לעשות אהבה כשהילדים ישנים
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן התבדח עם עוזריו שהסוד לנישואים ארוכים הוא "סקס טוב" – כך עולה מספר חדש על הגברת הראשונה ג'יל ביידן, שמפנה זרקור ל-47 שנותיהם של בני הזוג ביידן יחד. הספר, שנושא את השם "אישה אמריקנית – השינוי במעמדה של הגברת הראשונה המודרנית, מהילרי קלינטון עד ג'יל ביידן", חובר על ידי כתבת הבית הלבן של "ניו יורק טיימס" קייטי רוג'רס, ויראה אור השבוע. החלק העוסק בחיי המין של הביידנים מסתכם בכמה פסקאות של הספר בן 276 העמודים, אבל כבר זוכה לכותרות בעולם.
בספר כותבת רוג'רס כי כשביידן החליט שלא להתמודד על הנשיאות ב-2004, המסר הועבר לעוזריו כשרעייתו ג'יל נכנסה לחדר כשלגופה חולצת בטן ועל בטנה כתובה המילה "לא". ג'ו ביידן, בן 81 כעת, אמר באותה שנה לתומכיו שאין לו עניין רב בריצה לנשיאות, והסביר: "אני מעדיף להיות בבית ולעשות אהבה עם אשתי כשילדיי עדיין ישנים". רוג'רס כותבת שכשדוֹבר מטעם ביידן התבקש להגיב על הדברים, הוא הגיב די באדישות, ואמר שביידן, שהיה אז סנאטור, "באמת ובתמים מאוהב לחלוטין באשתו".
"ג'ו אולי הפחית את ההצהרות הפומביות שלו על החיים בחדר המיטות אחרי שניצח בבחירות לנשיאות, אבל הוא התלוצץ עם עוזריו – במידה רבה שלא לשביעות רצונה של אשתו – ש'סקס טוב' הוא המפתח לנישואים ארוכים ומאושרים", כותבת רוג'רס.
בספר מתואר האבל הגדול שחווה ביידן אחרי שאשתו הראשונה ניליה ובתם נעמי נהרגו בתאונת דרכים ב-1972, תאונה שבה נפצעו גם שני בניו, בו והאנטר. הוא התחתן עם ג'יל ב-1977, אבל היא נעתרה רק להצעת הנישואים החמישית שלו. לפי רוג'רס, בניסיון החמישי אמר: "הייתי סבלני ככל יכולתי, אבל זה הוציא ממני את האירי שבי. או שאת מתחתנת איתי – או שאני בחוץ. אני לא מבקש שוב".
מודי מתחת למים
ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי סיפק אתמול מראות יוצאי דופן, כשצולם צולל למעמקי הים כדי לבקר באתר שבו שוכן לפי האמונה מקדש הינדי שטבע – ולהתפלל בו. בסרטון שצולם מתחת לפני המים נראה מודי יושב על הקרקעית, מצמיד שוב ושוב את כפות ידיו בתנוחת תפילה ומנופף בנוצת טווס. הוא חבש מסכת צלילה שעליה הוטבע דגל הודו.
לפי ההינדים, האתר שבו ביקר מודי היה חלק מהעיר דווארקה שהוצפה לחלוטין אחרי מותו של האל קרישנה. ארכיאולוגים מצאו מתחת למים כמה יסודות, ומאז מאמינים כי מדובר בשרידי העיר. "התפילה בדווארקה הייתה חוויה אלוהית", סיפר מודי עם שובו אל הסירה שממנה צלל. "הרגשתי מחובר לעידן עתיק של הדר רוחני ושל מסירות על-זמנית". הוא אמר כי ביקור בעיר השקועה היה במשך שנים אחד מחלומותיו.
מודי נתפס בשנים האחרונות כמי שחותר יותר ויותר להפוך את הודו מדמוקרטיה חילונית למדינה הינדית. רק בחודש שעבר חנך בטקס רב רושם מקדש הינדי שנוי במחלוקת שנבנה על הריסות מסגד היסטורי שהוחרב, ומעמד החנוכה נתפס כניצחון פוליטי עבורו לקראת הבחירות שייערכו השנה.
מוסלמים בהודו טוענים כי מאז עליית מודי לשלטון בעשור שעבר הם נמצאים תחת התקפות הולכות וגוברות מצד לאומנים הינדים, ויש בקרבם מי שרואים בחנוכת המקדש בעיר הצפונית אידוהייה את הדוגמה הבולטת ביותר עד כה להשלטת האידאולוגיה של עליונות הינדית תחת שלטונו של מודי.
תחרות ההשפרצות הגדולה
בעיר אוקלנד שבניו זילנד החלה אתמול אליפות העולם ב"קפיצת פצצה" אל המים – תחרות שהמנצח בה הוא מי שמייצר את גלי ההדף הגדולים ביותר בעת הנחיתה בבריכה. המשתתפים זינקו ממקפצה תוך שהם משתמשים בשיטת ה"מאנוּ" – שיטה לקפיצת פצצה שהומצאה בניו זילנד לפני כ-30 שנה ונפוצה מאוד בבריכות, בנהרות ובחופי האוקיינוס ברחבי המדינה. במסגרת ה"מאנו" צריכים הקופצים לוודא שהגב התחתון שלהם פוגע במים ראשון וששאר הגוף נכנס אחריו בצורת V – כשהרגליים והידיים מתוחות.
מארגן האירוע סקוט רייס מעריך שכ-5,000 קופצי "מאנו" ישתתפו בתחרות, שכוללת כמה וכמה מקצים ותסתיים במקצה הגמר ב-9 במרץ. לזוכה מובטח פרס בגובה 30 אלף דולר ניו זילנדי.
שלא כמו בקפיצה אולימפית, שבה נדרשים הספורטאים לגרום להתזה של כמה שפחות מים, בתחרות ה"מאנו" רוצים השופטים לראות את ההתזה הגדולה ביותר – ולשמוע צליל "נקי" של פגיעה במים.
אחד המשתתפים במקצה אתמול, שבו קפצו המתמודדים ממקפצות בגובה של שלושה וחמישה מטרים, היה שחקן הרגבי לשעבר שון פיצפטריק. "האם אני רוצה להיות אלוף העולם במאנו? ובכן, זו הסיבה שאני כאן", אמר פיצפטריק בן ה-60. "אני קצת מזדקן, אבל נראה איך הולך".
הרכבת לא עוצרת, וגם אין נהג
חברת הרכבות ההודית Indian Railways פתחה בחקירה בעקבות תקרית חריגה שבה רכבת משא דהרה בלי נהג לאורך יותר מ-70 קילומטרים, תוך שהיא חולפת במהירות על פני תחנות ומסכנת את הנוסעים הממתינים בהן.
הרכבת הדוהרת:
הרכבת, שכללה 53 קרונות ונשאה מטען של אבני חצץ, יצאה לדרך אתמול ב-7:25 בבוקר ממדינת המחוז ג'אמו וקשמיר למדינת המחוז פנג'ב, ונעצרה בסביבות השעה 9:00. בשלב כלשהו בדרך היו אמורים להתבצע חילופי צוות, ולאחר שהנהג ועוזרו ירדו מהרכבת – היא החלה לנסוע במהירות של קרוב ל-100 קמ"ש, בלי שאיש נמצא ליד ההגה.
עצירתה התאפשרה אחרי ששירותי הרכבות קיבלו דיווח על האירוע, סגרו מעברי רכבת שניצבו במסלולה, והציבו בולי עץ שהאטו את מהירותה.
רשת הרכבות של הודו היא מהגדולות בעולם, ולאורך השנים היא התמודדה עם מספר גדול של תאונות קטלניות. עם זאת, בשנים האחרונות השתפרה הבטיחות ברכבות שם, הודות לשנים של השקעה ושדרוג טכנולוגי. תאונת הרכבות הקטלנית בתולדות הודו אירעה ב-6 ביוני 1981 במדינת המחוז ביהאר, כששבעה קרונות של רכבת נוסעת נפלו לנהר. בין ל-800 ל-1,000 בני אדם נהרגו באסון.