בעוד פחות משבועיים תצא הכנסת לפגרה, ובינתיים העימותים הפוליטיים נמשכים. ראש האופוזיציה יאיר לפיד השיב בצהריים (יום ב') להאשמות של ראש הממשלה בנימין נתניהו על אי-גינוי מספק מצד יריביו הפוליטיים להסתה נגדו, והצהיר: "אני מגנה כל ביטוי של הסתה. אסור להסית, אלימות היא אף פעם לא תשובה".
לצד זאת, לפיד תקף בחריפות את נתניהו - והאשים אותו בהסתה בעצמו: "נתניהו הוא לא קורבן, הוא בכיין ופחדן. כל חייל בעזה מאוים יותר ממנו, האיש שהקים מכונת הסתה שמשתלטת לאט לאט על כל התקשורת בישראל, מתבכיין שמסיתים נגדו". ynet מעביר בשידור ישיר את נאומי הפוליטיקאים בישיבות הסיעה של המשכן.
שידור ישיר מהכנסת. צילום: ערוץ כנסת

לפיד: "הסתה? נתניהו לא קורבן, הוא פחדן. אל תתבכיין"
(צילום: גיל יוחנן)

2 צפייה בגלריה
נתניהו ולפיד. "רק ההסתה נגדו שווה שעתיים דיון? זה הדבר היחיד שחשוב?"
נתניהו ולפיד. "רק ההסתה נגדו שווה שעתיים דיון? זה הדבר היחיד שחשוב?"
נתניהו ולפיד. "רק ההסתה נגדו שווה שעתיים דיון? זה הדבר היחיד שחשוב?"
(צילום: מארק ישראל סלם, אלכס קולומויסקי)
לפיד הביע תרעומת על כך שישיבת הממשלה אתמול הוקדשה ברובה להסתה נגד נתניהו, על רקע הזעזוע בעולם מניסיון ההתנקשות בדונלד טראמפ. "שעתיים דיון בממשלה על ההסתה נגדו. אין שעתיים דיון על חמשת התצפיתניות החטופות בעזה? אין שעתיים דיון על פתיחת שנת הלימודים בצפון ב-1 בספטמבר. רק ההסתה נגדו שווה שעתיים דיון? זה הדבר היחיד שחשוב?".
לפיד הקריא בפתח דבריו נאצות נגד משפחתו שלו: "הלוואי סרטן בעמוד השדרה ליואב ואשתו (הכוונה לבן שלי) גרורות בעמוד השדרה עם כימו ליעל וליאור (זה הילדים היותר צעירים שלי), ותאונת דרכים שתגמרו כמו אחותו הכלבה של יאיר (אחותי מיכל נהרגה בתאונת דרכים) עוד השבוע. סרטן וגרורות לכל ילדי משפחת מן (זה המשפחה של אשתי, אחיה מת מסרטן), כימו והקרנות ללא מזור לגידולים במוח. לאחותך ומשפחתה שיגמרו כמו אחותו הכלבה של יאיר על הכביש. וליאיר הבן של הזונה של הנאצים שיהיה לה סרטן לשולמית (זו אמא שלי), אמן ואמן, כל יום מתפללים על זה, בקרוב בלוויות שלכם, תשרפו כל משפחת מן ולפיד בעודכם בחיים.
"שמעתם על זה? עשיתי מסיבת עיתונאים? קיימתי שעתיים דיון סיעה מיוחד? כן, יש איומים ויש הסתה. זה חלק נורא ועצוב מהעולם שבו אנחנו חיים. כל מי שמגיע לעמדה בכירה עובר את זה", הוסיף לפיד.
יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן תקף גם הוא את נתניהו וממשלתו, ובישיבת סיעתו אמר: "הממשלה לא מתכוונת להעביר תקציב, לא אכפת לה מהכלכלה הישראלית, היא אפילו לא דנה בנושא. לכן, אני מעריך שנתניהו רוצה לפזר את הכנסת בנובמבר, הוא גם לא רוצה להעיד במשפט שלו". בפתח דבריו הזכיר ליברמן את הארכת שירות הסדיר לשלוש שנים, כשלדבריו "הממשלה מנסה בכוח לקדם את חוק ההשתמטות. זאת פגיעה בביטחון ובאחדות העם".
ליברמן: "מעריך שנתניהו רוצה לפזר את הכנסת בנובמבר"
(צילום: ערוץ כנסתצילום: ערוץ כנסת)

2 צפייה בגלריה
אביגדור ליברמן
אביגדור ליברמן
"נתניהו יפזר את הכנסת בנובמבר". ליברמן, היום
לדבריו, "הממשלה והכנסת החליטו להתפזר לפגרה. לא אכפת להם מהמפונים, מהחיילים והמילואימניקים. הם ייצאו לפגרה למרות כל הבעיות שעוד נותרו באוויר. שימו לב שאין שום דיוני תקציב. הממשלה לא ראויה לאמון הציבור והכנסת ואני קורא לחברי הקואליציה - תהיו אמיצים ותלכו עד הסוף". הוא הצהיר כי הוא עתיד להיפגש ברביעי עם ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט, שעימו, לדבריו, הוא דיבר שלשום.
יו"ר מפלגת "הדמוקרטים" יאיר גולן, שעומד בראש האיחוד החדש בין העבודה למרצ, נשא מוקדם יותר הצהרה ממאהל המחאה של משפחות החטופים מחוץ לכנסת - וקרא להרחבת המחאה נגד הממשלה. "הישועה והתקומה לא תבוא מהכנסת - היא תבוא מהעם. זה הזמן להגביר את המחאה. זה זמן חטופים. זה הזמן של כולנו", אמר.
על הפגרה הקרובה אמר גולן: "זאת תהיה פגרה ארוכה והכי מנותקת, אדישה ויהירה שניתן לעלות על הדעת. הקואליציה מאריכה את שירות החובה מאריכים את שירות המילואים, הפקרת המפונים נמשכת אל הנצח. הפקרת משפחות המילואימניקים זועקת לשמיים. הזנחת העצמאים ממוטטת עוד ועוד משפחות. עוטף עזה מוזנח ובישובי גבול הצפון אין מטפלים".
רוני גרין שאולוב השתתף בהכנת הכתבה