פיקוד המרכז ואוגדת איו"ש ממשיכים לפעול נגד חמאס והג'יהאד האיסלאמי בזמן המלחמה בעזה גם בגזרת יהודה ושומרון. כוחות הביטחון חיסלו היום (שישי) שלושה פעילים של ארגון הג'יהאד האיסלאמי בג'נין. לפי דיווחי הפלסטינים, אחד המחבלים שחוסלו הוא מפקד חטיבת ג'נין בארגון, אייסר אל-עאמר. אין נפגעים בקרב כוחות הביטחון.
חילופי האש בין המחבלים ליחידות המסתערבים איו"ש ומשמר הגבול התפתחו בזמן פעילות הנדסית של צה"ל לחשיפת מטעני חבלה. דובר צה"ל מסר כי "במהלך הפעילות מחבלים ירו והשליכו מטענים על הכוחות שהשיבו באש".
4 צפייה בגלריה
איסר עאמר מפקד חטיבת ג'נין בגא"פ
איסר עאמר מפקד חטיבת ג'נין בגא"פ
אייסר אל-עאמר. חוסל
במקביל, מפקד פיקוד מרכז אלוף יהודה פוקס חתם על צו החרמה והריסה לבית שבבעלות סגן מנהיג הלשכה המדינית של חמאס סאלח אל-עארורי. הבכיר בחמאס, שמקדם לאורך שנים פעילות טרור נרחבת ביהודה ושומרון, שוהה כבר שנים בביירות בירת לבנון.
לפני כמה ימים דיווחו הפלסטינים כי כוחות הביטחון השתלטו על הבית שנמצא בעיירה עארורה סמוך לרמאללה, והפכו אותו ל"מתקן צבאי". על המבנה הריק, שכעת מופה לקראת הריסה, נתלה שלט עם תמונת אל-עארורי ועליו כיתוב בערבית: "כאן היה ביתו של סאלח אל-עארורי שהפך למטה של השב"כ".
4 צפייה בגלריה
 צו החרמה והריסה לבית שבבעלותו של הטרוריסט הרוצח צלאח אלערורי בכיר בארגון הטרור החמאס
 צו החרמה והריסה לבית שבבעלותו של הטרוריסט הרוצח צלאח אלערורי בכיר בארגון הטרור החמאס
צו ההריסה בביתו של אל-עארורי
4 צפייה בגלריה
 סאלח אל-עארורי
 סאלח אל-עארורי
סאלח אל-עארורי
(צילום: AFP)
בנוסף, דחפור של צה"ל סגר הלילה חנות הלבשה תחתונה בקלקיליה והחרים את תכולתה בגין הפצת פרסומי הסתה ברשתות החברתיות. הבעלים של החנות הועבר לחקירת שב"כ. לפי דיווחים פלסטיניים, קסאם עבד אל-חאפז (26) נהרג מירי צה"ל במהלך כניסת הכוחות לחנות. כמו כן דווח על עוד שני פלסטינים שנפצעו באורח בינוני.
החנות פרסמה בין היתר פוסטים מסיתים בגנות חטופות ישראליות שנלקחו לרצועת עזה. למשל, בפוסט באינסטגרם הועלתה תמונה של חיילת בגבול עזה ונכתב עליה שהיא אומרת "מחכה שמישהו ייקח אותי לעזה". פוסט נוסף מציג תמונה של חטופה, ובו נכתב "קנו לה פיג'מה מ'ויקטוריה לנז'רי'". לפי דיווחים פלסטיניים, לאחר סגירת החנות נתלה עליה שלט בערבית ובו כתוב "החנות הזו תומכת בטרור לכן סגרנו אותה".
4 צפייה בגלריה
דחפור צה"ל הרס חנות בקלקיליה בשל תמיכה בטרור
דחפור צה"ל הרס חנות בקלקיליה בשל תמיכה בטרור
החנות בקלקיליה
פוסטים נגד חטופות

בתום מבצע מעצרים נרחב לסיכול טרור והחרמת אמצעי לחימה בשעות הלילה, נעצרו ביהודה ושומרון 36 מבוקשים, 17 מהם פעילים בחמאס. הכוחות גם החרימו אמצעי לחימה במוקדים רבים. עד כה נעצרו מתחילת המלחמה כ-1,030 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון וחטיבת הבקעה והעמקים, יותר מ-670 משויכים לחמאס.
גורם ביטחוני אמר על הפעילות ביהודה ושומרון: "המצב השתנה, אנחנו נלחמים בכל הכלים נגד חמאס-דאעש. פעילי טרור, בתים, כספים ובתי עסק - נמשיך לעצור, לפגוע ולהרוס כל דבר שקשור לארגון הטרור הרצחני גם כאן".