לפני כחצי שנה החליטה הפרקליטות להגיש כתב אישום בכפוף לשימוע נגד הגינקולוג וכוכב הרשת ד"ר גיא רופא, בגין עבירות מין שביצע במטופלת אריאל נעים (26), שבאומץ רב חשפה כאן את סיפורה לפני כשנתיים. בימים אלה מקבלים בפרקליטות החלטה בנוגע לתיקו - אך זה לא מפריע לד"ר רופא לעדכן ברשת החברתית על כך שפתח קליניקה חדשה.
(צילום: נויל האריס)

2 צפייה בגלריה
גיא רופא
גיא רופא
השעייתו מהעבודה לא הוארכה - וד"ר רופא החליט לפתוח קליניקה חדשה
(מתוך פייסבוק)
עם התפתחות הפרשה החליטה המשטרה להשעות את ד"ר רופא מעבודתו, אך בהמשך לא התקבלה החלטה להאריך את ההשעיה, מה שמאפשר לו לעסוק שוב בתחום הרפואה. רק לאחר הגשת כתב האישום, משרד הבריאות יוכל לשלול את רישיונו.
בתגובה לכך אמרה נעים ל-ynet כי "גיא רופא הוא אדם רשע - שהרשה לעצמו לנצל את הכוח העומד בפניו כרופא באופן שקרי וזדוני על מנת לבצע את מעשיו המסוכנים והמחפירים. הוא פגע בי והרס לי את החיים - מאז אותו מקרה אין לי יום ואין לי לילה". היא הוסיפה: "הוא ממשיך לחיות את חייו באושר ושמחה ללא כל לקיחת אחריות והודאה באשמה. התיק נגדו עדיין פתוח, הפרקליטות טרם קיבלה החלטה - אך הוא החליט לפתוח קליניקה חדשה ולהמשיך לפתח את חייו בזמן שחיי ממשיכים להיהרס".
נעים סיפרה כי "נותרו בי התקוות האחרונות שהפרקליטות תקבל את ההחלטה הנכונה ותגיש נגדו כתב אישום - ושכל מערכות הצדק יפעלו על מנת שאכן יהיה צדק. שבנות נוספות לא ייפגעו, ושנשים יפסיקו לפחד להגיש תלונה במשטרה".
עורכות הדין עדי רחמים ואיריס פנחס, המייצגות את נעים, מסרו כי "אנו פועלות ביתר שאת מול פרקליטות מחוז חיפה בדרישה לגבש החלטתה ולהגיש כתב אישום נגד ד"ר רופא. אנו רואות את פתיחת המרפאה החדשה בחזקת מעשה המכשיר את השרץ וזלזול במטופלות. על רשויות האכיפה ומערכת המשפט לפעול ובדחיפות למניעת הפגיעה הבאה, קל וחומר, ענישה חמורה בעניינה של מרשתנו".
2 צפייה בגלריה
גיא רופא הגניקולוג וכוכב הרשת החשוד בעבירות מין חזר לייעץ באינסטגרם
גיא רופא הגניקולוג וכוכב הרשת החשוד בעבירות מין חזר לייעץ באינסטגרם
התגובות בעמוד האינסטגרם של רופא
בחודש ינואר האחרון, אחרי שהוחלט להגיש נגדו כתב אישום בכפוף לשימוע, הוגשה נגדו תביעה אזרחית בסך 2.5 מיליון שקלים. התביעה הוגשה בגין נזק נפשי שמקורו ברשלנות, היעדר פיקוח, ניצול מעמד לרעה, הפרת אמונים ופגיעה בשלום ואמון ציבור הנשים בישראל. נעים, שהגישה את התביעה האזרחית, אמרה כי "מאז הפגיעה היה לי ועדיין קשה במיוחד, מישהו צריך לקחת אחריות ולשלם על הנזק הנפשי שאני מתמודדת איתו מדי יום, עד שכבר לא יכולתי לשאת אותו יותר. הייתי חייבת להתנתק ולחשב מסלול מחדש בגלל המצב הלא פשוט והמורכב שבו אני נמצאת".
לפני כחצי שנה חזר רופא לתפעל את עמוד האינסטגרם שלו, הוא מעלה תכנים הקשורים לתחום עיסוקו ואף מעניק ייעוץ לנשים שפונות אליו. "גיא רופא הוא אדם מסוכן שפגע בי מינית ונפשית. לא ייתכן שרופא בישראל מנצל את תפקידו ומעמדו לסיפוק יצריו המיניים", אמרה אז נעים. "הוא מנצל את זמן המלחמה כדי להמשיך ולצוד קורבנות נוספים".
אחת מהנשים שרופא קיים איתה שיחות מיניות באינסטגרם הופתעה לגלות שהוא חזר לרשת ואמרה אז בשיחה עם ynet: "איך זה יכול להיות שמישהו שיש נגדו חשדות כל כך חמורים מעז בחוצפתו לחזור לרשת כאילו כלום".
הפרשה נחשפה ב-ynet וב"ידיעות אחרונות" לפני יותר משנתיים, בעקבות תחקיר מקיף על פעולותיו של רופא, והוא אף נעצר בתחילת 2022. אחת המתלוננות סיפרה כי רופא התחכך בה עם איבר מינו בתום בדיקה גינקולוגית, מתלוננת נוספת העידה כי הניח את אצבעו על הדגדגן שלה לזמן ממושך יחסית וציין "כאן אמור להיות לך נעים", וצעירה אחרת סיפרה כי הוא ביצע בה בדיקת שד אף שפנתה אליו מסיבה אחרת, וכלל לא התלוננה על אי-נוחות בחזה. המתלוננות תיארו כי מעשיו של רופא לוו בבדיחות וברמיזות מיניות רבות.
בנוסף, המתלוננות העידו כי רופא חיזר אחריהן בעקשנות, באמצעות הודעות רבות שנשלחו במשך תקופות ארוכות, למרות חוסר העניין המובהק שלהן בו. התלונה היחידה שנשארה בתיק ועליה מתבסס כתב האישום שיוגש נגדו בכפוף לשימוע היא כאמור זו של אריאל נעים.