פיצוץ חזק אירע אמש (יום שני) בחורמאבאד שבמערב איראן, שלפי סוכנות הידיעות האיראנית תסנים הרעיד את בתי התושבים ועורר בהלה. לא דווח על נפגעים או על נזק.
1 צפייה בגלריה
פיצוץ במפעל באיספהאן בינואר
פיצוץ במפעל באיספהאן בינואר
פיצוץ במפעל באיספהאן בינואר
( צילום: רויטרס / WANA )
באתר איראן אינטרנשיונל, שממומן על-ידי סעודיה, צוין כי בעוד שגורמים רשמיים הכחישו כי היה פיצוץ כלשהו - "ראוי לציין שיש בעיר בסיס טילים משמעותי של משמרות המהפכה". מדובר בבסיס אימאם עלי, שבאוקטובר 2010 התרחש בו פיצוץ עז שהביא לעשרות נפגעים.
לפי תסנים, "בהתחלה אנשים חשבו שרעידת אדמה גרמה לקולות ולרעידות הללו - אבל הרשויות הודיעו שזה לא נכון".
בשבוע שעבר, בלילה שבין חמישי לשישי, פרצה שריפה במחסן של משרד ההגנה האיראני בטהרן, שעות לפני מצעד צבאי בעיר בהשתתפות הנשיא איברהים ראיסי. גורמים רשמיים באיראן אמרו אז כי לא דווח על הרוגים בשריפה, אך לא פירטו על הנזק שנגרם למקום, ששימש לאחסון מצברים. מדובר היה במקרה נוסף בשרשרת של תקריות שהסבו נזק לתעשיית ההגנה של הרפובליקה האיסלאמית.
בחודש שעבר משרד ההגנה באיראן טען כי סיכל את מה שכינה "מזימת החבלה הגדולה ביותר" שתוכננה נגד תעשיית הטילים של ארצו – שלדבריו ישראל היא שעמדה מאחוריה. לטענת טהרן, במסגרת המזימה ניסתה רשת חבלה בהכוונת המוסד להשתיל רכיבים פגומים ומתפוצצים בתהליך הייצור של טילים מתקדמים וכך למנוע את השימוש בהם. בישראל לא הגיבו להאשמות.
בחודש ינואר התרחש פיצוץ עז במרכז לייצור תחמושת של משרד ההגנה בעיר איספהאן שבמרכז איראן. במשרד ההגנה של הרפובליקה האיסלאמית אישרו אז כי הוא נגרם כתוצאה ממתקפת מל"טים. ערוץ הטלוויזיה הסעודי אל-חדת' דיווח כי הפיצוץ נגרם כתוצאה מתקיפה שביצעו חילות האוויר של ארה"ב ושל מדינה נוספת, ששמה לא צוין. באיראן האשימו את ישראל, ושר החוץ של איראן, אמיר עבד אל-להיאן, אמר: "מה שקרה באיספהאן הוא חלק מניסיונותיהם של אויבי איראן לערער את ביטחון המדינה".