הדיווח של "איראן אינטרנשיונל" על ההברחה של חמאס ללבנון

אחרי שראש המוסד דוד ברנע הזהיר את איראן ממעורבותה בפיגועי טרור באמצעות שליחים, ערוץ הטלוויזיה "איראן אינטרנשיונל", כלי תקשורת בבעלות בריטית המזוהה עם האופוזיציה למשטר האיראני, דיווח אמש (ראשון) על הברחה של אמל"ח איראני ללבנון באמצעות פעילי חמאס - שגרמה לארגון תסבוכת מול הרשויות במדינה.
לפי הדיווח, שציטט גורם צבאי לבנוני, ממשלת לבנון ביצעה לפני כמה שבועות גל מעצרים שחשף את פעילות ההברחה של הציוד האיראני - שנועד לבנות את התשתית של חמאס בלבנון. לפי הגורם, שאיפותיו של החמאס הן להקים "עוד חיזבאללה" על אדמת לבנון וכי את זה לא ניתן לקבל, גם אם יהיה צורך לפעול ביד קשה.
6 צפייה בגלריה
איסמעיל הנייה נאום ב צידון לבנון
איסמעיל הנייה נאום ב צידון לבנון
מנהיג חמאס איסמעיל הנייה מניף את הדגל הפלסטיני בלבנון, ביוני
(צילום: AFP)
6 צפייה בגלריה
 עשן בגליל לאחר האזעקה
 עשן בגליל לאחר האזעקה
חמאס שואף להקים "עוד חיזבאללה בלבנון". פגיעת רקטה ביישוב שלומי בגליל המערבי, באפריל
( צלם: ברכאת גדבאן)
6 צפייה בגלריה
קצין לשעבר בצבא לבנון שנעצר כחלק מההברחה של החמאס
קצין לשעבר בצבא לבנון שנעצר כחלק מההברחה של החמאס
מישל אליאס פרנסיס, קצין לשעבר בצבא לבנון שנעצר כחלק מפרשת ההברחה של חמאס
בין העצורים, קצין לשעבר בצבא לבנון בשם מישל אליאס פרנסיס, ששימש מאחורי הקלעים כגורם מרכזי עבור חמאס במדינה. מעצרו של פרנסיס מגביר את ההבנה בקרב ממשלת לבנון על עומק החדירה וההתבססות של פעילות חמאס במדינה.
עוד דווח כי מרבית העצורים הם אזרחים לבנונים שהופעלו או נוצלו על ידי חמאס לביצוע משימות המשרתות את הארגון, תוך הונאה של השלטונות הלבנוניים. אחד העצורים הוא איש חמאס פלסטיני בן 50 בשם מוחמד זכי שאהין, שניצל את תושבות הקבע שלו בלבנון כדי לסייע לפעילות הארגון.
6 צפייה בגלריה
דיווח של איראן אינטרנשיונאל על הבחרת אמל"ל איראני של פעילי חמאס לתוך לבנון
דיווח של איראן אינטרנשיונאל על הבחרת אמל"ל איראני של פעילי חמאס לתוך לבנון
מתוך הדיווח של "איראן אינטרנשיונל" על ההברחה של חמאס ללבנון
אנשי חמאס ומשפחותיהם התקבלו עד כה בלבנון בזרועות פתוחות, גם בזמנים שמדינות רבות לא הסכימו לקבל אותם, אולם כעת הקשר עם כוחות הביטחון במדינה עומד בספק. מסיבה זו, לפי הדיווח, נעשה על ידי החמאס מאמץ רב למנוע את פרסום פרשת ההברחה - היות והוא מודע לכך כי לבנונים רבים חוששים מכך שארגון הטרור הפלסטיני יגרור את המדינה למלחמה.
ראש המוסד אמר אתמול כי בארגון מזהים ביטחון מופרז של איראן להפיץ טרור ברחבי העולם ולפגוע ביהודים וישראלים - וחוששים שרוסיה תעביר לאיראן אמל"ח מתקדם שיסכן את מדינת ישראל. "לאיראן יש ביטחון מופרז, בין השאר כתוצאה מהסיוע לרוסיה במכירת כטב"מים", אמר ברנע בכנס השנתי של המכון למדיניות נגד טרור (ICT) באוניברסיטת רייכמן. "החשש שלנו הוא שהרוסים יעבירו לאיראנים את מה שחסר להם - אמל"ח מתקדם שיסכן בוודאות את שלומנו".
אזהרותיו של ראש המוסד דוד ברנע
(צילום: עידו ארז)

לדברי ברנע, "ככל שגובר הביטחון העצמי האיראני, כך גוברים מאמציו להפיץ טרור בכל העולם. המשטר האיראני מעריך בצורה מדויקת את החומרה שהקהילה הבינלאומית תפעל מול פיגועי טרור. לכן הוא מרשה לעצמו וימשיך להרשות לעצמו לבצע פיגועים אם לא ישלם מחיר. ‏הטרור האיראני נמשך מכיוון שהמשטר האיראני רואה בו מטרה להמשיך את השלטון".
ראש המוסד אמר כי רק השנה סוכלו 27 פיגועי טרור איראניים, כשהמחבלים נתפסו עם אמל"ח וכשהייתה להם כוונה ויעד. לדברי ברנע, "אנו עדים לעלייה משמעותית בניסיונות לפגוע בישראלים וביהודים ברחבי העולם, ופועלים למנוע זאת. לאחר שהוכחנו לעולם את מה שהיה לנו ברור - שכל אירועי הטרור שסוכלו היו בהנחיה איראנית - הגיעה השעה לגבות מחיר באופן שונה מבעבר. למעשה, למזלם הטוב של האיראנים, ניסיונות הטרור שלהם סוכלו. מדוע למזלם? כי עד כה הגענו רק למפקדים האחראים להוצאת הפעולות".
6 צפייה בגלריה
דוד דדי ברנע ראש המוסד בכנס השנתי של המכון למדיניות נגד טרור
דוד דדי ברנע ראש המוסד בכנס השנתי של המכון למדיניות נגד טרור
"למזלם הטוב של האיראנים, ניסיונות הטרור שלהם סוכלו". ברנע, אתמול
(צילום: יריב כץ)
כאן עבר ברנע לאיום מפורש, חריג ונדיר לפגוע באנשי המשטר בטהרן: "פגיעה בישראלי או ביהודי בכל דרך, ואני מדגיש בכל דרך, על-ידי פרוקסי או איראני, או באמצעות אמל"ח איראני שיוחדר לישראל, תוביל לפעילות גם נגד מי ששלחו את הטרוריסטים וגם מול מקבלי ההחלטות, מהמבצע ועד לדרג שאישר את הפעולה ליחידות הטרור. אני מתכוון לכך. מחירים אלה ייגבו בדיוק רב, בעומק איראן וגם בלב טהרן".