עו"ד ירון פורר בבית משפט השלום בכפר סבא
(צילום: משי בן עמי)

אילנה ספורטה, תושבת אשקלון בת 65, הודתה הבוקר (רביעי) בבית המשפט בשליחת מכתבי האיומים למשפחת בנט, שהכילו קליעים. בדיון הקראת הטיעונים לעונש שנערך היום, ספורטה הודתה בשליחת המכתבים במסגרת עסקת טיעון, לאחר שהוסרה מכתב האישום עבירת החזקת התחמושת. הסכמה על העונש אין, ובפרקליטות דורשים להטיל עליה מאסר בפועל.
ספורטה אמרה בדיון כי היא "מודה בכתב האישום המתוקן ששלחתי את שני המכתבים. לא התכוונתי לפגוע במשפחת בנט, וצר לי שהכחשתי זאת בחקירה. אני מביעה צער, חרטה ומתנצלת בפני המשפחה". בדיון נטען כי הסדר הטיעון נחתם בידיעת משפחת בנט. בית המשפט קיבל את עמדת סנגורה עו"ד ירון פורר והחליט להפנות את ספורטה, למרות התנגדות הפרקליטות, לקבלת תסקיר משירות המבחן.
2 צפייה בגלריה
הארכת מעצר לאילנה ספורטה
הארכת מעצר לאילנה ספורטה
"מביעה צער, חרטה והתנצלות בפני המשפחה". ספורטה בבית המשפט בחודש אוגוסט
(צילום: מוטי קמחי )
2 צפייה בגלריה
הקליע ששלחה לבית משפחת בנט
הקליע ששלחה לבית משפחת בנט
הקליע ששלחה לבית משפחת בנט
בחודש מאי אשתקד קיבלו גילת ויוני בנט, רעייתו ובנו של ראש הממשלה דאז נפתלי בנט, מכתבי איומים ובהם קליעים חיים. בחקירתה של ספורטה, פעילת ליכוד מוכרת, התברר כי היא שלחה בעבר מכתב מאיים לאביחי מנדלבליט, שכיהן כיועץ המשפטי לממשלה והגיש את כתב האישום נגד בנימין נתניהו. חוקרי המשטרה השוו את כתב היד במכתב למנדלבליט עם כתב היד על המעטפה במכתבים למשפחת בנט, ומצאו התאמה. כתב האישום נגדה הוגש באותו חודש, אז הואשמה בסחיטה באיומים ובהחזקת ונשיאת נשק תחמושת. בכתב האישום המתוקן נותרה רק עבירת הסחיטה באיומים.
עו"ד ירון פוררעו"ד ירון פוררצילום: יריב כץ
ספורטה שלחה את המכתבים במהלך חודש אפריל 2022. בתוך אחד מהם היה שמרדף שבו כדור חי 5.56 מ"מ (כדור רובה), ודף נייר שעליו נכתב: "זה הכדור שיפגע בבטן הרכה שלך נפתלי בנט ויפגע הישר ביוני בנט אם לא תתפטר". ספורטה כתבה במכתב השני, שהכיל קליע דומה: "זה הכדור שיפגע בגילת שלך הנוכלת או בך נפתלי בנט. נוכל תתפטר עצה לך".
בחודש אוגוסט, בדיון לאחר הגשת כתב האישום, הביעה ספורטה חרטה על המעשים בפומבי, לראשונה מאז מעצרה: "הבעתי חרטה עמוקה והסברתי למה הגעתי לאן שהגעתי. אני חושבת שעשיתי מעשה נורא ואני מתחרטת עליו וזה יבוא בהמשך בהליך המשפטי".