"ישראל לפני השלטון, הממשלה מדשדשת": כך אמר היום (שני) חבר הכנסת אליהו רביבו מהליכוד בריאיון לערוץ הכנסת. "בואו נגיד את האמת, אנחנו לא בתוך מלחמה. מה שקורה כרגע הוא לא מלחמה", אמר. "אנחנו ממשלה ללא הישגים, עם דשדוש בהמון חזיתות. זו האמת".
ח"כ אליהו רביבו מליכוד: אולי צריך בחירות

1 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת ביום ה-234 למלחמה
מליאת הכנסת ביום ה-234 למלחמה
ישראל לפני השלטון? נתניהו במליאת הכנסת
(צילום: אלכס קולומויסקי)
כשנשאל אם צריך ללכת לבחירות, השיב: "אולי. זאת אחת האפשרויות". לדבריו, חברי כנסת נוספים מתבטאים באופן דומה וחושבים כמוהו. "לא דיברתי עם ראש הממשלה. הבעתי את עמדותיי ותסכולי מהמצב בכמה חזיתות.
"ההידבקות לכיסא זאת מגפה שחולשת על כלל המפלגות. נתניהו אמר שאנחנו במלחמה. אז הוא אומר, אז מה? זה לא ספר תורה. אנחנו לא באמת במלחמה. מה שקורה כרגע הוא לא מלחמה, אולי לחימה. אני לא אומר שצריך ללכת לבחירות, אני אומר שאם זה המוצא היחיד אז זה לא פתרון שהס מלהזכיר אותו. למה להגיע למקום שאנחנו לא רוצים להיות בו?", אמר.
רק אתמול הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו על פירוקו של קבינט המלחמה, לאחר שסיעת המחנה הממלכתי פרשה מממשלת החירום - והשרים לשעבר בני גנץ וגדי איזנקוט עזבו את הפורום המצומצם. אחרי פרישת השניים, נותרו בקבינט המלחמה רק ראש הממשלה נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט, השר המקורב לנתניהו רון דרמר ויו"ר ש"ס אריה דרעי.
גם ארגוני המחאה התייחסו לפרישתו של גנץ - ולדשדוש בניהול המלחמה ובהשבת החטופים - והודיעו על החרפת מאבקם נגד הממשלה. הם הכריזו על שבוע מאבק, שהחל כבר אתמול בבוקר עם חסימת כבישים מרכזיים באזור המרכז, ויימשך בהפגנת הענק שתתקיים הערב בירושלים בקריאה לבחירות.