בחסות ובהכוונת המשטר האיראני, ארגוני פשיעה באירופה מקדמים פיגועי טרור נגד יהודים ושגרירויות ישראליות ברחבי העולם. כך הותר היום (חמישי) לפרסום, לאחר חשיפה נרחבת של תשתיות טרור שפעלו במטרה לפגוע ביעדים ונכסים המזוהים עם ישראל.
ראש המוסד: "עלינו להתמודד מול האויבים הקיצונים שמקיפים אותנו מכל עבר - קרוב כרחוק"

על רקע החשיפה, בשגרירויות הישראליות ובקהילות היהודיות ברחבי העולם, ובאירופה בפרט, קיימת כעת כוננות גבוהה ודריכות שיא. הנחת העבודה היא שבשטח יש חוליות שמנסות להוציא לפועל פיגועים, בין היתר באולימפיאדת פריז שתתקיים בעוד כחודשיים.
גורמים במוסד למודיעין ותפקידים מיוחדים ציינו כי "תשתיות הטרור שפעלו בחסות איראן במטרה מכוונת להביא להרג חפים מפשע, נחשפו לאחר מאמץ מודיעיני ומבצעי ממושך של שירותי הביטחון והאכיפה וסוכנויות מודיעין אירופאיות יחד עם המוסד ושירות הביטחון הכללי". לדברי הגורמים, "התשתיות הופעלו על-ידי ארגוני פשיעה כבדים שפועלים ברחבי אירופה, אשר העומדים בראשם מוכוונים ישירות מאיראן למשימות וביצוע פיגועים.
"אנו עדים למאמץ מתגבר מצד איראן ושלוחיה לפגוע ביעדים המזוהים עם מדינת ישראל, וניכרת עליית מדרגה בהיקף המאמצים האיראניים", הוסיפו הגורמים. ההתקדמות בחקירה המשולבת הגיעה לאחר השלכת שני הרימונים לעבר שגרירות ישראל בבלגיה בסוף השבוע האחרון.

בבלגיה ובשבדיה: ארגוני הפשע פעלו בהכוונה איראנית

גורמים במוסד אמרו כי מאפייני ניסיון הפיגוע בבלגיה, שבו לא היו נפגעים ולא נגרם נזק, והממצאים שאותרו בשטח, הזכירו ניסיון פיגוע נוסף שהתרחש בחודש ינואר האחרון מול שגרירות ישראל בשבדיה. בעקבות התקרית בשבדיה נפתחה חקירה בינלאומית מאומצת במעורבות גופי מודיעין וביטחון אירופאיים, שבמהלכה עלה חשד כי ארגון הפשע השבדי "פוקסטרוט" (FOXTROT) עומד מאחורי הפעילות - מטעם איראן.
ארגון הפשע נחשב לארגון הגדול בשבדיה, וחבריו פועלים באופן נרחב גם במדינות נוספות ברחבי אירופה, והם אחראים בין היתר לאירועי רצח וסחר בסמים בהיקפים נרחבים. מהחקירה הבינלאומית עלה כי מי שעומד בראש הארגון, רוא מג'יד, אזרח שבדי ממוצא כורדי שמבוקש על-ידי האינטרפול, נמצא כבר חודשים תחת חסות איראן - ומופעל לקידום פיגועים נגד יעדים באירופה, בדגש על יעדים ישראלים ויהודים.
בחקירה נחשף כי מג'יד, המכונה "השועל הכורדי", גוייס על-ידי ארגוני הטרור האיראניים לאחר שנמלט אליה בחודש ספטמבר אשתקד מטורקיה. הוא הצליח לחמוק מרשויות החוק הבינלאומית, כולל מניסיון מעצר שלו על-ידי כוחות הביטחון העיראקים שכשל. "דפוס הפעולה של גיוס גורמים פליליים כבדים לטובת פיגועים ופעילות טרור הינו שיטת פעולה מוכרת של גופי הטרור באיראן, המבקשים להימנע מקישור מדינתי לטרור ופגיעה בחפים מפשע", ציינו גורמים במוסד.
3 צפייה בגלריה
רימון בחצר שגרירות ישראל בשבדיה
רימון בחצר שגרירות ישראל בשבדיה
רימון שאותר בשגרירות ישראל בשבדיה בחודש ינואר האחרון
לדבריהם, "מהמידע שעלה בחקירה ניתן לחשוף כי מג'יד נעצר באיראן על-ידי גופי ביטחון מקומיים, ובדומה לגורמים פליליים נוספים הנמלטים גם הוא גוייס לעבוד עבור גופי הטרור באיראן - ולקדם מטעמם פיגועים ופעילות אלימה מחוץ לאיראן בתמורה לשחרורו ממאסר ממושך בכלא האיראני.
"למעשה, מזה מספר חודשים מקדם מגי'ד בשלט רחוק מאיראן ניסיונות פיגוע ברחבי אירופה, על בסיס הפעלה של תשתיות פליליות ומופעליו בארגון הפשע FOXTROT ואחרים", הוסיפו הגורמים. "המוסד, השב"כ, המל"ל וגופי ביטחון ומודיעין ברחבי העולם פועלים במאמץ נרחב מול ניסיונות הפיגוע אותם מקדם מג'יד מאיראן - כמוהם גם עשרות ניסיונות פיגוע נוספים שאיראן מובילה במטרה לפגוע ביעדים ישראלים ויהודים בחו"ל".
הגורמים במוסד הוסיפו כי על רקע האירועים השונים שנחשפו "מתחזקת ההבנה כי השימוש בשלוחים, ובפרט באנשים מעולם הפלילים, היא שיטת פעולה שכיחה של גופי הטרור באיראן. לעיתים, תוך שהם מנצלים סכסוכים ויריבויות בין ארגוני פשיעה מתחרים - לצרכי טרור".
3 צפייה בגלריה
מג'יד, ראש ארגון FOXTROT
מג'יד, ראש ארגון FOXTROT
מג'יד גויס לטובת קידום פיגועים בתמורה לשחרורו ממאסר ממושך באיראן
כך למשל, בעקבות אירוע ירי לעבר שגרירות ישראל בשטוקהולם ב-17 במאי נעצרו כמה נערים צעירים, חלקם ממוצא איראני. בחקירה שבוצעה בשטח עלה מידע הקושר את החבורה לכנופיה פלילית בשם "רומבה" (RUMBA) - שבראשה עומד מי שהיה בעבר יד ימינו של מג'יד ב"פוקסטרוט" והפך ליריב הגדול שלו, איסמעיל עבדו. ב-2 בספטמבר אשתקד אימו של עבדו נורתה למוות ליד אופסלה שבשבדיה, כנראה כנקמה על ירי לעבר מג'יד ואנשיו בטורקיה. 11 ימים לאחר מכן נורו יריות לעבר אימו של מג'יד, היא נחלצה ללא פגע.
החודש התראיין אביו של מג'יד, רקאווט, לעיתון הגדול בשבדיה, "אפטונבלדט". הוא אישר אז כי בנו נכלא באיראן. "הוא התקשר מאיראן ואמר לי - 'אבא, אני בסדר. הם מכבדים אותי. הם לא מתעללים בי או משהו כזה'. הפעם האחרונה שהוא התקשר הייתה לפני חודש. הוא אמר - 'אני בחוץ עכשיו, ואני שמח. אני מחוץ לאיראן. איפה הוא? אני לא יודע. כששאלתי אותו הוא אמר - 'אני קרוב לאפגניסטן'. זו הייתה השיחה האחרונה. דיברנו בערך ארבע דקות, זו הייתה שיחה מוזרה. אפשר לומר שהוא כמו רוח רפאים".
על רצח אימו של יריבו אמר אביו של מג'יד: "היא הייתה אמא נחמדה, חפה מפשע לחלוטין. זה היה דבר מכוער, כל הגבולות נחצו". הוא סיפר כי התקשר לבנו אחרי אותו רצח: "אמרתי - 'פאק, מה עשית? היא אדם נחמד, אמא נחמדה. איך יכולת להרוג אותה'. הוא אמר - 'אבא, אתה חייב להאמין לי. אין לי קשר לזה'".

"איראן מנסה להימנע מטביעת אצבע מדינית"

למעשה, איראן מפעילה ארגוני פשע רבים בשבדיה ובאירופה בכלל תוך ניצול היתרון היחסי של כל אחד מהם ולעיתים גם של היריבות ביניהם. מכלל החקירות עולה כי שתי כנופיות פשיעה אלו, "פוקסטרוט" ו"רומבה", אחראיות באופן ישיר לשלל פעילויות אלימות וקידום טרור בשבדיה וברחבי אירופה שמקבלות את המימון וההכוונה ישירות מאיראן וכי פעילותם מפוקחת באופן הדוק על-ידי גופי הביטחון והאכיפה באירופה.
הגורמים במוסד ציינו כי "שימוש איראן בשלוחים וניצול גל מעשי האנטישמיות המתעצם נגד ישראל - זו דרכה של איראן להימנע מטביעת אצבע מדינית במעשי הטרור אותם היא מקדמת, על מנת לצמצם את ההשלכות המדיניות-משפטיות-פומביות אותן היא עשויה לשלם". לדבריהם, "חרף מאמצים אלו, נכשלים גופי הטרור באיראן במשימה זו ובזכות שיתוף פעולה בינלאומי בין גופי המודיעין והאכיפה ברחבי העולם. פעם אחר פעם נחשפת טביעת האצבע האיראנית וכוונותיה לממש טרור".
גורמים במטה לביטחון לאומי, הוסיפו כי "אין שינוי ברמות אזהרות המסע במדינות השונות. רמות אלו משקפות את רמת האיום לכל מדינה. מאמצי הסיכול נמשכים כל העת בכל מקום שנדרש, גם בימים אלו".