מנכ"ל משרד ראש הממשלה יוסי שלי צפוי להתמנות לתפקיד שגריר ישראל באיחוד האמירויות במסגרת מכסת המינויים הפוליטיים. ראש הממשלה בנימין נתניהו נתן אור ירוק לבחינת המינוי מול נציבות שירות המדינה, והליך האישור החל. אם המינוי יאושר, שלי יצא לאבו דאבי רק לקראת אוקטובר.
1 צפייה בגלריה
מנכ"ל משרד רה"מ יוסי שלי
מנכ"ל משרד רה"מ יוסי שלי
מנכ"ל משרד רה"מ יוסי שלי
שלי יחליף את אמיר חייק, שגריר ישראל באבו דאבי שהיה מינוי של יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד בממשלה הקודמת. בעבר נבחנה מועמדותו של שלי גם לתפקידי שגריר ישראל באיטליה ובפורטוגל, אך הנושא ירד מהפרק. שלי שימש בעבר כשגריר ישראל בברזיל כמינוי פוליטי של נתניהו, והיה מקורב לנשיא ברזיל לשעבר ז'איר בולסונארו.
הממשלה תאשר בקרוב את מינויו של בני כשריאל לתפקיד שגריר ישראל בהונגריה, לאחר שאיטליה סירבה לאשר את מינויו בשל עברו כראש מועצת יש"ע, כפי שנחשף לראשונה ב-ynet בחודש אפריל. הדיפלומט יונתן פלד, שכבר מונה לשגריר בהונגריה, צפוי להתמנות במקומו לשגריר באיטליה.
כשריאל מונה לשגריר באיטליה בשנה שעברה, אך המינוי היה תקוע מאז. ישראל אפילו גיששה מול ממשלת הונגריה, אחת מידידותיה הבודדות באיחוד האירופי, וקיבלה הבטחות שלא יהיו התנגדויות למינוי, אלא שוועדת המינויים של משרד החוץ לא התכנסה אז כדי לאשר את המינוי של פלד לשגריר באיטליה, ובכך לשחרר את הונגריה לכשריאל.
כעת, ועדת המינויים של משרד החוץ תאשר את מינויו של פלד לשגריר באיטליה, מאחר שהוא כבר מונה לשגריר בהונגריה והממשלה אישרה את מינויו. רק אחרי שהוא ימונה, הממשלה תוכל לאשר את מינויו של כשריאל להונגריה.
לפי גורמים שמעורים בנושא, לשכת ראש הממשלה הטילה וטו בחודש אפריל על המינוי של פלד לרומא, כנראה בגלל שנתניהו ייעד אותה למינוי פוליטי אחר: אולי של חבר כנסת או שר, ואולי של שלי, שהוזכר כאמור גם כמועמד לתפקיד שגריר ישראל בפורטוגל. במערכת הפוליטית נשמעו גם טענות שנתניהו לא מעוניין לוותר על איטליה, וגם לא שש למנות את כשריאל לשגריר בהונגריה.