נתקלו באדריכל הטבח יחיא סינוואר - וחיסלו אותו לצד בכירים בחמאס: הלוחמים שאחראים לאחד ההישגים המשמעותיים ביותר של צה"ל ברצועת עזה מאז תחילת המלחמה הם חיילים מבית הספר למפקדי כיתות ומקצועות של חיל הרגלים (ביסל"ח). הלוחמים, שעסקו בטיהור מרחב מטרור, זיהו שלושה מחבלים במבנה ממולכד - שחלקו הוקרס על-ידי צה"ל - וחיסלו אותם. בשלב זה, הם בכלל לא ידעו במי מדובר. אזהרה: הכתבה מכילה את תמונות הגופה.
4 צפייה בגלריה
לוחמי ביסל"ח עם גופת יחיא סינוואר ברצועת עזה
לוחמי ביסל"ח עם גופת יחיא סינוואר ברצועת עזה
הלוחמים מקיפים את הגופה
4 צפייה בגלריה
גופתו של יחיא סינוואר
גופתו של יחיא סינוואר
"סינוואר מת כמו עכבר. לא מות קדושים ולא נעליים". הגופה שאותרה
4 צפייה בגלריה
לוחמי ביסל"ח עם גופת יחיא סינוואר ברצועת עזה
לוחמי ביסל"ח עם גופת יחיא סינוואר ברצועת עזה
מוציאים את הגופה
4 צפייה בגלריה
מסמך מז"פ המאשר השוואה של צילומי השיניים
מסמך מז"פ המאשר השוואה של צילומי השיניים
מסמך מז"פ המאשר השוואה של צילומי השיניים
פרשננו רון בן ישי מציין כי שב״כ התעקש שצה"ל ימשיך את פעילותו באזור שבו חוסל סינוואר, סמוך למנהרה שבה נרצחו ששת החטופים, כי ההנחה הייתה ששם נמצאים המנהיגים - לפעמים גם מעל לפני הקרקע. על גופות המחבלים שחוסלו נמצאה כמות גדולה של כסף ישראלי במזומן, לצד כלי נשק ותעודות זהות עם מסמכים. נוכח העובדה שהמבנה היה מלא במטעני חבלה וברימוני רסס, גופות המחבלים נבדקו תחילה על-ידי רחפנים - ואחד מהם היה נראה דומה לסינוואר. כך, הבינו הלוחמים שבהיתקלות אקראית - ומבלי שהיה להם מודיעין מקדים - הם הצליחו ככל הנראה לחסל את מנהיג חמאס. מיקום הפעולה לא התפרסם כדי לשמור על ביטחון הכוחות בשטח.
בשלב זה, נדרשו הלוחמים להשיג אינדיקציות נוספות לכך שאכן חיסלו את סינוואר. הם צילמו את תמונות גופתו, ואלה נשלחו בין השאר לחטיבת הזיהוי הפלילי של המשטרה - שם, כפי שפורסם לראשונה ב-ynet, זיהו את הגופה על סמך השיניים שנראות בצילומים. ראש החטיבה, תת-ניצב עליזה רזיאל, אמרה כי המשטרה כבר נדרשה בעבר לזהות גופות על סמך צילומים, והסבירה: "היו לנו מראש את נתוני השיניים של סינוואר (שהוחזק בעבר בכלא הישראלי). הן תאמו לתמונות שהוצגו לרופאי השיניים. זה היה אחד הרגעים המשמחים ביותר השנה, התכוננו לרגע הזה שבו ניתן מענה לכוחות בשטח בתוך דקות. לרוב התשובות שלנו לא מבשרות טובות, אבל במקרה הזה הייתה גם תשובה וגם שמחה עצומה".
לידי ynet הגיע המסמך ההיסטורי של המשטרה, שבו נכתב כי על סמך צילומים פוטוגורפיים שהועברו מצה"ל לד"ר א' נמצאה התאמה מלאה ליחיא סינוואר. כמה שעות לאחר מכן התקבל האימות הרשמי מצה"ל: מנהיג חמאס חוסל.
אחת האינדיקציות הראשוניות העיקריות לכך שסינוואר חוסל בתקרית הזו הייתה המחבל שנהרג ביחד איתו, שהיה ידוע כי השניים מסתובבים ביחד. בנוסף, לפי דיווחים עזתיים, שני ההרוגים האחרים לצד סינוואר הם שני מלוויו, שנחשבו ל"צל" שלו - אחד מהם שימש גם כמורה באונר"א, והשני בכיר במשרד לביטחון לאומי של חמאס. בהמשך דווח כי אחד ההרוגים הוא מח"ט רפיח מוחמד שעאבנה.

כתבות נוספות

משפחות החטופים מגיבות לחיסול

אינפו אינפוגרפיקה בכירי חמאס שחוסלו
בהודעה הראשונה שפרסם דובר צה"ל על ההיתקלות נכתב כי "במהלך פעילות של לוחמי צה"ל ברצועת עזה, חוסלו שלושה מחבלים. צה"ל ושב"כ בודקים את האפשרות כי אחד המחבלים הוא יחיא סינוואר". בצה"ל הבהירו אז כי "בשלב זה לא ניתן לאשר את זהות המחבלים". עוד נמסר כי "במבנה בו נהרגו המחבלים, לא נמצאו סימנים להיותם של חטופים באזור".
זמן קצר לאחר הודעת צה"ל, אמרו בכירים בישראל כי "הסיכויים שסינוואר חוסל גבוהים מאוד, יש לכך אינדיקציות בשטח". דוברו של ראש הממשלה מסר כי "ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש ממזכירו הצבאי להנחות את דובר צה״ל להודיע למשפחות החטופים שאין סימנים לפגיעת חטופים בהיתקלות המדוברת". בכיר בממשלה הוסיף כי "סינוואר חוסל בסבירות גבוהה מאוד, ישראל תגיע לכל מי שלקח חלק ב-7/10".
שר הביטחון יואב גלנט פרסם ציוץ קצר ברשת X, שבו כתב: "'וּרְדַפְתֶּ֖ם אֶת־אֹיְבֵיכֶ֑ם וְנָפְל֥וּ לִפְנֵיכֶ֖ם לֶחָֽרֶב'. ויקרא כ"ו. נגיע לכל מחבל - ונחסל אותו". לציוץ הוא צירף את תמונותיהם של מוחמד דף וחסן נסראללה, עם X עליהן, ותמונה נוספת של X על רקע שחור - רמז לחיסולו של סינוואר. גורם ישראלי נוסף אמר כי "בסוף סינוואר מת כמו עכבר. לא מות קדושים ולא נעליים. זה מסר חשוב לשחרור החטופים".