אחרי הודעת דובר צה"ל כי הכוחות נערכים ל"מימוש מנעד רחב של תוכניות אופרטיביות מהאוויר, מהים ומהיבשה", ב"ניו יורק טיימס" דווח הלילה (בין שבת לראשון) כי צה"ל נערך להיכנס קרקעית לרצועת עזה בקרוב. הדיווח, שעליו חתום גם עיתונאי ynet ו"ידיעות אחרונות" רונן ברגמן, מסתמך על שלושה קצינים בכירים בצה"ל.
השלושה, שדיברו בעילום שם, ציינו כי "עשרות אלפי חיילים" ישתתפו בפעולה הקרקעית העתידית. ההוראה, כך לפי הדיווח, היא השתלטות על רצועת עזה במטרה להשמיד את הנהגת ארגון הטרור חמאס במקום. בדיווח צוין כי עדיין לא ברור מה ישראל מתכוונת לעשות במסגרת הכניסה הקרקעית לרצועה, והאם בכוונתה לכבוש אותה. בנוסף, לא ברור למה בדיוק מתכוונים הבכירים ב"השמדת הנהגת חמאס" בעיר עזה.
2 צפייה בגלריה
כוחות צה"ל בגבול עזה
כוחות צה"ל בגבול עזה
כוחות צה"ל בגבול עזה. עשרות אלפים ישתתפו בכניסה הקרקעית
(צילום: Aris MESSINIS / AFP)
2 צפייה בגלריה
תקיפת צה"ל בעזה
תקיפת צה"ל בעזה
תקיפת צה"ל מהאוויר
(צילום: SAID KHATIB / AFP)
צה"ל, וכך גם הדרג המדיני, כבר הבהיר בשבוע החולף כי מטרת המלחמה היא חיסול שליטתו המדינית והצבאית של חמאס ברצועה - בעקבות מתקפת הפתע על ישראל ב-7 באוקטובר, במהלכה נרצחו ונפלו לפחות 1,300 בני אדם. בדיווח של "ניו יורק טיימס" צוין כי הפעולה הקרקעית צפויה להיות הגדולה ביותר מאז כניסתה של ישראל ללבנון ב-2006.
בהודעת דובר צה"ל אתמול הוא ציין כי "זרוע היבשה ואגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה פועלים כעת להכנת כוחות צה"ל להרחבת הלחימה. כחלק מההיערכות הלוגיסטית, האגף הקים מרכזי לוגיסטיקה קדמיים במטרה לאפשר לכוחות הלוחמים להצטייד במהירות ובאופן מותאם לצורכיהם".
הוא ציין כי "בימים האחרונים הועברו הכלים הנדרשים ללחימה לריכוזי הכוחות, ובשלב זה היחידות השונות של אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה עמלות על השלמת כשירותם של הכלים וציודם באמצעי לחימה מתקדמים, בהתאם לצורך".
"גדודי וחיילי צה"ל פרוסים בכל רחבי הארץ וערוכים לעלות את המוכנות לקראת השלבים הבאים של המלחמה, בדגש על פעולת יבשה משמעותית", נמסר מצה"ל.
בצה"ל דוחפים לביצוע תמרון רחב ומסיבי ברצועת עזה, שתכליתו השמדת חמאס, ולו במחירים שהדבר יהיה כרוך בכך. בצבא מתכוונים לצייד את כל הכוחות שייכנסו לרצועה עם שכפ"צים קרמיים, ומשלימים פערים, לפי הצבא, לגדודים שחסר להם, בקצב של אלף פלטות קרמיות ביום. בצה"ל טוענים כי חלק גדול מהפלטות שנתרמו אינן תקינות ועלולות לסכן או להכביד על הלוחמים.