בצל הדיון הסוער בקבינט המלחמה, שלאחריו טענו שרים בקבינט המלחמה כי ראש הממשלה בנימין נתניהו לא מעוניין בעסקת חטופים - בסביבת נתניהו מגיבים על ההאשמות, בין היתר של השר גדי איזנקוט שהטיח ברה"מ כי הוא "מנהל מו"מ על שחרור חטופים כאילו זה המו"מ הקואליציוני". "ראש הממשלה אמר לצוות המשא ומתן - 'תביאו הצעות'", טענו בסביבת נתניהו, "הדבר היחיד שראש הממשלה דחה הוא סיום המלחמה, נסיגת צהל והשארת החמאס על כנו".
נתניהו אף הטיח בשרים כי לא רק שהביקורת שהם משמיעים אינה נכונה, אלא שהיא אף מחזקת את חמאס. "ארגון הטרור הוא זה שמונע עסקה, וכשהם מאשימים את נתניהו בטרפוד המשא ומתן - ולא את חמאס - הם רק מחזקים את העמדות הקיצוניות של ארגון הטרור ומרחיקים עסקה".
1 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו גדי איזנקוט בני גנץ
בנימין נתניהו גדי איזנקוט בני גנץ
"מחזקים את חמאס". נתניהו מגיב להאשמות איזנקוט וגנץ
(צילום: עמית שאבי)
במהלך הדיון, שהתכנס לאחר האולטימטום שהציב השר בני גנץ בפני ראש הממשלה, הייתה מתיחות גדולה בין ראש הממשלה לבין צוות המשא ומתן לשחרור החטופים. נתניהו דחה רעיונות שהציג הצוות. בקבינט נרשמה תמיכה בהצעות הצוות - אך נתניהו דחה אותן על הסף וטען שהן יביאו לסיום המלחמה.
"אתם לא יודעים לנהל משא ומתן עם החמאס שרק דוחה שוב ושוב את כל מה שהם מציעים", אמר נתניהו. גנץ אמר לנתניהו במהלך כינוס הקבינט כי "אני מסתכל עליך בזמן שצוות המו"מ מדבר. אני רואה את שפת הגוף שלך. נראה שאתה לא מרוצה מהם. אם זה המצב תחליף את הצוות". רה"מ השיב: "אני לא מוכן לשום הצעה שתביא לסיום המלחמה". איזנקוט הטיח פעם נוספת: "אף אחד לא רוצה לעצור את המלחמה. העמדה שלך לא רוצה להביא לשחרור חטופים".
גורמים שמעורים בדיון אמרו שהוא התנהל באופן לא פשוט סביב הנתיבים שיכולים להוביל לחזרה למו"מ, לאור המבוי הסתום. לדברי הגורמים, כל הנוכחים יצאו בתחושה שנתניהו פשוט לא רוצה עסקה. בכיר ישראלי אמר כי "עד אחרי רפיח לא יקרה כלום עם החטופים אלא אם יתרחש נס". בתוך כך, הקבינט המורחב יתכנס במשרד ראש הממשלה בבסיס הקריה בתל אביב ביום חמישי הקרוב בשעה 20:00.
איזנקוט זעם על כך ש"הדברים לא זזים" כבר לפני כחודשיים, אז הוא אמר כי "ראינו שהעמדות שלנו לא מובילות לשום מקום. צריך לחשוב מחוץ לקופסה. אם היינו יוזמים כבר היינו בתוך עסקה". לאחר מכן נתניהו עקץ: "אתם לא יודע לנהל מו"מ".