התמונות האלה הזכירו את 7 באוקטובר בשנה שעברה, הודעת ההרגעה הגיעה דקות אחר כך - ואז החל הזעם על ההתנהלות.
תושבים זיהו לפנות ערב (יום ב') שני מצנחים בשטח פתוח באזור היישוב דלתון שבגליל העליון, ליד צפת. בעקבות זאת במועצה האזורית מרום הגליל קראו לתושבי היישובים הסמוכים - ממירון צפונה - להסתגר בתוך הבתים עד לקבלת הודעת עדכון.
התיעוד שהוביל לבהלה

הבהלה, ביום השנה לטבח 7 באוקטובר שהחל בתמונות של מצנחים דומים, רק גברה כשברשת הסעודית דווח מפי מקורות כי "גורמים מחיזבאללה ניסו להסתנן דרך הגבול לתוך ישראל".
אבל הודעת ההרגעה הגיעה במהרה, ובצה"ל אמרו כי אין חשש לאירוע ביטחוני. למעשה, אותם מצנחים הצניחו אספקה לטובת אוגדה 91, האוגדה השלישית שנכנסה לדרום לבנון.
במשטרה ובמועצות המקומיות זעמו על מה שכינו "אירוע מיותר", ביום כל כך מתוח, שהתרחש מבלי שהם קיבלו הודעת מוקדמת כלשהי.
במשטרה הקפיצו בעת האירוע את כל הכוחות במחוז הצפוני לעבר רכס רמים. "כל מה שתרגלנו שנה שלמה עשינו כעת בפועל כאירוע אמת שנערכנו לו", תיאר קצין במחוז הצפוני. לדבריו, "שוטרים הוקפצו מייד לעמדות שלהם, לוחמי יס"מ מכל האזור יצאו למרחבי הנחיתה האפשריים והפיקוד הבכיר יצאו מכל המחוז לכיוון. זה היה אחד האירועים המלחיצים שבו עשינו והוצאנו לפועל את כל מה שנערכנו והתכוננו לו. חבל מאוד שדבר כזה נעשה בלי תיאום ובזמן דרוך כל כך, אבל בהחלט זה היה התרגול הכי חזק שאפשר לתרחש".
בקיבוצי הגליל העליון מתארים כי תושבים דרכו אקדחים ויצאו מהבתים "עם כדור בקנה" כדי להגן על משפחותיהם ועל הילדים ששיחקו בגן השעשועים. דוד, המתגורר במושב בגבול לבנון, תהה: "הם לא מצאו יום אחר לעשות דבר כזה מבלי לעדכן אף אחד ולהכניס עשרות אלפי תושבים פה בגבול לחרדות? מה זה צריך להיות? אני מקווה שיפיקו לקחים, זה לא מצחיק".