ועדת הכנסת דנה היום (שלישי) בהצעת החוק לגירוש משפחות מחבלים, לפיה שר הפנים יהיה ראשי להורות על גירוש בני משפחתו של מחבל שידעו מראש על תוכניתו לבצע פיגוע או הביעו תמיכה והזדהות עם מעשי טרור. ירדן גונן, שאחותה רומי גונן חטופה כבר 375 ימים בעזה, הטיחה בחברי הוועדה: "אתם מתנהגים כמו ילדים בגן". השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר "נפנף" את דבריה, והגיב: "כן, כן, כן".
ירדן גונן לח"כים: "אפשר לנהל את זה בצורה מכובדת יותר"

1 צפייה בגלריה
רומי גונן
רומי גונן
רומי גונן. כבר 375 ימים בשבי
(באדיבות המשפחה)
גם חברת הוועדה ח"כ לימור סון הר מלך, חברת מפלגתו של השר, זלזלה באחות החטופה. לאחר שגונן אמרה כי "הדיון הזה מתנהל בצורה ביזיונית, אפשר לנהל את זה בצורה מכובדת יותר", השיבה חברת הכנסת: "אל תחנכי אותנו". מאז 7 באוקטובר נהוג כי קרובי חטופים מקבלים את זכות הדיבור בתחילת דיונים בכנסת, ואף משוחחים עם חברי הוועדות על יקיריהם שנותרו בשבי.
השר בן גביר הוסיף לאחר מכן "תודה על החינוך", וחברי ועדה תועדו אומרים "כל הכבוד לבן גביר". במהלך הדיון התעמתו חברי הכנסת אחמד טיבי וגלעד קריב עם השר, ששאל את ח"כ טיבי: "אתה פה כנציג משפחות המחבלים?". טיבי השיב כי "המחבל היחיד שהורשע בתמיכה בטרור זה אתה".
ח"כ קריב האשים את בן גביר כי "אתה הבאת את מדינת ישראל למצב הכי גרוע. תתפטר". ח"כ פנינה תמנו שטה פנתה לכולם: "תפסיקו. אנשים נרצחים ברחובות". ח"כ סון הר מלך הוסיפה לאחר מכן כי בן גביר הוא "השר הראשון שנלחם בטרור, בגלל זה אתם מתחרפנים".
ח״כ מירב כהן בדיון על מחסור בציוד למילואימניקים בוועדת החוץ והביטחון
(צילום: ערוץ כנסת )

בתוך כך, בדיון בוועדת החוץ והביטחון שעסק היום במחסור ציוד למשרתי מילואים, אמרה ח"כ מירב כהן: "זה לא רציני, זה מרגיש לא מנוהל ובסוף זה חיי אדם. ראיתי פרסום שייקח חצי שנה או שנה לסגור את הפערים בציוד. אם זה נכון זה הזוי. הסעות, ציוד, לינה - אלה דברים שאמורים להיות מובנים מאליהם בשלב שאנחנו נמצאים".