הרשויות בפנסילבניה שבארצות הברית עצרו השבוע גבר כבן 30, אחרי שפרץ לבית של שכנו עם מסור חשמלי ורצח אותו בדקירות. הוא עשה זאת כשהוא עוטה את המסכה המפורסמת מהסרט "צעקה" ותחפושת שחורה תואמת, ואחרי הרצח חזר לביתו – וישב לצפות בְּסרט עד שהשוטרים יגיעו.
2 צפייה בגלריה
ה מסכה מה סרט צעקה
ה מסכה מה סרט צעקה
עם המסכה מהסרט "צעקה". הגיע גם בבגד שחור תואם
(צילום: shutterstock)
הרצח המחריד אירע בעיר ליהייטון ביום שני: הרוצח, זאק מויר, ניגש אל הבית של שכנו אדוארד ווייטהד ג'וניור, בן 59, ופרץ פנימה בעזרת המסור. בסרטון אבטחה משעת הרצח נראה החשוד יוצא מהדלת האחורית של בית השכן ונכנס אל הבית של מויר, מה שאפשר לשוטרים להגיע אליו בקלות. ווייטהד נלקח פצוע לבית החולים, ושם נקבע מותו.
כשהחוקרים הגיעו אל בית הרוצח, הוא תקשר איתם תחילה בכתב בלבד – באמצעות פתקים שכתב בניירות-מחברת והצמיד אל החלון: באחד מהם כתב "אד (אדוארד) רצח נשים וילדים. אדי ג'וניור רצח נשים וילדים בקיץ שעבר". המשטרה מדגישה כי היא אינה מתייחסת ברצינות לטענה הזו.
2 צפייה בגלריה
ארה"ב פנסילבניה רצח עם מסכה של הסרט צעקה בצד שמאל הרוצח זאק מויר בצד ימין הנרצח אדוארד ווייטהד
ארה"ב פנסילבניה רצח עם מסכה של הסרט צעקה בצד שמאל הרוצח זאק מויר בצד ימין הנרצח אדוארד ווייטהד
אדוארד ווייטהד ג'וניור (מימין) והרוצח זאק מויר. המשטרה לא מתייחסת ברצינות לטענות לרצח נשים וילדים
בהמשך נעצר מויר, ובחקירתו טען תחילה כי ניגש לבית המשפחה כדי להפחיד את ווייטהד, אך בהמשך הודה שתכנן מראש לרצוח אותו ושדקר אותו בראשו.
מהחקירה עלה כי בין מויר לווייטהד התגלע ויכוח כלשהו בשלב מוקדם יותר באותו היום, וזמן מה אחר כך התחפש מויר לדמות "גוסטפייס" מהסרט "צעקה", נטל מסור חשמלי וסכין – ויצא לבצע את הרצח. עם זאת אחותו של מויר סיפרה כי הוא אמר לה כבר בשבוע שלפני כן כי הוא רוצה לרצוח את ווייטהד, מסיבה שאיננה ברורה.
פורסם לראשונה: 23:51, 01.04.24