נשיא ארה"ב ג'ו ביידן וראש הממשלה בנימין נתניהו צפויים להיפגש בוושינגטון בעוד שלושה שבועות כאשר נתניהו יגיע לנאום בקונגרס ב-24 ביולי. כך דווח הבוקר (רביעי) ברשת CNN.
לפי הדיווח, פקידים אמריקנים וישראלים עדיין נמצאים בתהליך אישור פרטים לוגיסטיים לפגישת ביידן-נתניהו, שתתקיים ככל הנראה בבית הלבן. אם לא יהיו שינויים של הרגע האחרון, הפגישה תתקיים ותיסוב בין השאר סביב המחלוקת בין ישראל לארצות הברית בנוגע ללחימה בעזה.
1 צפייה בגלריה
ראש הממשלה בנימין נתניהו פגישה עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ב תל אביב
ראש הממשלה בנימין נתניהו פגישה עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ב תל אביב
נתניהו וביידן בפגישתם האחרונה
(צילום: חיים צח, לע"מ)
הסרטון שהוביל לסערה
(צילום: דוברות רה"מ)

בשבוע שעבר נכתב ב"פוליטיקו" כי בבית הלבן חוששים מאותו נאום בקונגרס, ומעריכים כי נתניהו יכול להשתמש בפורום זה כדי למתוח ביקורת על ביידן - בעת שזה נמצא בקמפיין ומתמודד על כהונה נוספת מול קודמו דונלד טראמפ, והתמיכה בו נמצאת בשפל לאחר העימות הטלוויזיוני הכושל.
לפני כשבועיים, נזכיר, פרסם נתניהו סרטון שבו מתח ביקורת על האמריקנים בגין "מניעת נשק ותחמושת", והוביל לזעם אמריקני. בישיבת הממשלה לאחר מכן התייחס נתניהו לאותה מחלוקת, ולא חזר בו: "לפני כארבעה חודשים חלה ירידה דרמטית באספקת החימושים שהגיעו מארה"ב לישראל. במשך שבועות ארוכים פנינו לידידינו האמריקנים בבקשה להאיץ את המשלוחים. עשינו זאת פעם אחר פעם. עשינו זאת בדרגים הגבוהים, ובכל הדרגים, ואני רוצה להדגיש - עשינו זאת בחדרי חדרים. קיבלנו כל מיני הסברים, אבל דבר אחד לא קיבלנו: המצב הבסיסי לא השתנה. פריטים מסוימים הגיעו בטפטוף, אבל המסה הגדולה של החימושים נשארה מאחור".