יממה לאחר שח"כ לימור סון הר-מלך (עוצמה יהודית) צידדה במעורבים בתקיפת ארבע הנשים והילדה במאחז גבעת רונן שבשומרון, וטענה כי "אולי זה היה ריגול", חיזק את דבריה חבר מפלגתה ח"כ צביקה פוגל, יו"ר הוועדה לביטחון לאומי. בריאיון ל-ynet הסביר הבוקר (שני) פוגל כי "אנשים הגיעו ליישוב יהודי, אנחנו לא יודעים מה הייתה מטרת הביקור שלהם, חוץ מזה שהם אמרו שהם הגיעו בטעות".
(צילום: אביהו שפירא, ירון ברנר, מיקי שמידט)

הוא טען בנוסף כי "ישראלים שנכנסו ליישובי עוטף עזה, לא בטעות, מסרו את כל הנתונים על היישובים והמחנות הצבאיים לחמאס. את יודעת להבטיח לי שזה לא מה שקרה גם בגבעת רונן? אני לא יודע להבטיח. כעת יש לחכות לסיום התחקיר". לדבריו, "אני מחכה לתחקיר כדי להבין מה באמת קרה שם. יש לשמוע את כל הצדדים, ואז להחליט מה לעשות".
מנגד הוא הבהיר: "אם יימצא בתחקיר שהיהודים נהגו פה בחוסר הגינות, בחוסר יושר ובניגוד לחוק - אני אהיה הראשון שרוצה לראות אותם במעצר".
ח"כ פוגל התייחס למגעים לעסקת חטופים, לאחר סירוב חמאס לשלוח נציגים לפסגה, ואמר כי "המשא ומתן נערך מול מישהו שיש לו אינטרסים אחרים. לכן אמרנו בצורה מאוד ברורה - יש לנו חמישה תנאים, אם הם מתקיימים אנחנו מוכנים לכל עסקה". לדבריו, "אם העסקה הזאת תתבצע והיא לא תכלול את כל החטופים, ואי-אפשר אחריה להמשיך במלחמה - אני מסכן את קיומו של העם היהודי. יש לי סדר עדיפויות, כנראה שאם הייתי אחד מבני המשפחות הייתי מתנהג בדיוק כמוהם, אבל אני לא. אני נבחר ציבור שיש לו אחריות לעתידה של מדינת ישראל - וזה עומד בראש מעייניי יותר מהכול".
1 צפייה בגלריה
צביקה פוגל וועדה לביטחון לאומי  בנושא הפעלת מכת"ז נגד מפגינים בניגוד לנהלי המשטרה
צביקה פוגל וועדה לביטחון לאומי  בנושא הפעלת מכת"ז נגד מפגינים בניגוד לנהלי המשטרה
"תקלה שהרמטכ"ל ואנשי המטה הכללי לא הוחלפו עדיין". ח"כ פוגל
(צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
הוא הדגיש כי הוא "רוצה לראות את כל החטופים, החיים והחללים", והוסיף: "נציגי המשפחות מגיעים אליי גם באופן אישי וגם לוועדה ואני נקרע כל פעם מחדש. לייחס לי חוסר רצון לראות את החטופים חזרה - זה לא נכון. אבל אני נבחר ציבור שיש לו אחריות רבה, לא רק לגורלם של 115 חטופים, אלא להרבה יותר.
"אנחנו כל הזמן מבינים, אבל לא מפנימים, את העובדה שאנחנו במלחמה רב-זירתית", אמר ח"כ פוגל. "גם בצפון רואים את זה וגם ביהודה ושומרון. שם ביו"ש זה המוקד האמיתי, ושם תיחרץ גורלה של מדינת ישראל. אם לא נקפיד להביס שם את החמאס, הפתח והג'יהאד - נאבד את יהודה ושומרון וגם את ירושלים. אולי נאבד את מדינת ישראל".
עוד טען פוגל כי "הרמטכ"ל מוביל אותנו לא נכון. גם הוא וגם אנשי המטה הכללי היו צריכים להיות מוחלפים, וזה שהדבר לא קרה עד עכשיו זו תקלה. יש מספיק אנשים מוכשרים בצבא שיכולים לעשות את הדברים".