מכון המחקר האמריקני PEW מפרסם סקר נרחב על עמדות הישראלים, ומהם עולה כי ל-47% אין אמון שהממשלה תעשה את מה שנכון לישראל. 53% החזיקו בדעה הפוכה, ומפילוח של יהודים/ערבים עולה כי ליהודים יש יותר אמון בממשלה וזאת לעומת הערבים שם רק 23% סומכים עליה. האמון הולך ויורד ככל שנעים מהימין לשמאל - מול 75% מאנשי הימין שיש להם אמון, רק 40% במרכז מחזיקים בדעה דומה ובשמאל רק 19% מאמינים בממשלה.

עוד עולה מהמחקר כי שר הביטחון יואב גלנט הוא הפוליטיקאי הפופולרי ביותר בישראל עם 61% תמיכה. אחריו נמצא יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ עם 51% ובמקום השלישי ראש הממשלה בנימין נתניהו. בהמשך הרשימה: לפיד עם 38% תמיכה, סמוטריץ' עם 36% ובן גביר עם 33%.
כאשר הישראלים נשאלו על הקונפליקטים בתוך ישראל, 28% אמרו שיש סכסוכים עמוקים מאוד בין ערביי ישראל ליהודים ישראלים, ירידה מ-46% בשנה שעברה. 18% אמרו שיש קונפליקטים חזקים מאוד בין אנשים דתיים ללא דתיים, ירידה מ-29%. 24% רואים קונפליקטים חזקים מאוד בין אנשי השמאל והימין הפוליטי, ירידה מ-32%. לגבי היחסים בין יהודים לערבים הישראלים חלוקים לגבי הסיכוי שיחיו יחד בשלום: 37% הביעו אופטימיות ו-37% הביעו פסימיות לגבי זה, בעוד ש-23% אמרו גם וגם, או שזה תלוי.
לגבי צה"ל, 93% מהישראלים היהודים חושבים שלצבא יש השפעה חיובית על הדרך שבה הדברים נעשים בישראל, בעוד שרק 34% מהערבים הישראלים מסכימים לכך. הפער הזה גדל משמעותית מאז הנתון שפורסם בסקר דומה בשנת 2007, כאשר אז 77% מהיהודים הישראלים ו-57% מערביי ישראל אמרו שלצבא יש השפעה חיובית על ישראל.
קבוצות וארגונים אחרים בחברה הישראלית שזכו לאחוזי השפעה חיוביים: חברות זרות גדולות (72%), המשטרה (68%), מדיה (65%), בית המשפט העליון (61%), בנקים ומוסדות פיננסיים גדולים אחרים (57%) ומדיה חברתית (53%).
הישראלים יותר פסימיים (50%) מאשר אופטימיים (35%) לגבי הדרך שבה המערכת הפוליטית שלהם פועלת, כאשר הערבים פסימיים יותר מהיהודים בארץ.
1 צפייה בגלריה
תיעוד מפעילות צוות הקרב של חטיבה   12 ברפיח
תיעוד מפעילות צוות הקרב של חטיבה   12 ברפיח
צה"ל ברפיח. שומר על מעמד גבוה בקרב החברה הישראלית
(צילום: דובר צה"ל )
בקרב הציבור הישראלי בכללותו, הדעה כי התנחלויות בגדה המערבית משפרות את הביטחון עלתה ב-13 נקודות אחוז מאז ששאלו את השאלה הזו לראשונה ב-2013. במהלך אותה תקופה, חלקם של היהודים הישראלים שחושבים שבניית התנחלויות מסייעת לביטחון ישראל גדל בהתמדה, בעוד שחלקם של ערביי ישראל שאמרו זאת נשאר בעקביות מתחת ל-10%. הישראלים ככלל עדיין חלוקים בשאלה האם בנייתן של התנחלויות יהודיות באזור הגדה המערבית עוזרת (40%) או פוגעת (35%) בביטחון ישראל. ישראלים יהודים רואים יותר בהתנחלויות כמסייעות לביטחון.
הסקר נערך ב-3 עד ה-4 באפריל השנה - לפני פרישת גנץ מממשלת החירום – בקרב מדגם של 1,001 ישראלים.