בנו של הנרצח סופד לו בדמעות
(צילום: ניצן דרור)

נרצח בפיגוע, שנה אחרי שאביו נפטר מקורונה: בבית העלמין ירקון בפתח תקווה הובא היום (רביעי) בצהריים למנוחות יעקב ישראל שלום (36), אב לחמישה ילדים מבני ברק, שנרצח בפיגוע הטרור אמש, בעת שהיה ברכבו. אחד המספידים סיפר שילדיו של שלום היו אמורים להיות איתו ברכב, אבל האמא ביקשה שיעלו הביתה - וכך הם ניצלו.
לפני צאת מסע ההלוויה מביתו בבני ברק ספד לו גיסו משה בשארי: "יעקב ישראל הצדיק. לפני שנה וחצי עמדנו להספיד את אבא שלך היקר, הרב מאיר. לא חשבנו שנגיע כל כך מהר שוב פעם". הבן אוריאל, בן 14, אמר בדמעות: "אבא, תמיד אוהב אותך. תמיד היית חכם, אוהב ודואג. סליחה אבא".
3 צפייה בגלריה
הלוויתו של יעקב ישראל שלום
הלוויתו של יעקב ישראל שלום
הלווייתו של יעקב ישראל שלום
(צילום: נמרוד גליקמן)
3 צפייה בגלריה
הלוויתו של יעקב ישראל שלום
הלוויתו של יעקב ישראל שלום
(צילום: נמרוד גליקמן)
3 צפייה בגלריה
יעקב שלום שנרצח בפיגוע בבני ברק
יעקב שלום שנרצח בפיגוע בבני ברק
שלום. נרצח ברכבו
"יעקב ישראל, העיניים רואות אבל ללב קשה לעכל ולקבל", אמר הגיס אליהו עוזרי. "איבדנו בן אהוב ומסור, בעל ואבא מדהים, גיס יקר, דוד אהוב. וגם איבדנו מורה יקר שלמדנו ממנו רק מהסתכלות על מושג של נתינה, אהבת חסד. אף פעם לא מאבד סבלנות, לא מתלונן. תמיד בחיוך ורוגע, חיוך ואהבה לכל אחד.
הרב אבישי שלמה ספד בהלוויה: "יקי האהוב, קשה להאמין שצריך לבוא להספיד אותך. היית כל כך אהוב על המשפחה. היית אהוב על הבית, על האישה ועל האמא. תמיד הילדים היו קופצים ומחבקים אותך".
מוקדם יותר היום הובא למנוחות הרב אבישי יחזקאל, שגונן על בנו הפעוט ונרצח בפיגוע. "התקשרת אליי ואמרת: 'אני שומע יריות, תישאר בבית'", ספד לו אחיו עובדיה. "הגנת על הילד כמו נשר, הראית גבורה יהודית אמיתית ונהרגת על קידוש השם". יחזקאל הותיר אחריו אישה בחודש השמיני להריונה.
מחר יובא למנוחות בכפר סמיע רב-סמל מתקדם אמיר חורי, שוטר בסיירת האופנועים של תחנת משטרת בני ברק, שהסתער על המחבל ונרצח. שני הנרצחים הנוספים הם אזרחי אוקראינה, ששמותיהם המלאים טרם הותרו לפרסום.