משפחות התצפיתניות טוענות כי קיבלו בימים האחרונים אינפורמציה, כלשונן, ולפיה רק ראש המוסד דדי ברנע ייצא מחר (חמישי) לפסגה בדוחא בירת קטאר, ללא ראש השב"כ רונן בר או האלוף במיל' ניצן אלון. הן קוראות להרחיב את המשלחת וטוענות כי אם לא, המשמעות הינה ויתור על הבנות והחטופים האחרים שבשבי. "אל תחרצו את גורלן", מבקשות משפחות החיילות שנחטפו מבסיס נחל עוז ב-7 באוקטובר.
שירה אלבג, אמה של לירי, אמרה ל-ynet כי "אנחנו קיבלנו אינפורמציה נכון לעכשיו, שלא שולחים את רונן בר שמתנהל מול מצרים, וגם לא את ניצן אלון. זאת ההחלטה שהתקבלה לפני דיון ההכנה, שיתקיים הערב לקראת הפסגה". לטענתה, אם אכן רק ברנע ייצא לקטאר, "זה להגיד 'אנחנו הולכים רק לשמוע ולא לעשות הסכם'".
אחותה של קרינה ארייב בריאיון ל-ynet
(צילום: ירון ברנר)

2 צפייה בגלריה
חצאים מחאה למען שחרור החטופים בתל אביב ו דוד דדי ברנע ראש מוסד
חצאים מחאה למען שחרור החטופים בתל אביב ו דוד דדי ברנע ראש מוסד
"למה לשלוח רק את ראש המוסד?"
(צילום: יריב כץ, REUTERS/Marko Djurica)
אם החטופה הוסיפה כי למיטב הבנתה, האלוף במיל' אלון ובר צפויים לבקש להצטרף למשלחת. "הם מבינים שכולם צריכים להיות שם, אם רוצים להתקדם. הם לא משתפים אותנו ברמה של מה קורה ומה הם יבקשו, אבל אנחנו יודעים שזו ההבנה שלהם. הם צריכים להיות שם". למרות הביקורת, היא מבהירה שלפי המסרים שהועברו לה, ישראל כן מעוניינת בעסקה.
"יש עכשיו פסגה, שכולם יושבים שם, אז אין מצב שתגידו שזה שוב רק חמאס. תפעילו לחץ על המתווכות, יש להן מספיק כוח להפעיל לחץ על חמאס. תדאגו עכשיו שכולם ישבו בחדר - ולא יחזרו הביתה בלי לשבת על כל הפרטים הקטנים ולסגור את זה", אמרה שירה, "אני בפחדים ולחץ מטורף, אני יודעת שאם עכשיו זה לא קורה הם יגזרו את גורל הבנות וגורל החטופים כולם. במיוחד אם שולחים רק את דדי".
"זה ללכת להקשיב, בלי מנדט, ואז לחזור לראש הממשלה לעוד שיחות. בחודש וחצי האחרונים הם לא עשו כלום. הם לא מבינים את הבהילות, הדחיפות. במיוחד אחרי ההודעה שהחמאס הוציא שלשום (על הירצחו של חטוף אחד ופציעה קשה של שתיים אחרות - י"צ). תכף נציין שנה שהבנות שם! כל יום זה חיים ומוות, כל רגע ורגע".
אורלי גלבוע, שבתה דניאלה נחטפה אף היא מאותו בסיס, הוסיפה: "התחושה היא שכבר אמרנו את זה כמה פעמים בעבר - ש'הפעם זו הפעם'. ככל שמתקדמים בזמנים הבלתי-נגמרים, אנחנו מבינים שכל יום הוא קריטי, אנחנו שומעים דברים לא טובים שקורים לחטופים שם. חטופים שמאבדים את החיים שלהם. כל רגע יכול להיות הרגע של לפני או אחרי".
(צילום: ירון ברנר)

2 צפייה בגלריה
תצפיתניות שנחטפו בשבעה באוקטובר לרצועת עזה
תצפיתניות שנחטפו בשבעה באוקטובר לרצועת עזה
(צילום: מטה משפחות החטופים)
לדבריה, "התחושה היא שאנחנו בצד שלנו עוד לא לגמרי מהודקים בהבנה הזו שהפעם זה חייב לקרות. אנחנו שומעים כל מיני קולות, נוקשים יותר ופחות, אנחנו צריכים להיות בטוחים שהפעם זה קורה - ולא להשאיר פתח למישהו שיפספס את זה. ההבנה שלנו, ממה שלמדנו בעשרת החודשים האלה, זה שאם לא תצא משלחת מלאה אז אין באמת מנדט לעשות משהו. יצא מישהו אחד וימסור הודעה, כמו שהיה ברומא וכמו שהיה לפני, ולא יקרה כלום. נהיה שוב בציפייה מתמשכת. אנחנו לא מוכנים לזה".
סשה ארייב, אחותה של התצפיתנית קרינה, הוסיפה בריאיון ל-ynet: "כל יום רוצים כבר שתגיע הבשורה הטובה, וזה לא מגיע. אני כבר הפסקתי להקשיב, לשמוע מה שאומרים בתקשורת, גם כדי לשמור על עצמי, כדי לא להתאכזב כל פעם מחדש. תמיד יש שביב של תקווה, ותמיד בסוף, כן, יש איזושהי מפלה, אני פשוט מקווה שהפעם, כשאת יודעת, כל המתווכות וארצות הברית קראו לפסגה הזאת, זה לא משהו שלצורך העניין, אנחנו יזמנו או חמאס, אלא לחץ מאוד מאוד גדול מבחוץ, להגיע לאיזשהם הסכמים, אז אני ממש ממש רוצה לקוות שבאמת הפעם משהו יצליח".
היא הבהירה כי אם הפעם המגעים לא יצליחו, המשפחות יחריפו את צעדיהן "על כל המשתמע מכך". סשה העדיפה לא לפרט מה יהיו בדיוק אותם צעדים: "זה אפקט ההפתעה".
יהודה כהן, אביו של החייל החטוף נמרוד כהן, התראיין ל-ynet אף הוא הבוקר וסיפר כי הוא ממשיך לקבל אותות חיים מבנו, מכיוון הצבא. "בעצם שתי המילים האלה, שיש אות חיים, נכון לתאריך זה וזה, זה מחזק אצלי את הידיעה שנמרוד בחיים", אמר. הוא האשים את ראש הממשלה בנימין נתניהו, וטען: "אם הוא עדיין בחיים אז הוא מספיק יקר לסינוואר, אבל כנראה לא לנתניהו. סינוואר שומר אותו בחיים, כל עוד הוא לא יהיה עם הגב לקיר".
"הזמן פועל לרעתנו", אמר האב יהודה, "כולל הידיעה מלפני יומיים על החטוף שנרצח ושתיים שנפצעו". עוד הוא טען כי העלה שאלה בפני גורמים, לגבי הסיכוי שהעבירו חטופים למצרים: "התשובה שקיבלתי היא לא. שאלתי בעקבות מידע מלפני שבוע, משהו כזה, שבפועל גילו מנהרה לכלי רכב שחוצה את פילדלפי לכיוון מצרים".