תיעוד: תקיפת חיל האוויר ברצועת עזה
(צילום: דובר צה"ל)

הארגונים ברצועה הבטיחו הסלמה הדרגתית, חזרו להפריח בלונים ולהתפרע בגבול - וחיל האוויר תקף הלילה (בין שבת לראשון) ברצועת עזה בתגובה להפרות הסדר האלימות על הגדר. הפלסטינים דיווחו כי כלי טיס בלתי מאויש תקף את מוצב סאלח א-דין שבמרכז הרצועה.
מדובר צה"ל נמסר: "מטוסי קרב תקפו הלילה מתחם צבאי של ארגון הטרור חמאס אשר משמש לאימונים ולייצור אמצעי לחימה, וכן הותקף פיר מנהרת טרור, בסמוך לג'באליה. התקיפות בוצעו בתגובה להפרחת בלוני התבערה לשטח ישראל וההתפרעויות האלימות ברצועת עזה. צה"ל ימשיך ויגיב בתקיפות כנגד ניסיונות הטרור של חמאס".
(צילום: אבי חי)

2 צפייה בגלריה
עימותים סמוך לגדר הרצועה
עימותים סמוך לגדר הרצועה
העימותים סמוך לגדר הרצועה, אמש
(צילום: AFP)
אנשי ההטרדה הלילית מפעילים מטען חבלה ברצועת עזה

כ-300 עזתים התפרעו אמש סמוך למעבר קרני הישן בצפון הרצועה, בקרבת שכונת סג'עיה - באותו מקום שבו נפצע לפני כשבוע לוחם הימ"ס בראל חדריה שמואלי. מאות מהם הפגינו כ-200 מטרים מגדר הגבול. כמה עשרות התקרבו לגדר מעת לעת, השליכו אבנים וניסו להשחית אותה. חלק מהמפגינים הפעילו מטענים מאולתרים ונפצים והבעירו צמיגים. כוחות צה"ל השיבו באמצעים לפיזור הפגנות וצלפים ירו כדורי רוגר לעבר מסיתים מרכזיים.
בהודעה שפרסמו אתמול בבוקר יחידות "ההטרדה הלילית" נמסר כי ההחלטה לחדש את פעילותן נובעת מ"המדיניות של ישראל" ורצונן להסיר את המצור שמוטל על הרצועה. מקור בפלגים הפלסטיניים מסר בהמשך לעיתון "אל-איאם" כי ההחלטה התקבלה במהלך מפגש ביום חמישי שערכו אנשיהם ברצועה.
לפי אותו מקור, הפלגים החליטו להחזיר את פעילות היחידות כאמצעי לחץ על ישראל, ללא כל קשר למאמציהם של המתווכים, ובעיקר של מצרים, להביא להסדרה ארוכת טווח בעזה. הגורם הדגיש כי פעילות היחידות תיעשה בתוך גבולות ברורים, שכן הם מבינים את הסיכון להסלמה שקיים בפעולותיהם. הוא הוסיף כי עד כה השיח על הקלות מצד ישראל "נערך רק באמצעי התקשורת", וכי הפלגים לא קיבלו אף אישורים או התחייבויות להקלות מטעם אף מתווך או גורם רשמי.
ההודעה מגיעה בצל המבוי הסתום בשיחות מול חמאס על הסדרה ארוכת טווח ברצועת עזה: אף שבשבוע שעבר הושג הסכם בין האו"ם לקטאר על חידוש העברת המענק הכספי של קטאר למשפחות נזקקות ברצועה, בחמאס הביעו מורת רוח מכך שההסכם לא כלל תשלומים לפקידי ממשלו בעזה.