החות'ים בתימן חשפו אתמול בלילה כלי נשק נוסף שארגון הטרור הכניס לארסנל אמצעי הלחימה שלו: הטיל "חאטם 2". הם טענו - ללא ראיות - כי מדובר בטיל היפרסוני בעל מערכת שליטה חכמה ויכולת תמרון, שפועל על דלק מוצק. לטענת החות'ים, באמצעות הטיל הותקפה השבוע בים הערבי הספינה MSC Sarah V, שנמצאת לטענתם בבעלות ישראלית.
תיעוד השיגור שפרסמו החות'ים

הטיל, שמיוצר מקומית בתימן, קיים במספר דגמים. ברשתות המזוהות עם ארגון הטרור הופץ אתמול סרטון משיגור הטיל לעבר הספינה, ולטענת החות'ים הטיל פגע ביעדו. עם זאת, בסרטון ניתן לראות רק את רגעי השיגור. לקיחת האחריות על תקיפת הספינה פורסמה שלשום, יום לפני חשיפת פרטי הטיל והסרטון. הדובר הצבאי החות'י, יחיא סריע, הודיע אז רשמית כי ארגון הטרור ביצע פעולה צבאית נגד הספינה "באמצעות טיל בליסטי חדש שנכנס לשימוש אחרי ניסויים". סריע הוסיף כי הטיל "מתאפיין ביכולתו לפגוע במטרות בצורה מדויקת, ויכול גם להגיע לטווחים רחוקים, כפי שהדגימה הפעולה".
באותה ההכרזה איים סריע כי הכוחות החות'יים ממשיכים לפתח את היכולות הצבאיות שלהם, במטרה "לתמוך צבאית בפלסטינים ולהגן על תימן מהתקיפות האמריקניות-בריטיות". הוא חזר והבהיר כי החות'ים ימשיכו בפעולותיהם ובתקיפת הספינות, עד שייפסקו התקיפות הישראליות ברצועת עזה.
4 צפייה בגלריה
הטיל הבליסטי "חאטם 2"
הטיל הבליסטי "חאטם 2"
פרטי הטיל שפרסמו החות'ים
4 צפייה בגלריה
תיעוד השיגור שהכוחות החות'ים ביצעו נגד הספינה  MSC SARAH V בים הערבי
תיעוד השיגור שהכוחות החות'ים ביצעו נגד הספינה  MSC SARAH V בים הערבי
תיעוד משיגור הטיל נגד הספינה בים הערבי
הודעת דובר הצבא החות'י

הטיל הוצג כבר בתצוגת תכלית של הכוחות החות'יים בספטמבר 2023, שהדגימה את יכולות הטילים של הארגון. לא נמסרו עליו פרטים רבים באותו האירוע, אך הוא הופיע לצד הטילים בורקאן ופלק, הנמצאים גם הם ברשות החות'ים, ואת שמותיהם אנו מכירים דווקא מהזירה הצפונית - מפעילות חיזבאללה בחודשים האחרונים.
בשבוע שעבר הטביעו החות'ים את הספינה M/V Tutor באמצעות "סירה מתאבדת", ובסוף השבוע האחרון פרסם הארגון לראשונה את פרטיה של סירת התקיפה המונחית, "טופאן 1". השם "טופאן" - "מבול" בעברית - מתחבר לשם הפלסטיני לטבח 7 באוקטובר: "מבול אל-אקצא" (טופאן אל-אקצא). לפי החות'ים, מדובר בסירה המכילה ראש קרב של 150 ק"ג, מתוצרת מקומית. כפי שעלה בעבר בכמה אירועים קודמים, החות'ים משתמשים בתקיפותיהם גם בטילים בליסטיים, בטילי שיוט ובכטב"מים. בתקיפות שמבוצעות לטענתם נגד מטרות בישראל, בעיקר באילת, החות'ים משתמשים בטילים ובכטב"מים.