ירדן סיכלה מזימה איראנית להברחת נשק ואמצעי לחימה נוספים לתא של האחים המוסלמים במדינה, שמנהל קשרים עם ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה.
המקורות לא פירטו לגבי הייעוד של הנשק, שהועבר על-ידי מיליציות פרו-איראניות בסוריה, ואמרו כי החקירה בנושא נמשכת. עם זאת, הם ציינו כי מטרת העברת הנשק הייתה, בין היתר, לערער את היציבות בירדן, שגובלת עם ישראל ועם בנות ברית של איראן, סוריה ועיראק, ואף יש בשטחה בסיס אמריקני.
1 צפייה בגלריה
בעמאן, ירדן הפגנה נגד ישראל פרו פלסטינית
בעמאן, ירדן הפגנה נגד ישראל פרו פלסטינית
הפגנה נגד ישראל בירדן
(צילום: רויטרס / Alaa Al Sukhni)
לדברי המקורות, חברי החוליה שקיבלו את הנשק הם פלסטינים שמתגוררים בירדן, והם נעצרו עם אמצעי הלחימה בחודש מרץ האחרון. "הם הסתירו את הנשק בבורות, בדקו מה המיקום ב-GPS, צילמו את המיקום - והורו לאנשים לקחת את הנשק משם", אמר אחד הגורמים על תוכנית הפעולה של העצורים.
גורם בכיר באחים המוסלמים אמר לרויטרס כי חברי החוליה שנעצרו בחודש מרץ גויסו על-ידי סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, סאלח אל-עארורי, שחוסל בלבנון בחודש ינואר האחרון, בתקיפה המיוחסת לישראל.
תיעוד: חיסול סאלח אל-עארורי בביירות

בחודשים האחרונים שירותי הביטחון בירדן סיכלו כמה ניסיונות של איראן ובעלי בריתה להבריח נשק ובכלל זאת מטעני חבלה, מוקשים נגד אדם, קלצ'ניקובים וקטיושות.
רוב הנשק שהוברח למדינה היה מיועד לפי הגורמים הירדניים להגיע ליהודה ושומרון. עם זאת, חלק ממנו - כולל זה שנתפס במרץ - נועד לשימוש בירדן על-ידי תא האחים המוסלמים המקושר לחמאס.
הרשויות בירדן סבורות כי איראן ובעלי בריתה כמו חמאס וחיזבאללה מנסים לגייס תומכים צעירים קיצונים מהאחים המוסלמים בירדן כדי להרחיב את רשת ההשפעה האיראנית באזור.
בכיר באחים המוסלמים אישר כי כמה מחבריו נעצרו במרץ בחשד להחזקת אמצעי לחימה, אבל אמר כי הם לא קיבלו אישור מהארגון לכל פעולה כזו, וחשד שהנשקים שהוברחו היו מיועדים לשימוש בגדה המערבית ולא בירדן. "יש דיאלוג בין האחים המוסלמים לרשויות. הם יודעים שאם נעשו טעויות, הן של בודדים, ולא של האחים המוסלמים", אמר.