בזמן שברוב המדינה שרר שקט בכיפור - בחברה הערבית המשיכה האלימות הקטלנית עם שני מעשי רצח תוך שעתיים: חאלד זואוי, תושב עכו בן 38, נורה למוות אמש (יום ד') בבית קפה בעיר. זמן לא רב לאחר מכן נורה למוות גם אחמד עמאש, תושב ג'סר א-זרקא בן 42, ברחוב סמוך לביתו.
4 צפייה בגלריה
זירת הרצח בעכו
זירת הרצח בעכו
זירת הרצח בעכו
(צילום: דוברות המשטרה)
4 צפייה בגלריה
חאלד זואוי, נורה למוות בעכו
חאלד זואוי, נורה למוות בעכו
נורה למוות בעכו. חאלד זואוי
סמוך לשעה 19:30 אמש התקבל במוקד המשטרה דיווח על אודות ירי בבית קפה בעכו העתיקה. כוחות משטרה גדולים בפיקוד מפקד מחוז חוף הוזעקו לזירה ופתחו בסריקות נרחבות אחר היורה, לצד איסוף ממצאים בזירה. זואוי פונה במצב אנוש למרכז הרפואי לגליל בנהריה, שם מת מפצעיו כבר זמן קצר. מחקירת האירוע עלה כי שני רעולי פנים התקרבו אליו - וירו בו למוות בשעה שהיו אנשים במקום.
תושבים בעיר אמרו כי הוא היה "אדם טוב", כלשונם. "אילו היה מאוים הוא לא היה מסתובב בעיר או יושב בבתי קפה, זה מוזר. רצחו חף מפשע".
"כלל המשאבים העומדים לרשות המשטרה יועמדו לטובת החקירה", אמר מפקד מחוז חוף, ניצב יורם סופר. "נשקיע מאמץ רב במטרה להגיע לחקר האמת ולמצות את הדין עם המעורבים". סופר קיים הערכת מצב מיוחדת בהשתתפות סגל הפיקוד הבכיר, שבסיומה הופקדה החקירה ביחידה לחקירת פשעים (יל"פ) מרחב אשר. שעות לפני כן נורה בעכו בעל עסק ונפצע באורח בינוני.
4 צפייה בגלריה
זירת הרצח בג'סר א-זרקא
זירת הרצח בג'סר א-זרקא
זירת הרצח בג'סר א-זרקא
(צילום: דוברות המשטרה)
4 צפייה בגלריה
אחמד עמאש, נורה למוות בג'סר א-זרקא
אחמד עמאש, נורה למוות בג'סר א-זרקא
נורה למוות בג'סר א-זרקא. אחמד עמאש
כשעתיים לאחר הרצח בעכו, סמוך לשעה 21:30, התקבל דיווח במוקד 100 של המשטרה בדבר אירוע ירי נוסף, הפעם בג'סר א-זרקא. עמאש, תושב המקום, נורה ופונה במצב אנוש לבית החולים הלל יפה בחדרה, שם נקבע מותו. תושבים סיפרו כי הרקע הוא נקמת דם, אף שלמנוח לא היה קשר לסכסוך בעצמו - אם כי למשפחתו. "מדובר באדם ישר ונקי שעבד למען משפחתו. רצחו אותו בדם קר", אמרו.
חקירת רצח זה הופקדה בידי היחידה לחקירת פשעים (יל"פ) מרחב מנשה. מפקד המחוז סופר הוסיף: "מדובר באירוע רצח שני בגזרת המחוז בליל יום הכיפורים. מיטב היחידות והמפקדים פועלים בזירות השונות על מנת למצות אותן, לתפוס ראיות ולהביא להתפתחויות בחקירות. נמשיך לפעול ביסודיות ובמקצועיות ככל שנידרש".
בעיר שפרעם שבגליל נורה בעל סופרמרקט בן 54 בידי רוכב אופנוע רעול פנים ונפצע באורח קשה. הוא פונה לבית החולים רמב"ם בחיפה והמשטרה פרסה מחסומים בניסיון לעצור את החשוד.