)
יו"ר מפלגת "הדמוקרטים" יאיר גולן גינה גם הוא, וכתב: "הגינויים נגד נועה ארגמני אינם הגונים. אל תדון את חברך עד שתגיע למקומו. נועה הייתה בשבי החמאס 246 ימים. איש מאיתנו לא יבין את הגיהינום שהיא עברה. ראש הממשלה טס טיסת ראווה מיותרת. הוא מפקיר את החטופים, אבל אני מכבד את ההחלטה של נעה להצטרף אליו. הרפו".
שר התרבות והספורט מיקי זוהר (הליכוד) כתב ברשת X: "ההתנפלות הארסית על נועה ארגמני ומשפחות החטופים שהתלוו למסע המדיני של ראש הממשלה לארה"ב היא מזעזעת בעיני וחמורה ביותר. החטופים עברו ועוברים מסע ייסורים אכזרי ושבעה מדורי גיהינום ועדיין יש בנינו אנשים שמוכנים לרדת לרמה מבישה והכל בשם השנאה שהם מטפחים".
השר עמיחי שיקלי, חברו למפלגה של זוהר, גינה גם הוא את המתקפה. "246 ימים בשבי חמאס, בן זוג שעודנו חטוף בעזה אבינתן אור, אימא שנפטרה לפני פחות מחודש ממחלה קשה, אבל הכתבים של הארץ חושבים שהם במקום לחלק למשפחת ארגמני ציונים. בור ללא תחתית של רוע לב שנאת חינם ואטימות. בושה שלא הייתה כמוה".
ח"כ שמחה רוטמן (הציונות הדתית) התייחס במליאת הכנסת לדברי מאנה: "אני אפילו לא יכול להתחיל לדמיין איזו זוהמה מחשבתית ונפשית יכולה להיות לאדם שכך מדבר על חטופה ששוחררה". ח"כ גלעד קריב מהעבודה השיב לו: "החטופים ואיתם המשפחות השכולות צריכים להיות מחוץ למעגלי הביקורת. אבל חבריי בימין, באותה נשימה, מה זה טלו קורה מבין עיניכם? קורה אחת? נתניהו 30 שנה מבסס את שלטונו ומעמדו על הפעלה מתוכננת היטב של מכונת הסתה ודה-לגיטימציה".
מפורום תקווה של משפחות החטופים נמסר: "אנחנו רוצים לחזק את נועה ארגמני ואביה יעקב. נועה שעברה גיהנום במשך חודשים ארוכים היא גיבורת ישראל. בשם משפחות פורום תקווה אנחנו רוצים לחזק את נועה וקוראים לה - המשיכי לייצג את ישראל מעל כל במה. תראי והשמיעי לעולם את הסיפור האישי המרגש שלך שהפך לסיפור לאומי".