בבית משפט השלום בפתח תקווה הוגש היום (שלישי) כתב אישום נגד אנה קורבן, בת 57 מחריש, שנאשמת בתקיפת שבעה פעוטות ותינוקות בגן "קפיטושקה" בנתניה שבו עבדה. הנפגעת העיקרית היא תינוקת בת שמונה חודשים. לנאשמת מיוחסות עבירות של תקיפה סתם בנסיבות מחמירות. סייעת נוספת החשודה בעבירות חמורות יותר נמלטה לחו"ל.
בכתב האישום נטען כי קורבן הייתה מובילת כיתת הפעוטות בגן, שכללה תינוקות מגיל חצי שנה ועד שנה וחצי, וכי במהלך עבודתה תקפה את התינוקות בכך שנהגה להרים ולהושיב אותם באופן אגרסיבי, והרדימה אותם תוך שהיא מנענעת את הלול בחוזקה כך שראשם היטלטל מצד לצד. יחד עם האישום הוגשה בקשה לאסור על קורבן לעסוק בהשגחה ובטיפול בקטינים חסרי ישע.
הקלטה מתוך מכשיר סמוי שהכניסו ההורים לגן "קפיטושקה" בנתניה

2 צפייה בגלריה
אנה קורבן הנאשמת בתקיפת פעוטות ותינוקות בגן "קפיטושקה"
אנה קורבן הנאשמת בתקיפת פעוטות ותינוקות בגן "קפיטושקה"
אנה קורבן
הפרשה נחשפה בתחילת חודש מארס האחרון, בעקבות מכשיר הקלטה סמוי שהוכנס לגן. עם לקיחת המצלמות מהגן עזבה כאמור לרוסיה אחת הסייעות, כ"ג, ולכן לא נחקרה עד היום.
בסרטונים שהוצגו להורים נראית קורבן מושיבה תינוקות בכוח ובאגרסיביות, לוקחת תינוק ביד אחת מהכיסא וגוררת אותו כמו שק למרכז החדר. בהקלטה נשמעות קללות כלפי הילדים והאכלתם בכוח. הסייעת כ' מתועדת עוברת ליד תינוק, נותנת לו סטירות ומטיחה בלול.
הורים לתינוקות ולפעוטות בגן סיפרו כי "התהפך עלינו עולמנו כשהבנו שפגעו לנו בילדים במקום שהיה אמור להיות הכי מוגן עבורם. צפינו בלא מעט סרטונים המתעדים את המעשים של אנה ושל כ', אך לצערנו הוגש כתב אישום רק נגד אנה, כי כ' ברחה לרוסיה לאחר שהבינה כנראה שנתפסה ואין לה איך להתחמק ממעשיה".
לדבריהם, "אנחנו מתמודדים יום-יום עם השלכות המעשים שלהן. הילדים שלנו עם רגרסיה משמעותית והתקפי זעם. אנחנו כהורים וכמשפחות מטופלים בעצמנו. החיים השתנו ללא הכר. לצערנו, כרגע כ' זוכה מההפקר ולא מועמדת לדין על מעשיה שאין ספק כי הם פליליים, אך בינתיים נפעל לצדק לילדים שלנו מול מעשיה של אנה קורבן".
ממטה המאבק למען הילדים, המלווה את המשפחות, נמסר: "הפרשה הזו מוכיחה כמה הכרחית חקירה מהירה וכמובן סמויה ככל הניתן, מאחר שאחת החשודות מיד עזבה את הארץ עוד בטרם נחקרה, כשחשבה שמשהו קורה והיא נתפסת. לצערנו רק אחת מהחשודות ואלו שנשמעו בהקלטות הקשות בגן מובאת לדין כיום.
"אנחנו בקריסה מהיקף הפניות מהורים שחושדים שמשהו קורה בגן, ולצערנו ההקלטות מתעדות יחס משפיל, קשה ומבזה לפעוטות. ברחבי הארץ מוגשות תלונות על גנים, חשודות נחקרות ונעצרות ונראה שהן רק משתכללות בדרכים שלהן לפגוע בפעוטות. תקליטו, תבדקו, אל תעצמו עיניים. אנחנו במכת מדינה, ועד שלא יתוקן חוק המצלמות, האחריות עדיין רק בידיים שלנו".
2 צפייה בגלריה
גן הילדים קפיטושקה בנתניה
גן הילדים קפיטושקה בנתניה
גן הילדים "קפיטושקה" בנתניה
(צילום: רענן בן צור )

המעשים החמורים

לפי כתב האישום, קורבן צעדה לעבר פעוטה בת שנה וחמישה חודשים ששיחקה על רצפת הגן כשהיא על ברכיה וסביבה פעוטות נוספים, דחפה אותה והפילה אותה לאחור על גבה. באישום נוסף תואר כיצד תפסה בשתי ידיה פעוט בן שנה וארבעה חודשים שישב על הרצפה, אחזה בו מתחת לזרוע והטיחה אותו על הרצפה בחוזקה.
במקרה אחר היא נתנה בלי סיבה מכה ביד לפעוט שישב בכיסא האוכל. בהמשך הרימה אותו מהכיסא, אחזה בו ביד אחת והטיחה אותו בחוזקה ברצפה על בטנו. האישום מפרט מקרה נוסף, שבו ניסתה להושיב פעוט בן 11 חודשים ופעוט בן שנה וחודש והטיחה אותם בחוזקה על כיסאות האוכל. בפעם אחרת הרימה תינוק בן תשעה חודשים והשליכה אותו על הרצפה.
באחד המקרים תואר כיצד פעוט כבן שנה ושבעה חודשים שכב בלול על בטנו והיא כיסתה אותו ואת ראשו. כאשר ראתה שהוא מרים את ראשו נענעה את הלול בחוזקה תוך שראשו מיטלטל ודחפה את ראשו למזרן. היא המשיכה לנענע כך את הלול גם בהמשך באמצעות הרגל, כשבידיה פעוט אחר. קורבן ביצעה את המעשים באותו תינוק שוב במועד אחר.
בפעם אחרת, בזמן שפעוט בידיה, היא הרימה תינוקת בת שמונה חודשים שזחלה והטיחה אותה על הרצפה. בהמשך התינוקת שוב זחלה לעבר לול ותפסה בו, וללא כל סיבה נראית לעין, נענעה קורבן את הלול בחוזקה עד שהתינוקת נפלה לאחור על גבה. בהמשך הרימה אותה והושיבה אותה בכיסא האוכל למשך חצי שעה, עד שנרדמה כשראשה מוטה הצידה.
לאחר זמן-מה היא הרימה את ראשה של התינוקת באופן אגרסיבי על מנת להעירה והניחה אותה על הרצפה. אחר כך תפסה אותה בחולצתה מאחור, הרימה אותה באוויר והושיבה אותה תוך שהיא מטיחה את ישבנה ברצפה.
כשהתינוקת סירבה לאכול היא ניסתה להאכיל אותה בצורה אגרסיבית, וכעבור מספר דקות החלה להאכיל אותה באמצעות בקבוק, ניקתה את פניה בנייר והכתה אותה בירך. לאחר מכן נענעה אותה בזמן שהבקבוק בפיה וראשה מיטלטל.
פורסם לראשונה: 13:51, 24.09.24