לפחות 23 בני אדם נהרגו בצ'ילה בגל של מאות שריפות יער שמשתוללות במדינה, בעיצומו של גל חום. צ'ילה נמצאת בחצי הכדור הדרומי, שם הקיץ נמשך מחודש דצמבר עד חודש מרץ.
"אנחנו מתאבלים על מותם של 23 בני אדם", אמר אמש (שבת) מנואל מונסאלבה, הסגן של שרת הפנים בצ'ילה. לפי הבכיר הצ'יליאני, בנוסף להרוגים עוד 979 נפגעו בגל השריפות.
7 צפייה בגלריה
צ'ילה שריפה שריפות יער
צ'ילה שריפה שריפות יער
שריפות היער בצ'ילה
(צילום: AFP)
מונסאלבה ציין כי אתמול מספר השריפות הפעילות עמד על 232 - בהן 16 שפרצו במהלך השבת. גל השריפות החריב לפחות 88 בתים, וכילה שטח של 470 אלף דונאם. יותר מ-1,100 איש פונו למקלטים.
בסוף השבוע הגדילה הממשלה של הנשיא גבריאל בוריץ' את השטח שנחשב לאזור אסון. כעת כולל השטח גם את מחוז אראקוניה בדרום המדינה. עד כה נכללו באזור האסון המחוזות ביוביו וניובלה שבמרכז צ'ילה. הגדרת שטח מסוים כאזור אסון מאפשרת לממשלה לשלוח לשם את חיילי הצבא. במקרה הזה יישלחו החיילים לסייע לכוחות הכיבוי המקומיים להתמודד עם השריפות הקשות.
באזורים שבהם פרצו השריפות במרכז צ'ילה ובדרום המדינה הטמפרטורות עלו ל-40 מעלות, והקשו על מאמצי הכיבוי והניסונות להשתלט על האש. שרת הפנים של צ'ילה, קרולינה טוחה, אמרה כי ארגנטינה, ברזיל, מקסיקו, אורוגוואי וספרד הציעו לסייע לצ'ילה בכיבוי שריפות היער.
לפי טוחה צ'ילה הופכת לאחת המדינות שסובלות בצורה הקשה ביותר משריפות, "בעיקר בגלל התפתחות משבר האקלים". לדבריה שריפות שנחשבו חריגות לפני שלוש שנים הפכו כעת לשכיחות.