ראש הממשלה בנימין נתניהו דחה בצהריים (חמישי) את טענותיו של שר הביטחון יואב גלנט לפיהן ישראל תוכל לחזור לציר פילדלפי לאחר 42 יום, אם תצא ממנו במסגרת עסקת חטופים והפסקת אש. "גלנט אמר שאנו יכולים לצאת מפילדלפי ולחזור אחרי 42 יום. מרגע שאנו יוצאים הם יכולים להבריח חטופים החוצה והדרך היחידה למנוע את זה, זה לשבת שם", אמר בריאיון ל"פוקס ניוז". "אם נצא יהיה עלינו לחץ גדול לא לחזור".
שרשרת הטעויות של נתניהו בנוגע לטבח
(צילום: ערוץ כנסת, FOX NEWS, לע"מ)

נתניהו הוסיף כי הישארות בציר פילדלפי תמנע מחמאס "להבריח חטופים לסיני - ומשם לאיראן ותימן, ושם הם אבודים לנצח". הוא הוסיף כי "ציר פילדלפי הוא שער הכניסה של איראן לעזה. רוב מוחלט של השרים הצביעו להישאר שם. לבקש מישראל לעשות ויתורים אחרי הרצח זה לשלוח מסר לחמאס - 'תרצחו עוד חטופים ותקבלו עוד ויתורים'. רוב מוחלט של הישראלים מתנגד לזה. הדיווחים שהמחלוקת על פילדלפי מונעת הסכם לא נכונים".
ראש הממשלה גם דחה את הדברים שהשמיע אמש בכיר בבית הלבן, לפיהם 90% מהעסקה כבר הוסכמו - גם בעיני חמאס. "זה לא מדויק", טען.
1 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו, יואב גלנט
בנימין נתניהו, יואב גלנט
ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון גלנט
(צילום: מרים אלסטר, עידו ארז)
נתניהו מציג מפה: זו החשיבות של ציר פילדלפי
(צילום: לע"מ)

ראש הממשלה התייחס בריאיון גם לדיווח לפיו משפחות החטופים לוחצות על ביידן לקדם עסקה מול חמאס מאחורי גבה של ישראל: "אני לא שופט את המשפחות. אני מבין את הכאב שלהן. יש לנו אחריות גם להוציא את החטופים, אך גם למנוע מעזה להפוך למובלעת טרור שוב. נעשה כל מה שאנו יכולים להביא את חמאס לנקודה שהם רוצים עסקה".
על הטענה שהוא מאריך המלחמה לשם הישרדות פוליטית אמר נתניהו: "אני לא מתעסק בעתידי הפוליטי, אלא בעתיד ישראל. זה היה נגמר אתמול אם חמאס היה מחזיר את החטופים. אבל חמאס מסרב לעשות זאת. המכשול לסיום המלחמה ולשחרור החטופים זה חמאס, זה שטבח ב-6 חטופים וירה לראשם זה חמאס. זה לא ישראל ולא אני. נעשה הכול להילחם בפראים האלה שמסכנים לא רק את ישראל - אלא את כל הדמוקרטיות. היו לי קווים אדומים שנקבעו לפני הטבח - יש תחומים של גמישות ונתתי אותם לצוות".
כפי שהתבלבל במסיבת העיתונאים שערך ביום שני ואמר שהטבח אירע "ב-9 באוקטובר", בריאיון היום ל"פוקס ניוז" נתניהו ציין "טבח 7 בנובמבר". במטה המשפחות להחזרת החטופים מיהרו לתקוף: "לאחר ריאיון ראש הממשלה ברשת 'פוקס ניוז' ומסיבת העיתונאים שקיים בשני האחרון, מטה המשפחות מבקש להזכיר לראש הממשלה כי הטבח אירע ב-7 באוקטובר ולא ב-7 בנובמבר או ב-9 באוקטובר". טעות דומה אירעה לנתניהו בטקס "לכל איש יש שם" ביום השואה השנה, כשאמר "היקף הקטל בשואה הוא בלתי-נתפס, הוא שקול ל-5,000 פעם 7 בנובמבר". אחר כך תיקן לאוקטובר.