נתחיל בקלישאה חבוטה אך נכונה: מה שהולך כמו ברווז ונשמע כמו ברווז הוא בהחלט ברווז. ראש הממשלה בנימין נתניהו יכול להמשיך לטעון שהסטטוס קוו בהר הבית לא השתנה. זה לא ישנה את העובדה שמאז שמינה את איתמר בן גביר לשר האחראי על המשטרה הסטטוס קוו בהר הבית השתנה. או שראש הממשלה משקר ביודעין, פעולה שעבורו היא עניין שבשגרה, או שהוא לא מחובר לעולם האמיתי שמחוץ ללשכתו. לצערנו אנחנו חיים עם שתי האפשרויות הללו יותר מדי שנים ומשלמים עליהן מחיר נורא.
יהודים משתחווים בהר הבית וביקורו של איתמר בן גביר
(צילום: דוברות עוצמה יהודית/אור נחמיה)
נתניהו הוא האשם הבלעדי במינוי טיפוס כמו בן גביר לשר האחראי על המשטרה. מדובר באדם שפעל במשך שלושה עשורים בתפר שבין המותר לאסור ונחקר עשרות פעמים בחשד לביצוע עבירות. בדוקאי של המשטרה ויעד של השב"כ עם 53 כתבי אישום מתוכם הורשע ב-8 תיקים, מה כבר אפשר היה לצפות מבן גביר? מספיק לראות איך האיש המופקר הזה שבז לשלטון החוק מזמין אליו כל קצין ושוטר שתועדו נוקטים אלימות קשה ובלתי סבירה כדי ללחוץ את ידם ולתת להם גיבוי. ככה פועל עבריין.
במיוחד הוא אוהב לגבות את השוטרים והקצינים שגם נחקרים במח"ש בחשד כי פעלו בניגוד לחוק. האחרון שזכה לגיבוי השר הכושל הזה הוא מפקד תחנת חדרה, סנ"צ עמית פולק, שנחקר בחשד כי עצר מפגינים באלימות ושיבש את החקירה שלו במח"ש ולפי תחקיר חדשות ערוץ 12 השתלט על שטח ציבורי הסמוך לביתו ובנה שם בריכה פרטית ללא היתר. אפילו דוברות המשטרה שכבר נפלה בידי השר העבריין הוציאה הודעה כנגד עבירות הבנייה של פולק.
1 צפייה בגלריה
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ושר הנגב והגליל יצחק וסרלאוף בהר הבית עם ראש מינהלת הר הבית הרב שמשון אלבוים
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ושר הנגב והגליל יצחק וסרלאוף בהר הבית עם ראש מינהלת הר הבית הרב שמשון אלבוים
(צילום: ארנון סגל)
15 שנה נתניהו שולט כאן ורשימת הכישלונות והאסונות הרשומים על שמו רק הולכת ומתארכת. אבל מינויו של בן גביר הוא אחד האסונות הגדולים. בן גביר מצידו גומל לאדונו באצבע משולשת. הוא לא סתם מנופף בה, הוא תוחב אותה בעינו של נתניהו ומסובב. ביום ירושלים בחודש יוני האחרון הצהיר בן גביר כי במהלך היום יהודים התפללו בחופשיות בהר הבית. לשכת נתניהו מיהרה לצייץ "הסטטוס קוו בהר הבית לא השתנה ולא ישתנה".
חודש אחר כך, שבוע לפני ביקורו של נתניהו בוושינגטון, עלה בן גביר בפעם השנייה מאז תחילת המלחמה להר הבית ובהודעה שהוציאה לשכתו נכתב כי "הוא התפלל נגד עסקה מופקרת". שבוע אחר כך, כשנתניהו כבר בוושינגטון, רגע לפני פגישתו עם הנשיא ביידן, הופיע בן גביר בכנס פעילי הר הבית והכריז: "אני הדרג המדיני והדרג המדיני מתיר תפילת יהודים בהר הבית." נתניהו שוב מיהר לפרסם הודעה כי הסטטוס קוו לא השתנה. אז הוא פרסם.
בן גביר גומל לאדונו באצבע משולשת. הוא לא סתם מנופף בה, הוא תוחב אותה בעינו של נתניהו ומסובב
לצערנו בן גביר מכתיב איך תיראה מציאות חיינו. 1,500 יהודים היום, ט' באב, עלו להר הבית. הסרטונים והתמונות לא מותירים ספק: הם התפללו בצורה הפגנתית כששוטרים עומדים מהצד ומביטים עליהם. כן, שוב פעם שוטרים עמדו מהצד. זה כבר הפך לחלק מה-DNA של משטרת ישראל כשמדובר באכיפה של עבירות ימין קיצוני והפרה של הסטטוס קוו בהר הבית.
עודד שלום : באדיבות הוצאת ידיעות ספרים

המלחמה בעזה נמשכת כבר עשרה חודשים. רק שלשום היא גבתה חייל הרוג נוסף. גם בגדה לא שקט, שלשום נהרג בפיגוע ירי בבקעה בחור צעיר שרק השתחרר מהצבא. הצפון נטוש ומופגז יום-יום. עשרות אלפי ישראלים חיים כפליטים בבתי מלון. ישראל נמצאת על סיפה של מתקפת נגד שיעית של איראן וחיזבאללה ואולי גם החות'ים יצטרפו לחגיגה. הציבור הישראל מרוט עצבים. מחר, יום חמישי, אמורות להתחדש השיחות על עסקה לשחרור חטופים. גורמים בכירים במערכת הביטחון טוענים כבר כמה שבועות כי חלון ההזדמנויות לשחרור חטופים בחיים הולך ונסגר. השיחות שיתקיימו השבוע הן אולי הסיכוי האחרון להחזיר בחיים חלק מהחטופים הנמקים במנהרות חמאס. את בן גביר זה לא מעניין. האיש הזה נכנס לתפקידו כשהוא נושא ג'ריקן דלק. בשבילו להצית מלחמת דת זה עניין קטן. ואם אפשר לחבל בעסקה המסתמנת אז למה לא. "המדיניות שלנו היא לאפשר תפילה בהר", הצהיר אתמול בביטחון עצמי של מי שבאמת קובע את המדיניות.
ואיך הגיב נתניהו? הפעם הוא כבר מודה: "זו חריגה מהסטטוס קוו". בוקר טוב אליהו.