שעות ספורות לאחר שהודיע צה"ל על אסון ברפיח שבו נהרגו שמונה לוחמים בפיצוץ נגמ"ש, הותר לפרסום אמש (שבת) כי מספר ההרוגים באסון אחר בעיר שבדרום הרצועה - הפיצוץ במבנה הממולכד ביום שני - עלה לחמישה.
סמל יאיר רויטמן, לוחם בהכשרה בסיירת גבעתי, בן 19 מקרני שומרון, מת מפצעיו לאחר שנפגע בפיצוץ המבנה. בתקרית נפלו גם רס"ן טל פשבילסקי, סמ״ר איתן קרלסברון, סמל אלמוג שלום וסמל יאיר לוין. רויטמן היה אחד מחמישה שנפצעו קשה בתקרית.
על מדים, בכיתה: יאיר רויטמן מפתיע את אמו, לפני כמה חודשים

1 צפייה בגלריה
סמ"ל יאיר רויטמן ז"ל
סמ"ל יאיר רויטמן ז"ל
סמ"ל יאיר רויטמן ז"ל
(צילום: דובר צה"ל )
"לצערנו קיבלנו את ההודעה המרה, על מותו של גיבור ישראל, יאיר רויטמן", ספדו לו בקרני שומרון. "יאיר הוא בן לאיתן וריקי, אח לאלקנה, אפרת, הודיה, מעיין והדס. מלח הארץ, מטובי בנינו. מותו נקבע בבית החולים, לאחר מאבק ממושך". בתיעוד כואב שהופץ ברשת נראה יאיר מגיע על מדים לכיתה לפני כמה חודשים, ומפתיע את אימו במהלך שיעור במתמטיקה".
הכוח שנפגע עסק בסריקות של מבנים חשודים בשכונת שאבורה, והלוחמים יצאו להתקפה משולבת על מרחב בנוי וצפוף שבו לפי החשד שהו מחבלים חמושים.
בשלב מסוים, הכוח - בפיקוד המ"פ - התקרב לבניין בן שלוש קומות והשליך מטעני נפח לתוכו כדי ליזום, אם וכאשר, הפעלת זירות מטעני חבלה שחמאס השאיר. לאחר מכן נכנסו למבנה, אז הופעלה זירת מטענים גדולה, שהוביל להקרסת הבניין על הלוחמים. הפיצוץ היה כה עז, שחלק מהפצועים נפגעו מבחוץ לבניין שקרס מהרסיסים ומההדף הרב.
הכוחות החלו מיד בבידוד הזירה ובחילוץ הלכודים מאתר ההרס, ותוך דקות הוזנקו למקום גם לוחמי חילוץ והצלה של פיקוד העורף. בדיקה של צה"ל העלתה כי לבניין התחברה ככל הנראה מנהרה, והבית שממנו ארע הפיצוץ שייך לפעיל חמאס שהיה מעורב ככל הנראה בחטיפתו של גלעד שליט.
פורסם לראשונה: 22:55, 15.06.24